» Online brugere: 187 |
0 medlemmer og 187 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

15-08-2012, 19:43
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Ok så må du hælde eks. 10 liter igennem og se hvad den måler.
Du skriver jo selv at du mener den måler forkert.
|
Men hvordan? Den sidder monteret ved motoren så man stort set ikke kan komme til den. Derudover tænker jeg at at det skal igennem ved et vist tryk og ikke bare kan hældes direkte igennem - også svært at hælde noget igennem så tynd en slange. Dernæst er selve flowmåleren monteret på skroget med noget kraftigt lim, så den er ikke lige til at tage af...
|

15-08-2012, 20:01
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Den jeg havde var der bare en lille mølle indeni, den målte på samme måde som en log, dvs sige magnetimpulser fra møllen.
så hvis du kan komme til at montere slanger på måleren hvor den sidder, er det vel bare at montere en tragt, og en dunk i den anden ende.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

15-08-2012, 20:07
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Den jeg havde var der bare en lille mølle indeni, den målte på samme måde som en log, dvs sige magnetimpulser fra møllen.
så hvis du kan komme til at montere slanger på måleren hvor den sidder, er det vel bare at montere en tragt, og en dunk i den anden ende.
|
Ja det var selvfølgelig en mulighed. Nogen som kender til hvordan den virker?
|

15-08-2012, 20:13
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ups jeg ser først nu at din maskine er en MPI på nogle er der et returløb som der sikkert også sidder en måler på for så at udregne forskellen.
Din model må kun bruges på enkeltstrengssystemer, altså uden returløb, ellers måler den alt der bliver pumpet til indsprøjtningen men trækker ikke det fra der er i overskud og sendes retur til tanken.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

15-08-2012, 20:23
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Ups jeg ser først nu at din maskine er en MPI der er et returløb som der sikkert også sidder en måler på for så at udregne forskellen.
|
Det tror jeg nu ikke. Den sidder på brændstofslangen imellem tanken og motoren. Men hvis MPI motoren smider noget retur i tanken, er det da klart at den beregner forkert, men jeg kan jeg da ikke forestille mig at jeg er den eneste der har den monteret på en MPI motor...
|

16-08-2012, 06:59
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Men er der nogen der kan bekræfte at noget af brændstoffet i en MPI motor kommer retur til tanken?
|

16-08-2012, 08:26
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Men er der nogen der kan bekræfte at noget af brændstoffet i en MPI motor kommer retur til tanken?
|
Ikke på en standard Mercruiser.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,578
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Anya120Ma |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:29.