|
» Online brugere: 452 |
| 0 medlemmer og 452 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|

02-03-2009, 20:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det ser rigtigt fint ud anders - glæder mig til at høre hvordan den går
Jeg kender ikke til justeringen på den specifikke motor - men på en motor med flere karburatorer skal de justeres med et specialinstrument for st sikre at den "trækker" på alle cylindre
Jeg har haft nogle Suzuki påhængsmotorer og har (selvfølgeligt) indkøbt et dyrt værkstøj til balancering af karburatorene.
Princippet er det at man forbinder en slange til indsugningen bag hver karburator - starter motoren op og så er der en slags glas med en kugle i forbundet til hver slange - nu kan man se om vacummet bag hver karburator er ens - ellers justerer man indtil det er - på den måde kan man sikre sig at alle cylindre "trækker" det samme - og at gasspjældene dermed er synkroniserede. Ellers kan motoren i tomgang fx ricikere kun at køre på 2-3 cylindre og udover at den så ikke går så pænt så får de pågældende cylindre heller ingen smørring
|
Enn du er simpelthen den største Gizmo-freak jeg kender 
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,166
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, YaniraBern |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:26.