» Online brugere: 295 |
0 medlemmer og 295 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

26-02-2009, 05:20
|
|
Ca.500-600.- pr liter 
|

26-02-2009, 08:57
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg bruger det også , og er helt enig.
Det er rigtigt godt, relativt nemt at påfører og få af igen, men det taget tid syntes jeg.
Og så er det jo lige det med at at ikke må påføres i direkte sollys?!
PS - Bruger det også til sæderne..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

09-04-2011, 19:54
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Polering - jeg fatter det ikke. Jeg synes ikke det kører for mig og jeg får intet ud af poleringen. Erfaringen er: - Fuldstændig ligegyldigt hvilket produkt jeg anvender. Har hidtil prøvet med Autosol, Duron og Farecla.
- Fuldstændig ligegyldig hvilken metode jeg anvender. Har hidtil prøvet håndkraft (dvs. klude), polermaskine med lammeuld, polermaskine med skumrondel, excentersliber med lammeuld, excentersliber med skumrondel.
- Fuldstændig ligegyldigt om jeg påfører vand under polering eller ej.
Resultat er hver gang: - at de uensartede farver der er i gelcoaten (hvid) bliver ved med at være der.
- at gelcoaten fortsat fremstår uensartet mht. glans. Nogle steder ser den blank ud, andre steder mere mat, og generelt skjoldet.
De 2 første år har jeg som sagt brug Autosol og Duron med det råd i baghovedet at "man skal bruge Farecla Gelcoat Restorer for så bliver gelcoaten som ny". Så i år blev det så Farecla, men det er da på ingen måde et vidundermiddel. Kan overhovedet ikke se hvorfor det skal roses så meget.
Er der en poleringsekspert tilstede, er jeg lutter øren for gode råd?
Og JA, der er både polermiddel og polermaskine tilstede.
Er det i virkeligheden voksningen der er den vigtige?
Kan det skyldes at båden simpelthen mangler mætning med et par spandfulde voks?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

09-04-2011, 20:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har prøvet mange forskellige polermidler, men er landet stabilt med Farécla og et fornuftigt resultat.
Jeg starter med at bruge Farécla Gelcoat Restorer efterfulgt af Farécla Ultimate UV Wax. Begge midler påføres med mikrofiberklud og fjernes effektivt med polermaskine med et omdrejningstal på ca. 1500 omdr.min.
Se resultatet af Dollarprinsessen fra 2010, hvor båden er klar til søsætning efter en Farécla-tur.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-04-2011, 21:15
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Hmm - men var båden så pæn i forvejen, eller var der noget der skulle reddes?
På Farecla Gelcoat Restorer står at fremgangsmåden er nogenlunde sådan: - Man bruger en polermaskine med lammeuldsrondel
- Farecla påføres rondellen og så kører man med ca. 1800-2500 o/min indtil ridserne er væk
- Derefter tørrer man efter med en fnugfri klud
Dvs. polermidlet påføres direkte med polermaskinen.
Hvis jeg bruger skumrondel, bliver polermidlet ret hurtigt til en sejg kage på rondellen. Er det meningen, eller er der så gået noget galt?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

09-04-2011, 21:28
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Rød farve falmer forholdsvis hurtig og den var meget misfarvet inden jeg polerede.
Det er pokkers til svineri at påføre Farécla med polermaskine og netop derfor bruger jeg alm. håndkraft.
Jeg kan fornemme på min båd, at hemmeligheden bag et godt polerresultat ligger i efterpoleringen dvs. når polermidlet skal fjernes med polermaskine.
Faktisk har jeg skabt lignede resultater med andre polermidler, men Farécla´en har jeg til en god pris, og når resultatet er blændende, så fortsætter jeg med det....   
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-04-2011, 21:38
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Nogle polermidler skal tørre ind før de fjernes med den bløde klud. Sådan et par midler har jeg før brugt på bilen. Er det på samme måde med Farecla? Eller er det bare at fyre den af med det samme. Dvs. poler,poler,poler, og så tørre efter?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

09-04-2011, 21:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
skjolderne i mit topcoat kunne ikke poleres væk  alt blev prøvet også megafin vådslibning, men niks topcoaten var bleget af ælde og båden blev sprøjtemalet.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Polering af båd
|
JOR |
Generelle spørgsmål |
22 |
25-05-2009 21:04 |
Polering
|
ENN |
Off topic |
11 |
13-09-2008 11:28 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,678
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Shrauntjt |
|