» Online brugere: 190 |
0 medlemmer og 190 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

17-02-2009, 17:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Når ja, der det kunne være man så åbne øjnene
er der nogen fordele ved at ha skiftet oppe i stedet for nede?
|

17-02-2009, 17:04
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
Når ja, der det kunne være man så åbne øjnene
er der nogen fordele ved at ha skiftet oppe i stedet for nede?
|
Det er nemmere med impelleren oppe, den kan hurtigt skiftes.
og der er en aksel mindre der rotere i frigear.
ellers kan jeg ikke komme på noget.
Måske at gearhuset ved propellen kan laves mindre ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

17-02-2009, 17:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Ja hvis man kan lave det nederste mindre, er der jo mindre modstand og mere fart, for mindre benzin, men der ser da ikke ud til det er noget de har gjort noget ud af! det er da samme størrelse som på alphaen?
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Det er nemmere med impelleren oppe, den kan hurtigt skiftes.
og der er en aksel mindre der rotere i frigear.
ellers kan jeg ikke komme på noget.
Måske at gearhuset ved propellen kan laves mindre ?
|
|

17-02-2009, 17:37
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg tror ikke årsagen er at man ønskede et mindre gearhus - alene af den årsag at gearhuset er det samme som på V6 påhængsmotorene (så vidt jeg husker - eller var det V4èrene) hvor pumpen sad ovenpå det nedre gearhus - et alpha gen 2 er faktisk ekstremt hydrodynamisk (=strømlignet, lav vandmodstand) sammenlignet med et cobra/sx drev - men hvor meget det betyder på mindre både ved jeg ikke
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,903
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DavidWipse |
|