|
|
 |

15-02-2009, 19:15
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Nu da der er svaret korekt på alle spørgsmålene, På nær et..
Fyr nr 2 er Sjælland rev fyr.

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 15-02-2009 kl. 19:45.
|

15-02-2009, 19:50
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Nu da der er svaret korekt på alle spørgsmålene, På nær et..
Fyr nr 2 er Sjælland rev fyr.
Læsø rende fyr ser sådan ud.

|
Stroyer - du berører et hedt emne - dommerpanelet har nemlig haft heftige diskusioner om hvilket fyr det er vi ser.
Nu er det sådan at min far er pensioneret fyrkontrolør ved det der hed fyr og vagervæsenet (i dag farvandsvæsenet) og før han kom ud at sejle med deres skibe var han fyrkontrolør og tog rundt og automatiserede og efterså fyrene - så i dag måtte vi ty til ham og forskellen på Sj Rev og Læsø rende fyr er at Sj Rev har ingen landforbindelse med strøm - det har 4 stk dorman dieseler der står og kører og laver strøm til fyret. Læsø rende derimod står lige ovenpå strømkablet til Læsø så der suger det strøm fra
På Sj rev fur kan man derfor se at der er 4 udstødsrør der kommer ud ca 1/3 oppe af fyret der sidder 1 rør i hver verdenshjørne kigger vi på det øverste billede kan man se de sorte sodaflejringer fra udstødningen og det er derfor Sj Rev fyr uden nogen tvivl
Det billede der startede tråden viser ikke disse udstødninger med sikkerhed - men den pensionerede fyrkontrolør siger efter lang betænkningstid at det må skyldes at fyret er nymalet på billedet altså må billedet være af Sj Rev fyr
Udover det med motorene er fyrene ens - og har opholdsrum soverum mv. til brug ved service af fyrene hvor der ca 1 gang årligt bor en håndfuld håndværkere derude
Man kan for øvrigt komme ind i fyret ved skibsbrud etc - der er ikke låst i døren - men der alarmeres til land hvis nogen går ind i fyrene
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

15-02-2009, 19:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg har brugt denne side til at finde de forskellige fyr
http://www.fyrtaarne.dk/
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

16-02-2009, 18:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
|
øv denne side er ikke komplet for der er ingen fyr der hedder sjællands rev.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

16-02-2009, 18:16
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
øv denne side er ikke komplet for der er ingen fyr der hedder sjællands rev.
|
Nej den er nemlig ikke komplet - men sj rev er med på denne side http://www.lighthousesrus.org/Europe/DenmarkE.htm
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

16-02-2009, 18:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Så er der bare tilbage at sige et stort tillykke til Hr. Støyer 
|

15-02-2009, 19:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Oka, så lader jeg mit svar stå som jeg skrev det. og venter spændt 
|

15-02-2009, 20:01
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Stroyer - du berører et hedt emne - dommerpanelet har nemlig haft heftige diskusioner om hvilket fyr det er vi ser.
Nu er det sådan at min far er pensioneret fyrkontrolør ved det der hed fyr og vagervæsenet (i dag farvandsvæsenet) og før han kom ud at sejle med deres skibe var han fyrkontrolør og tog rundt og automatiserede og efterså fyrene - så i dag måtte vi ty til ham og forskellen på Sj Rev og Læsø rende fyr er at Sj Rev har ingen landforbindelse med strøm - det har 4 stk dorman dieseler der står og kører og laver strøm til fyret. Læsø rende derimod står lige ovenpå strømkablet til Læsø så der suger det strøm fra
På Sj rev fur kan man derfor se at der er 4 udstødsrør der kommer ud ca 1/3 oppe af fyret der sidder 1 rør i hver verdenshjørne kigger vi på det øverste billede kan man se de sorte sodaflejringer fra udstødningen og det er derfor Sj Rev fyr uden nogen tvivl
Det billede der startede tråden viser ikke disse udstødninger med sikkerhed - men den pensionerede fyrkontrolør siger efter lang betænkningstid at det må skyldes at fyret er nymalet på billedet altså må billedet være af Sj Rev fyr
Udover det med motorene er fyrene ens - og har opholdsrum soverum mv. til brug ved service af fyrene hvor der ca 1 gang årligt bor en håndfuld håndværkere derude
Man kan for øvrigt komme ind i fyret ved skibsbrud etc - der er ikke låst i døren - men der alarmeres til land hvis nogen går ind i fyrene
|
Læsø rende fyr har jeg selv en del billeder af, Det var nogle jeg fik taget af nogle bekendte der lige var i området  , De skulle bruges til at udregne et tilbud på opsætning af stillads.
Det har ikke den røde stribe og de store "vinduer" udstødninger.

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 15-02-2009 kl. 20:52.
Begrundelse: rettede lige så billedet kunne ses
|

16-02-2009, 17:16
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Svaret på spørgsmålene er:
Spørgsmål 1:
Danmarkshistoriens alvorligste civile skibskatastrofe indtraf den 28 juni 1904 da DFDS skibet s/s Norge stødte på Rockall klippen ude i atlanterhavet og sank 582 mennesker heraf mange unge og børn omkom - det er Danmarkshistoriens alvorligste civile forlis
Herunder er et billede af s/s Norge, et kort der viser norges rute over atlanten, og et billede af Rockall Klippen i nordatlanten- en navigationsfejl førte skibet til rockall klippen hvor det forliste
Spørgsmål 2:
Æbelø fyr
Sjællands rev fyr
Tuborg Søndre mole fyr
Hjelm fyr
Der er få der har gættet rigtigt på det med Sj Rev fyr - men den der opdagede hvilket fyr der var tale om var Stroyer - og stroyer er kåret som vinderen af den sidste billet til boatshowet - stroyer du får en PM med info
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

16-02-2009, 17:19
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,233
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, maink69 |
|