Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Markedet > Salg > Salg af båd

» Online brugere: 154
0 medlemmer og 154 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #4  
Gammel 15-02-2009, 16:00
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg har (selvfølgelig) snakket med ejeren igennem et stykke tid, han vil gerne have noget med en smule kabine i, i stedet. Han har ikke haft den så længe, men er meget glad for den og er også lidt træt af at skulle sælge den. Men han vil altså have noget med bedre overnatningsmuligheder.

Maskinen, ja den har et lidt blakket ry. Da den kom frem, var det jo en vældig revolution. De kan fås med 4 portet karburator og 190 hk, i de vildeste udgaver.

Så vidt jeg ved, blev den lavet for at erstatte den klassiske 6 cyl 4,1 L rækkemotor med 165 hk. Nu kan jeg ikke huske tallene, men tror nok at 3,7'eren er noget lettere, samtidig har den jo nogle mere praktisk indbygningsmål.

Når man ser tilbage, var det nok bedre at Mercruiser fortsatte med række sekseren, for det er en fantastisk maskine; simpel, slidstærk, driftsikker, behagelig gangkultur.

Men jeg mener at Chevrolet stoppede med at lave den, så der skulle ske noget.

Da 4,3 V6'eren begyndte at blive produceret i midt 80'erne, blev 3,7'eren overflødig, de sidste blev lavet i 1986 ca.

3,7'eren er jo fin i den forbindelse, at der er ferskvandskøling på både blok og manifold. Men resten kan så være noget skrammel.

Jeg tror at man skal sejle med den i et stykke tid, lave de småting som kommer, uanset hvad det er for en motor, og får man et godt tilbud på en V6'er, så få den byttet ud.

Generatoren er ganske rigtig noget mærkeligt mekanik, monteret på krumtappen, med vandkølet laderelæ.................

Cirkulationspumpen er også en halv-underlig konstruktion. Det er noget med, at hvis de to pakdåser som sidder på akslen bliver utætte, kommer der vand i olien.

Pumpen på 3,0 og V6/V8 er dejlig simpel og nem at udskifte. Der sker ikke den store katatrofe ved at den er lidt utæt. Man skal selvfølgelig få det lavet, men det er ikke ensbetydende med at der kommer vand i olien eller lignende.

Selve den grovmekaniske del af motoren er så vidt jeg ved OK; stempler, blok, topstykke(som stammer fra en Ford Bigblock V8)

Men jo, prisen på båden er lige i overkanten, selvom der er en trailer med. Motoren trækker nedaf.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Billig draco 2000 dc. Strøyer Off topic 17 03-03-2009 23:15
Draco 2500 projekt ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 11 05-12-2008 21:08

» Statistikker
Medlemmer: 127,594
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, evelynus10
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:12.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden