» Online brugere: 199 |
0 medlemmer og 199 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

10-02-2009, 22:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Der kom lige en skiferie i mellem, så jeg har desværre ikke set dit tilbud før nu :-)
Men mange tak for tilbuddet.
Jeg er også blevet lidt lun på AMT 185 R (Advanced Marine Technology) som er et forholdsvis ukendt mærke. Men i følge de sparsomme oplysninger der er med test af denne model, så klarer den sig overraskende godt i forhold til f.eks Yamarin og Askeladden, nogle er endda fristet til at kalde den for testvinder i den pågældende test.
Har I nogle erfaringer med denne model / mærke?
|

11-02-2009, 10:47
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hej Mertin,
hvad er det der gør at du går og blive lun på f.eks AMT'en?
Jeg kender ikke værftet, dermed ikke sagt at kvaliteten ikke er i højsædet, men det kan gå udover gensalgsværdien.
Hvad er det egentlig præcis du kikker efter 
En styrepult m/150hk eller en speedbåd m/150hk?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

11-02-2009, 18:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Hej Lars
Gensalgsværdi !!! - er der nogle der kan sælge båd i disse tider ?? :-)
Det er helt klart en styrepult omkring 19" jeg leder efter, som erstatning for min nuværende båd.
Generelt syntes jeg godt om designet på AMT'en, den minder en del om Yamarin 59'eren.
De demo-videoer jeg har set tyder på rigtig gode sejlegenskaber, hvilken også bekræftes af den sejler lige op med f.eks. Yamarin i test. Yamarin er jo generelt kendt for rigtig gode sejleenskaber, endda nogle af de bedste på markedet.
Værftet har i mange år samarbejdet med Yamarin, deraf nok den store ensartethed.
En betydningsfuld faktor er også vægten på båden da jeg trailer den, og med 650 kg er den min. 120 kg. lettere sammenlignet med de andre både jeg kigger på.
Finishen og udstyrsniveauet er godt på båden - det ser ud til man får meget for pengene.
185 R med 140 hk Suzuki 4-takt kan i Sverige fåes til omkring 200.000 SEK. Det er virkelig meget ny båd og motor for pengene.
Sidst redigeret af MartinN; 11-02-2009 kl. 20:30.
|

11-02-2009, 19:14
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Nej du har da ret lige pt. men om lad os bare sige 2-5 år hvor du skal sælge den så tro jeg blot at den ville have en lavere værdi end f.eks en Askeladden/Yamarin..
Selv om en Bayliner 176 er identisk med en SeaRay 176, så ved jeg at SeaRay'en vil have et bedre omdømme, og måske også mindre værditab.
De 650 kg lyder ikke af meget lidt, er det sikker på det er med fuld instrumentering, tank osv.?
Jeg skal overhovedet ikke sidde og være skepsisk  - men kan vi ikke få lidt billeder og evt data hvor vi kan kikke på den/dem 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

11-02-2009, 20:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Jeg opfatter dig slet ikke som skeptisk, det er jo netop disse dialoger som er det fede ved foraer som Fenderen. :-)
Du har naturligvis ret med at man skal tænke på gensalgsværdien, min kommentar var nu ment med et smil i øjet.
Mht gensalgsværdien skal man selvfølgelig også tænke på anskaffelsesværdien. Hvis den er betydelig lavere afspejler det sig naturligvis også i gensalgsværdien.
Vægten er det komplette skrov/båd, dog uden brændstof og motor. Alså som man køber skrovet inkl. standard udstyr. Den forhandles i øvrigt af de fleste forhandlere af Honda motorer. Den bundles nemlig som standard med disse motorer.
Her er et link til deres hjemmeside, hvor der er en del billeder af bl.a 185 R modellen:
http://www.amt-veneet.fi/models.php?l=en&id=14
Jeg fandt også en lille film på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=88IfWNCfKcM
Så fyr endelig løs Lars, det sætter jeg pris på :-)
|

12-02-2009, 11:01
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Rart med lidt links.. 
Du har helt ret i indkøbsprisen kontra genslagsværdien - jeg tænkte mere på det procentuelle tab som givetvis vil være højere i en mere ukendt båd kontra en kendt.
Den ser bestem ganske lækker ud materiale mæssigt.. Langt Det meste af materielerne er i stål, og ikke plastic som mange bl.a. us-mærker bruger, det er klart et plus.
Personlig syntes jeg at Askeladden 565 er noget frækkere at se på og så kan der jo sidde en 150hk bagpå  , men hvis den samtidigt er 30 % dyrere tja så kan det jo være lige meget.
Hvor skal det være styrpultsversionen og ikke Bowrideren? bowrideren tror jeg du vil have nemmere ved at sælge plus at jeg mener at brugsværdien er langt størrere. Vi har jo desværre ikke alt for mange sommeraften (+ 20 gr.) så det er ofte godt at krybe ned bar en vindskærm, det gælder ikke kun for kaptajnen 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-02-2009, 13:09
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Det med bowrider skal man lige overveje , jeg købte en bowrider her sidste gang idet jegsyntes det var smart at man kunne udnytte hele båden når man var ude - men i praksis så er bowsektionen altid dækket af under sejlads så det er begrænset hvad gavn den har gjort
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

12-02-2009, 21:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Rart med lidt links.. 
Du har helt ret i indkøbsprisen kontra genslagsværdien - jeg tænkte mere på det procentuelle tab som givetvis vil være højere i en mere ukendt båd kontra en kendt.
Den ser bestem ganske lækker ud materiale mæssigt.. Langt Det meste af materielerne er i stål, og ikke plastic som mange bl.a. us-mærker bruger, det er klart et plus.
Personlig syntes jeg at Askeladden 565 er noget frækkere at se på og så kan der jo sidde en 150hk bagpå  , men hvis den samtidigt er 30 % dyrere tja så kan det jo være lige meget. 
|
Askkeladden 565 er da også mit førstevalg, jeg syntes den er blevet rigtig vellykket designmæssigt, og selv om modellen efterhånden er 6-7 år gammel, er der ikke mange at finde på brugtmarkedet. Det siger måske også lidt om at folk er meget tilfredse med dem. (eller også er der ikke solgt ret mange :-) ) I øvrigt er det lidt spøjst at 565'eren er godkendt til max 150 hk, og Askeladden så på deres hjemmeside markedsfører den med 175 hk på alle billeder i galleriet!!!
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hvor skal det være styrpultsversionen og ikke Bowrideren? bowrideren tror jeg du vil have nemmere ved at sælge plus at jeg mener at brugsværdien er langt størrere. Vi har jo desværre ikke alt for mange sommeraften (+ 20 gr.) så det er ofte godt at krybe ned bar en vindskærm, det gælder ikke kun for kaptajnen 
|
De mgl. aftener med +20 grader i kombination med at min. 7-10 m/s efterhånden er daglig kost, har da også fået mig til at overveje om det ikke er ved at være for dyrt at have både til +125.000 stående i indkørslen. Der må helt sikkert være flere med de tanker. Men når man er ude de perfekte dage, er det jo alle pengene værd alligevel :-) - nå det var en lille afstikker :-)
Mit behov bliver bedst tilfredstillet af en styrepult. Jeg fisker en del, både kastefiskeri og trolling, og der syntes jeg ikke en bowrider er egnet. Og så har jeg også bare en udefinerbar tiltrækning af lækre styrpultsbåde :-)
Jeg syntes ellers at det virker som om at bowridere har svært ved at holde deres pris på markedet ved gensalg. Styrepultsbåde i kvalitetsmærker som Yamarin, Askeladden m.fl. virker ikke som en dårligere investering end speedbåde/bowridere i kvalitetsmærker.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Erfaringer med Clearwater 2100Wa
|
ChristianX |
Spørgsmål til køb og vurdering af båd |
12 |
04-02-2009 21:14 |
Askeladden
|
Lars T |
Bådrelaterede links |
0 |
18-06-2008 11:04 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,868
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, sueuu60 |
|