» Online brugere: 181 |
0 medlemmer og 181 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-08-2008, 20:47
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Det er en rigtig fin professionel lader du har fået der goffy - den ser ud til at overgå Tystor laderne på specifikationerne - og prisen må siges at være lav
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

29-01-2009, 17:05
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Rolf - Nytdrev har nu et knaldtilbud på CTEK ladere se bare på www.nytdrev.dk
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

29-01-2009, 20:13
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg købte en CTEK xs 7000 for ca 1.5 år siden og den overgik mine forventninger, så efterfølgende har jeg købt en CTEX 3600 som jeg har i sommerhuset
xs 3600 er en fin elektronisk lader og rigeligt til alm batterier op til små 110 amp timer XS 7000 klarer endnu større batterier og har desuden et desulfaterings program der kan regenerere sulfaterede batterier
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

29-01-2009, 21:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Jeg købte en CTEK xs 7000 for ca 1.5 år siden og den overgik mine forventninger, så efterfølgende har jeg købt en CTEX 3600 som jeg har i sommerhuset
xs 3600 er en fin elektronisk lader og rigeligt til alm batterier op til små 110 amp timer XS 7000 klarer endnu større batterier og har desuden et desulfaterings program der kan regenerere sulfaterede batterier
|
Øhh sulfahvaffornogen batterier ? mig ikke forstå 
|

29-01-2009, 21:24
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Et batteri der ikke holdes opladet hele tiden kan danne et sulfat lag på pladerne - dette lag isolerer pladerne fra syren i batteriet og nedsætter kapaciteten på batteriet
Sulfatering kan fjernes ved at sende nogle strømpulser gennem batteriet der sætter sulfatkrystallerne i svingninger og derved nedbrydes de - det er den funktion den avancerede CTEK lader har som en af de få. Impulserne har nogle kloge folk fundet ud af skal være på 3.26MHz De 3.26MHz skulle netop svare til sulfatkrystallets egenresonnans så krystallerne går i svingninger og bliver ødelagt.
Du kan undgå sulfatering i en vis grad ved ikke at lade dit batteri være "halvopladet" igennem længere tid
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

29-01-2009, 21:28
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Takker, så lærte jeg også noget i dag 
|

01-02-2009, 14:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Min bil har svært ved at starte når motoren er kold - batteriet er 1 1/2 år gammelt - og det høres tydeligt, at startmotoren ikke roterer hurtigt nok rundt. Jeg har løftet batteridækslerne og de er sorte i bunden - kunne tyde på defekt batteri.
Jeg overvejer nu at montere en lader model CTEK XS3600 til batteriet, der kan lade batteriet op igennem natten specielt når temperaturen er under frysepunktet.
Jeg kan ikke forstå at mit batteri allerede kan være defekt. Kan det skyldes en for stor afladning i det elektriske anlæg ? Hvad må den max. afladning være på et bilbatteri ? Det skal nævnes, at jeg har en "hyrevognsakkumulator" monteret på 100Ah.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Brug af batteriladere
|
Lars T |
Elektronik |
6 |
21-08-2008 20:24 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,494
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DeangeloAr |
|