» Online brugere: 152 |
0 medlemmer og 152 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

02-02-2009, 05:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Rolf
du skriver drevstander/arbejdsstation,
Vil det sige at din model kan løfte op i en god arbejdshøjde ?
Det ville jo være rart.
|
Her er data på min elektriske drevstander/arbejdsstation:
1) Drevdonkraft med 900 mm vandring, når drevet skal repareres.
2) Drevdonkraft med ca. 300 mm vandring, når drevet skal monteres på båden.
Løftesøjlen vil blive udført i anodiseret aluminium, BOSCH 24V DC viskermotor, indvendige mekaniske endestopskontakter, 2-løbet trapezgevindspindel
( selvspærrende ) med 3 mm stigning og en hastighed på ca. 20 mm/sek., afhængigt af elektroniksystemet.
Elektronikken vil bestå af en batteripakke med en kapacitet på 4.5 Ah,
AC/DC lader og mulighed for tilslutning af mange forskellige typer betjeningsenheder.
Alternativt, vil jeg benytte elektronik med AC/DC system dog uden mulighed for batteridrift.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

02-02-2009, 06:41
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Venter spændt.
Det er et par fede projekter.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

08-02-2009, 20:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Drevkran
Fandt sådan en fætter til salg på ebay
Man kan også tage den med på lokum og bruge den som holder til WC papir, som I kan se.....
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

08-02-2009, 20:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Sådan en må jeg have til at holde Wc papiret, andet kan ikke gøre det!!!
-Fed stander, det er jo egentlig en simpelt opbygning, må håbe der er lidt "stiging på den bolt som man skruer på
|

15-02-2009, 09:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
En af mine gode samarbejdspartnere - MB Marine- og Cylinderservice - har lavet smedearbejdet til en elektrisk drevstander i aluminium. Det ser rigtig godt ud. Løftesøjlen har jeg købt hos Phoenix Mecano i Schweiz og elektronikken hos DEWERT i Tyskland. Elektronikken er endda den dyre version med en indbygget timer, så søjlen kører automatisk op og ned. Der er en lille gimmik, i form af trådløs fjernbetjening, hvis ikke man ønsker timeren tilsluttet. Uha, det er ren lir...  Drevstanderen har en slaglængde på 200 mm og løftekapacitet på 200 kg.
Nu skal det blot males og samles, så er det klar til bådudstillingen.
Denne model skal ikke forveksles med det andet projekt, der jo decideret er en arbejdsstation ifb. med drevreparationer og service.
Jeg tager et billede af drevstanderen og lægger det ind her senere.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-03-2009, 17:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så kom dagen, hvor jeg modtog vareprøver af en elektrisk drevstander til brug i ifb. med reparation af drev - det ser hammer godt ud.
Den ene model kører 8 mm/sek., og kan løfte 300 kg, hvor den anden kører dobbelt så hurtigt og løfter det halve.
Søjlerne er produceret af Phoenix Mecano Schweiz - "State of the art" indenfor lineær aktuatorteknologi.
Elektronikken er i standard udgave, men jeg har en 36VA transformer - den nuværende er 24VA - der kan sætte hastigheden gevaldigt i vejret. Dog skal man ikke overbelaste motoren i søjlen, hvis der monteres en større transformer - snekkehjulet vil "raspes" i stykker på rekordtid.
Der er indbyggede endestopskontakter i søjlerne, så spindelmøtrikken ikke løber løbsk...
Nu skal der smedes et understel, så søjlen kan vises til næste træf på fenderen.dk.....
Jeg lægger billeder ind af det færdige resultat - jeg glæder mig... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

03-04-2012, 10:39
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Måløv
Indlæg: 77
|
|
Jeg er godt klar over at det er en ældre post, men fik du nogensinde lagt et billede ind Rolf?
Synes det kunne være interessant at se din løsning og om du fik sat den i produktion!
__________________
Mvh Michael
Four Winns 268 '04
VP 5,7 OSXi 320HK V8
XDP Composite Drev
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,597
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, FelixBreez |
|