» Online brugere: 157 |
0 medlemmer og 157 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

16-01-2009, 21:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Fornemt, så er der jo lidt håb.
Manifolde til OMC V8 Ford, er noget som ikke har kunnet fås uoriginalt ret længe. For lidt over et års tid siden, ledte jeg med lys og lygte for at finde et sæt. Jeg kunne overhovedet ikke finde dem nogle steder, så det endte med at jeg satte et sæt "BARR universal manifolde" på og lavede et par rustfrie knæ, for at det passede med OMC udstødningshornet. Det var en Bayliner jeg hjalp med at lave i stand.
Med hensyn til manifolde til OMC V8 Ford 460, så kan man faktisk få et sæt adaptorer, som skrues på topstykkerne, så man kan bruge GM bigblock manifolde. Billig er det dog ikke.
http://www.cpperformance.com/detail.aspx?ID=342
Her er en anden ting, som kan være vanskelig/dyr.
Manifold til OMC 165 hk række 6 motor. (Der kan til gengæld fås Mercruisermanifold til den motor, så med lidt fingersnilde kan man nok sejle videre. Dog er OMC manifolden federe, for hullet til karburatoren er lavet til en 4 portet, der er så sat en adaptorplade på og en 2 portet karb. Men sikke muligheder...........)
Det er ganske vist også en sjælden motor, men jeg har en kammerat der har en båd med ikke mindre end to af de maskiner i, med kun 550 timer på tælleren.
|

16-01-2009, 21:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
OMC King Cobra reservedele er svære at støve op.
Enkelte dele fra OMC Cobra drevet kan benyttes - f.eks. impelleren.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-01-2009, 21:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
OMC King Cobra reservedele er svære at støve op.
Enkelte dele fra OMC Cobra drevet kan benyttes - f.eks. impelleren.
|
Nå ja, du tænker på den store King Cobra(med konuskobling). Den ser man ikke ret mange nye reservedele til.
|

16-01-2009, 21:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Nå ja, du tænker på den store King Cobra(med konuskobling). Den ser man ikke ret mange nye reservedele til.
|
Ja, lige præcis. GLM producerer lidt trimslanger, startere, impellere og anoder til King Cobra.
Henvendelse til et OMC værksted for at at købe drevdele, er vist blot spild af tid iflg. flere bådejere....
Det skal da nævnes selvom de fleste ved det, at Volvo Penta SX drevet kan monteres på OMC Cobra og King Cobra transom dog med nogle få modifikationer til følge, for at drivlinien fungerer optimalt.
Denne løsning er der flere som benytter sig af, hvis King Cobra drevet
"brækker sig"....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-01-2009, 21:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Fornemt, så er der jo lidt håb.
Manifold til OMC 165 hk række 6 motor.
|
Der findes to modeller i 165 Hk versionen:
Årgang 1972 og 1974-1975.
Årgang 1972 blev opdelt i en S og C model. Til disse modeller kan der ikke leveres uoriginale udstødningssystemer.
Årgang 1974-195, kan der leveres både manifold og afgangsknæ fra bl.a Sierra Marine.
Manifold varenr.: SIE18-1904
Afgangsknæ varenr.: SIE18-1922.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-01-2009, 21:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Erstatningsdrev til OMC Cobra 2.3 og 3.0 liter motor årgang 1986-1989.
Originalt varenr. 986669 / Uoriginalt varenr. GLM28910.
Umuligt at støve op på markedet selv hos GLM.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-01-2009, 22:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Der findes to modeller i 165 Hk versionen:
Årgang 1972 og 1974-1975.
Årgang 1972 blev opdelt i en S og C model. Til disse modeller kan der ikke leveres uoriginale udstødningssystemer.
Årgang 1974-195, kan der leveres både manifold og afgangsknæ fra bl.a Sierra Marine.
Manifold varenr.: SIE18-1904
Afgangsknæ varenr.: SIE18-1922.
|
Er du sikker på at manifold nummeret passer? I mit katalog er det en Ford V8 manifold i gammel udgave.
Nummeret på knæet er til en 4 cyl, nyere model, men det kan egentlig godt være at det passer.
Det er lidt interessant for mig, det her, for min kammerats båd med to af de motorer, skal jo nok have nye manifolde engang.
|

16-01-2009, 22:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Er du sikker på at manifold nummeret passer? I mit katalog er det en Ford V8 manifold i gammel udgave.
|
Det er godt du er vågen, Horizonblue...
I min bog fra Sierra Marine står der blot "165HP" og intet om årgang eller motorstørrelse. Jeg har googlet de forskellige varenumre, og manifolderne passer til Ford V8 af ældre dato. Tak for påmindelsen.
Jeg fandt noget interessant på internettet:
OSCO Marine laver faktisk manifolder til den 6 cylindrede OMC motor ( 165 HK ). Prøv at se dette billede....Passer de til din kammerats båd ?
http://bpi.ebasicpower.com/pc/OSCMO6...L+Inline-6+Cyl
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-01-2009, 22:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det er godt du er vågen, Horizonblue...
I min bog fra Sierra Marine står der blot "165HP" og intet om årgang eller motorstørrelse. Jeg har googlet de forskellige varenumre, og manifolderne passer til Ford V8 af ældre dato. Tak for påmindelsen.
Jeg fandt noget interessant på internettet:
OSCO Marine laver faktisk manifolder til den 6 cylindrede OMC motor ( 165 HK ). Prøv at se dette billede....Passer de til din kammerats båd ?
http://bpi.ebasicpower.com/pc/OSCMO6...L+Inline-6+Cyl
|
Ja, den ser ud til at passe, men OMC knæet kan ikke umiddelbart gå på, så vidt jeg kan se, så der skal et passende knæ med også. Men se det sølle lille hul til karburator. På den originale OMC manifold er der et ordentlig hul, hvor der kan gå en 4 portet karburator på........
Det er så en 2 portet karb, der sidder på den 165 hk's OMC, så det går nok. Der er lavet en adaptorplade, så den lille 2 portet karb kan sidde i det store 4 portet hul.
|

23-02-2009, 06:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ford 460" V8
Tidligere omtalt i denne tråd, er tilgængeligheden af udstødningssystem til Ford 460" V8.
Jeg har fundet varenumre på udstødningsdelene:
Afgangsknæ - til motorer før 1989 - OMC varenummer 913397
Afgangsknæ -til motorer efter 1989 - OMC varenummer 913584
Pakning imellem afgangsknæ og manifold, SIE180943 eller FEL17527
Udstødningsmanifold, OMC varenummer 984681
Manifoldspakning, FEL17468
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-02-2009, 07:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Jeg har, i lørdags, været til åbent hus ved Søholm Marine
( http://www.soeholm-yacht.dk/ )i Nybøl Nor ved Gråsten. De var meget fortrøstningsfulde vedrørende reservedele til
AQ170'eren, da de selv støver dele op i bl.a. England. Så der var godt nyt for min manifold.... Jeg fik i øvrigt et rigtig godt indtryk af stedet.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
Reservedele
|
ENN |
Bådrelaterede links |
0 |
05-08-2009 14:26 |
Trailer reservedele
|
ENN |
Trailer |
1 |
09-08-2008 08:29 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,595
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, MichaelBes |
|