|
|
|
06-01-2009, 20:42
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
06-01-2009, 20:47
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Sådan kommer min aldrig til at køre....
Jeg henter bilen i morgen og skal da lige en mindre "omvej" for at komme hjem....Jeg har jo ikke kørt i bilen siden jeg hentede den i Tyskland...
Kalechen bliver oppe...
__________________
Chi non risica, non rosica
|
06-01-2009, 20:55
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jeg syntes at de "gamle" e30ère er nogen af de fedeste bimmere der er lavet - enkle og stilrene samt bygget før alt elektroniktiden - jeg skal have sådan en som din rolf - en eller anden dag
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
06-01-2009, 21:03
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Jeg syntes at de "gamle" e30ère er nogen af de fedeste bimmere der er lavet - enkle og stilrene samt bygget før alt elektroniktiden - jeg skal have sådan en som din rolf - en eller anden dag
|
Der er et eller andet nostalgi over BMW E30 og Mercede-Benz W124...
Det er de sidste rigtige klassikere "Made in West Germany".
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 06-01-2009 kl. 21:08.
|
06-01-2009, 21:09
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Præcis
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
07-01-2009, 01:35
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
07-01-2009, 08:41
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Fra 69 til 160k
Dyr sagen men uden tvivl den fede motorvejs cruiser. Har selv kørt meget i min kammerats Mercedes C250, den fløj afsted over motorvejen
http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=57591506
Nå tilbage til Bmw emnet
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|
07-01-2009, 09:01
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
|
Nogen gange er det svært at hitte rede på alle de forskellige modelbetegnelser. Så er det nemmere med Mercruiser Alpha One; Enten er det Gen I eller Gen II, der dækker fra årgang 1983 og frem til idag...
Tilbage til dit spørgsmål omkring Mercedes-Benz W124.
Der er ingen tvivl om, at netop W124 vil gå over i historien, som den mest populære Mercedes nogen siden. Modellen blev introduceret i 1985 og afløste model W123, der så dagens lys i 1976 ( så vidt jeg husker ). Det revolutionerende ved W124 var designet - det var lysår foran konkurrenterne også BMW - og tildels motorerne, der var større end i afløserne.
Der blev i 1985 introduceret følgende motorer til W124:
200D ( 4 cyl., 72 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
250D, ( 5 cyl., 90 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
300D, ( 6 cyl., 113 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
200E, ( 4 cyl., 112 HK, kan ikke huske om den blev tilbudt med aut.gear )
230E, ( 4 cyl., 132 HK, manuelt eller aut.gear )
260E, ( 6 cyl., 160 HK manuelt eller aut.gear )
300E, ( 6 cyl, 180 HK, manuelt eller aut.gear ).
Frem til årgang 1989 bestod W124 uændret på motorsiden. Interiøret fik nye farver til de forskellige årgange, så de passede til tidens trend. I 1989 blev model 300E-24 introduceret. Man havde taget 300E-maskinen og monteret
24V topstykke - det gamle topstykke var med 12 ventiler - hvilket øgede ydelsen til 220HK og et langt bedre drejningsmoment. Topfarten blev opgivet til svulmende 237 km/h., hvilket den dag idag, er meget for en personbil. Model 300E fortsatte i produktion samtidig med 300E-24. I 1990 fik W124 sit første udvendige facelift i form af høje paneler på dørerne sammen med chromlister på paneler og kofangere. Indvendigt, blev der benyttet pynte-træ i dørsiderne. Rattet blev ændret, så det fik et mere bastant design til glæde for mange.
I modelåret 1993, udviklede Mercedes-Benz nye topstykker til dieselmotorerne med 4-ventilteknik og i slutningen af 1993 og begyndelsen af 1994, kom W124 i et stærkt faceliftet udgave med med andre for- og baglygter, ny front, ny bagklap, nye kofangere og nye maskiner på benzinsiden. Bl.a kan nævnes 500E til modelåret 1992. Ubetinget en "dræbermaskine", der blev udviklet sammen med Porsche. På det tidspunkt, da 500E var på tegnebrædtet, havde Porsche stilstand i produktionen, og da MB er nabo til Porsche - de holder begge til i Stuttgart - var et kompagniskab omkring 500E en oplagt mulighed. MB 500E blev mere eller mindre samlet af Porsche på deres fabrik og produceret i ugentlige antal på 20 stk.
Disse 20 stk., blev flået væk fra hylderne. Kunderne var ellevilde med bilen. Brede skærme for og bag - se billeder - 5.0 liters V8´er med 326HK, 250 km/h og et sublimt drejningsmoment. Ubetinget en ægte "Køremaskine", der vil blive et samleobjekt for mange. Denne bil handles idag - de flotte eksemplarer - til omkring 20000,- EUR i Tyskland.
Hvad skal din Mercedes-Benz 300E koste ? Uha, det er positivt, at maskinen er ny - det gør også bilen dyrere - og standen på bilen er flot. Dog har de ældre Mercedes´er - også W124 - problemer med rust i dørpaneler, ved sideblinklys, skærmkanter og inde bag kofangerne. Det skal du være opmærksom på. Rust i undervognen bliver ikke et problem, hvis bilen er godt og grundigt undervognsbehandlet.
Jeg har set eksemplarer af 300E i DK til imellem 40000,- kr. og 199000,- kr.
Det er uden tvivl standen på bilen der afgør prisen sammen med kilometertallet. Et forsigtigt gæt - uden at jeg vil hænges op på det, når ikke jeg har set bilen - vil være i omegnen 85000,-
På dba.dk er der pt. 38 stk. MB 300E til salg.
Motoren på billedet er fra MB E500. Den sølvmetallic Mercedes-Benz, er også en E500 produceret i 1992. Sådan blev den leveret fra fabrikken.
Mange ejere af W124 udstyrer bilen med store fælge, brede dæk, lygter osv. Lad være med det. Det ødelægger bilens flotte deisgn. Hold bilen i originalt design hele vejen igennem.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
07-01-2009, 10:36
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
|
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb
De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr
Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere
Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
07-01-2009, 11:37
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Tak for de lærerige svar.
så nu har jeg også lært noget i dag, Så kan jeg godt gå i seng igen ;-)
Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
07-01-2009, 18:41
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb
De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr
Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere
Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
|
Som det ofte er tilfældet, er den sidste model i en bilserie som regel den mest fejlfri. Her er alle børnesygdomme rettet igennem bilens levetid.
Vægtafgiften er en større post på en W124, men også forsikringen kan være hamper. Min kære mor, betaler 14000,- kr. om året, for at have sin W124
( E320 benzin ) kaskoforsikret hos TRYG med en selvrisiko på 5000,- kr.
Derfor; Undersøg præmien på forsikringen, inden du køber bilen.
Det er korrekt, at W124 er den sidste rigtige Mercedes, der forlod samlebåndet i Stuttgart. Dog er det værd at nævne, at de andre populære Mercedes´er op igennem 80´erne - 190´eren og S-klassen - også vil gå over i historien som klassiske Mercedes´er, men slet ikke i samme omfang som
W124.
Flere af cheferne hos Mercedes i Stuttgart fravalgte afløseren for S-klassen op igennem 80´erne ( W126 ) - efterfølgeren W140 - simpelthen pga. størrelsen og designet. De foretrak den stilrene og elegante W124, som var langt mere sporty og elegangt end W140. Se vedhæftede billede.
I øvrigt fik model W140 øgenavnet "Hamborg-komfur". Hvorfor kan man jo selv vurdere, når man ser dens fysiske størrelse.. Bilen vejer i øvrigt mere end 2000 kg.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
07-01-2009, 20:47
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Jeg har selv haft en w124 og det er suverent den bedste og mest solide bil jeg har haft, jeg købte den brugt for 159 kg. og fik 110 af forsikringen efter 5 års intensivt brug.
Den var nem at skrue på og der er masser af billige reservedele, det eneste der trækker ned er brændstoføkonomien der er helt til rotterne
|
07-01-2009, 20:52
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Jess
Jeg har selv haft en w124 og det er suverent den bedste og mest solide bil jeg har haft, jeg købte den brugt for 159 kg. og fik 110 af forsikringen efter 5 års intensivt brug.
Den var nem at skrue på og der er masser af billige reservedele, det eneste der trækker ned er brændstoføkonomien der er helt til rotterne
|
Hvis det er benzinudgaven du har haft, så bruger de alle mere benzin end nødvendigt. Dieselmodellerne - mine forældre havde tidligere en W124 300D, årgang 1988 - og den var særdeles økonomisk. Jeg mindes at min far fortalte, at bilen kunne køre ca. 1000 km på en tankfuld diesel ( 70 liter ).
Bevares, bilen var ingen sprinter i lyskrydsene, men driftsikker og økonomsisk, var der ikke mange der fulgte den. Tværtimod.
Skulle jeg have en W124, faldt valget på en Coupe eller cabriolet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
07-01-2009, 21:05
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Hvis det er benzinudgaven du har haft, så bruger de alle mere benzin end nødvendigt. Dieselmodellerne - mine forældre havde tidligere en W124 300D, årgang 1988 - og den var særdeles økonomisk. Jeg mindes at min far fortalte, at bilen kunne køre ca. 1000 km på en tankfuld diesel ( 70 liter ).
Bevares, bilen var ingen sprinter i lyskrydsene, men driftsikker og økonomsisk, var der ikke mange der fulgte den. Tværtimod.
Skulle jeg have en W124, faldt valget på en Coupe eller cabriolet.
|
Det var en 230TE så det var ikke engang den værste af dem.
Den dag den døde på motorvejen var jeg ekstra glad for den, en Golf4 baskede op i mig med 100 kmt +. og jeg holdt bomstille. Så kan man tale om at blive taget bagfra
bagakslen rev sig løs og alle døre sad fast.
Hvis jeg havde siddet i en lille hyundai så var det her indlæg nok skrevet med en staveplade på en kørestol.
Fordi bilen var så solid slap jeg med en uge i sengen og et piskesmæld jeg stadig har fornøjelse af her 2,5 år efter.
|
07-01-2009, 21:10
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Jess
Det var en 230TE så det var ikke engang den værste af dem.
Den dag den døde på motorvejen var jeg ekstra glad for den, en Golf4 baskede op i mig med 100 kmt +. og jeg holdt bomstille. Så kan man tale om at blive taget bagfra
bagakslen rev sig løs og alle døre sad fast.
Hvis jeg havde siddet i en lille hyundai så var det her indlæg nok skrevet med en staveplade på en kørestol.
Fordi bilen var så solid slap jeg med en uge i sengen og et piskesmæld jeg stadig har fornøjelse af her 2,5 år efter.
|
Muligheden for at blive påkørt bagfra er ikke blevet mindre de seneste par år efter folk har fået CD-afspiller, navigation, mobiltelefon, video og meget andet i bilen...
Faktisk har alle mine biler været med stort bagage- eller varerum, netop fordi jeg ikke skal sidde i en Opel Corsa eller Fiat Uno og blive smasket til ukendelig fordi bilen påkøres bagfra. Sikkerhed vægter højere end et smart design og flotte fælge i mine øjne.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
07-01-2009, 21:14
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Muligheden for at blive påkørt bagfra er ikke blevet mindre de seneste par år efter folk har fået CD-afspiller, navigation, mobiltelefon, video og meget andet i bilen...
Faktisk har alle mine biler været med stort bagage- eller varerum, netop fordi jeg ikke skal sidde i en Opel Corsa eller Fiat Uno og blive smasket til ukendelig fordi bilen påkøres bagfra. Sikkerhed vægter højere end et smart design og flotte fælge i mine øjne.
|
Jeg er helt enig, Abs,erfaring , overblik og gode dæk er sat ud af funktion når spasseren bagved smser, ryger, drikker kaffe og prøver at finde the voice samtidig
|
07-01-2009, 21:29
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Ja alle de tekniske "hjælpemidler" er blevet for meget hvis man også skal køre bilen
Selv slukker jeg ofte min mobiltlf (som dog går over Bilens std monterede Blue Tooth/navi pro anlæg - altså ikke håndholdt) og jeg er begyndt at køre ind til siden ved programering af navigatoren - tag det med ro i trafikken så kommer man frem uden de store ricici
Jeg havde en del år en "3 die" bil som som regel var en lille skøjte fx en civic eller lign den blev brugt til de korte ture til arbejde og til at køre til hundetræning i - så stod bimmeren derhjemme - men en dag så jeg et fatalt uheld på den stump motorvej jeg paserer til arbejdet og kom til at tænke på at havde det været mig var jeg omkommet i civicen - derefter blev den solgt og selv turene til/fra arbejde foregår nu i den større lidt sikrere bil. Jeg havde kort tid efter et alvorligt færdseleuheld i Tyskland (en spøgelsesbillist) hvor jeg kun slap fra det med livet i behold pga bilen jeg kørte i var sikker - derefter har jeg slet ikke overvejet at anskaffe en lille bil igen
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
26-01-2009, 19:22
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
I morgen kommer der en potentiel køber fra Nordjylland, for at se på BMW´en.
For god ordens skyld - og for første gang siden jeg købte bilen i november 2008 - tog jeg en længere prøvetur i bilen idag. Hold da op, den kører lækkert. Fantastiske styreegenskaber - også i svingene - kombineret med god trækkraft og komfort. Alt fungerer bare 112%.
Jeg afprøvede bilens accelerationsegenskaber og 180 km/h er intet problem i løbet af kort tid. Faktisk fortryder jeg lidt, at bilen er sat til salg og at den måske er solgt i morgen....
Hvis bilen bliver solgt i morgen, må jeg finde et andet spændende køretøj..
__________________
Chi non risica, non rosica
|
27-01-2009, 10:37
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så fik BMW´en en ny ejer til morgen.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|
27-01-2009, 10:54
|
|
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Så fik BMW´en en ny ejer til morgen.....
|
Øv så blev dit liv det fattigere - hvad nu Rolf?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
|
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 120,723
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Andrewdulse |
|