Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 225
0 medlemmer og 225 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #26  
Gammel 22-12-2008, 21:51
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Fastkorroderede bolte er noget man støder på ofte på bådmotorer (og biler) korrosionen gør at bolten nærmest kiles fast da korrosionsprodukterne fylder mere end det metal der korroderer

Varme er rigtigt effektivt - men som Horizon skriver - med måde - jeg benytter et autogen sæt med en blød flamme

Man kan evt træne lidt på et stykke kaseret aluminuimsgods for at få en fornemmelse af hvor meget varme det tåler - for det flyder pludseligt uden varsel - så man skal lige vide hvor meget man kan varme

Knækker de først så der ikke er noget at få fat på plejer jeg at bore resterne ud - det er en sikker metode (omend nogengange lidt langtrukken) bare man har lidt håndelag og gode skrape bor samt en samling snittappe og bundtappe.

Jeg plejer altid at give alle bolte jeg afmonterer både på bådmotorene og bilerne lidt vandfast fedt - eller lign (Aldrig kobberpasta)

Jeg har fundet ud af at en fedt som fx Castrol Pyroplex Blue (sælges også af Mercruiser som "splines grease") er særdeles god til formålet idet den næsten ikke kan vaskes af - så bolte der er smurt med det kan løsnes selv efter flere år i salttåger etc.- men igen - nå ja se min signatur
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 22-12-2008 kl. 22:06.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Knækket tændrør lbk Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 3 21-08-2009 09:08
Bolt på udstødning Lars T Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 10 02-06-2009 22:34

» Statistikker
Medlemmer: 127,788
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Jasonnor
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden