|
|
 |

08-10-2017, 18:28
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2017
Bopæl: Hobro
Indlæg: 7
|
|
|
Tak for svar 😊
Tror jeg går efter et komplet bravo drev
Burde det ikke passe i gummikoblingen på motoren ?
Har fundet et på dba til 25k komplet er det prisen på sådan et sæt?
Hvad skal jeg kigge efter når jeg skal ud og kigge på sådan et bravo drev ?
Nogen der ved hvor mange omdr sådan konus Kobling griber ved ?
|

09-10-2017, 14:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Komplet BRAVO drev, så skal du også skifte transomen.
Vær opmærksom på, at brugte drev kan være lidt af en oplevelse. Hvorfor sælge noget der er funktionelt ? Måske sælger siger drevet er renoveret, men du ser sjældent nogen kvittering fra et værksted på de benyttede reservedele, og måske hellere ikke, hvis ejeren selv har renoveret drevet. BRAVO drevet er fyldt med faldgruber, og er ikke en opgave, man klarer bare-lige-her-og-nu, hvis en renovering er nødvendig. Prisen på 25K lyder vildt dyrt, uden at jeg kender standen på drevet.
Tæringer er et problem på BRAVO drevene, specielt omkring propellerakslen / underhuset. Slør i akslerne skal du også være opmærksom på. BRAVO I drev er højhastighedsdrev, så de har typisk siddet på en båd, der svarer til BRIAN i en BMW325I i t-hansen version....Ergo, drev der som oftest har fået tæv pga bådens fartpotentiale.
En brugt gearkasse til en bil kan du heller ikke prøve før køb, og det samme er gældende med et brugt drev til båden.....
BRAVO transomer har ry for tæringer, og ikke mindst, problemer med styretappen, som giver for meget slør, så det ligner spiritussejlads du udfører ved lave omdrejninger. Hertil også, at en utæt styretap og pakdåse, giver vandindtrængen i motorrummet.....
Jeg ville nok vælge en fabriksny BRAVO transom, og et nydeligt brugt BRAVO I drev med optimal dokumentation....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-10-2017, 09:03
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2017
Bopæl: Hobro
Indlæg: 7
|
|
Kan man se på et bravo drev hvor gammel det er ?
Hvor tærer transom ?
|

19-10-2017, 14:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det er det gamle BRAVO I drev.
Transomen tærer i den del, som er fastgjort til båden.
Slør i styretappen er meget normalt på BRAVO transom. Når du sejler, er båden svær at få til at sejle ligeud - det ligner spiritussejlads.
Utætheder indvendigt i båden ved styretappen er heller ikke unormalt.
Serienummeret på drevet kan muligvis fortælle årgangen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-10-2017, 17:40
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2017
Bopæl: Hobro
Indlæg: 7
|
|
Hvor meget må man gi for sådan noget hvis det er fri for slør og tæring
Og han ved ikke hvornår drevet har været åbnet ?
Er det bare noget man skal holde sig fra ?
|

20-10-2017, 07:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
En ny BRAVO transom koster 28000,-
Er der slør i den gamle transom, så skal der ny styretap i, sammen med andre smådele. Kan som oftest kun skaffes originalt. Reservedele for ca. 8000,-
Er transom tæret, så er den værdiløs.
En funktionel transom, i god stand, bør ikke koste mere end 5000 - 6000 kr.
Drevet må i god og brugbar stand, uden mislyde, ikke koste meget mere end 10.000,- kr.
Der er uden tvivl en årsag til, at sælger vil af med både drev og transom....ikke fornuftige mennesker skifter noget funktionelt ud, men noget andet funktionelt...
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-10-2017, 18:49
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2017
Bopæl: Hobro
Indlæg: 7
|
|
Mange tak for hjælpen må
På jagt men det er pænt mange penge og ofte på sådan en gammel båd 😃
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,236
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, iclubKap |
|