Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 262
0 medlemmer og 262 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 29-11-2015, 20:21
larsmandersen larsmandersen er offline
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2015
Bopæl: kroatien
Indlæg: 7
jeg fik vist lige glemt at skrive tærring
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-12-2015, 06:41
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Både ja og nej.

Skal man have et forchromet billede af de fremskredne tæringer, så skal motoren stort set adskilles, og det gør man som oftest kun i relation til et motorhavari.

Alligevel er der nogle forholdsregler man bør gå efter bl.a;
- Er motoren vinterkonserveret korrekt ?
- Hvad er saltindholdet i farvandet ?
- Ser motoren rustanløbet ud udvendigt ?

Jeg har på konsulentbasis handlet en MAXUM 3000SC for en god kunde. Båden er årgang 2000 med samme motorer og drev som i Baylineren.
Begge motorer fremstår pæne, nydelige og fuldt ud funktionsdygtige.
Der var udskiftet begge manifoldsæt, transomer, vandpumper, tændkabler, tændrør, gearkabler, renoverede drev, olier, filtre osv. - med skriftlig dokumentation. Vinteropbevaring havde i sælgerens ejerskab sket i opvarmet hal. En flot og nydelig båd til en pris på 300K.

Begge motorer er uden varmeveksler med de følgeskader omkring tæringer det kan føre med sig.

Som svar på dit tæringsspørgsmål; Tæringer i motorer er individuelt. Nogle motorer holder længere tid end andre grundet bedre pleje og omsorg fra ejeren.

Min egen 4.3 V6´er gennemtærede i manifolderne efter 14 år. Det ene topstykke gennemtærede efter 21 år. Ifm. udskiftning af det ene topstykke, så valgte jeg at skifte begge to + indsugningen. Så er der kun blokken der er tilbage, og det ses yderst sjældent, at den gennemtærer.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 10-12-2015, 13:55
larsmandersen larsmandersen er offline
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2015
Bopæl: kroatien
Indlæg: 7
jeg forhandler stadigvæk på prisen og er ved at være dernede hvor der er penge til at få begge motorer hovedrenoveret før sejlads(22.000 euro) så hvis det lykkedes så tror jeg at vi
bliver rigtigt glade for vi syntes det er en super lækker båd i øvrigt tak for din velvilje til alle mine spørgsmål
lars
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,769
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, EOTechlwd
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:54.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden