|
 |

14-10-2015, 12:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Helt tosset at det virker, men helt genialt at du fandt fejlen  !
Vil problemet egentlig ikke kunne løses med en brændstof pumpe ? 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

14-10-2015, 15:00
|
|
Svømmer højden må jo også have stor indflydelse, er den lige i det laveste, og karburatoren "vender forkert" er det jo nok ekstra slemt.
|

14-10-2015, 17:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
En anden benzinpumpe kan ikke gøre den store forskel. Svømmeren lukker af når huset er fuldt, og forsøger man at presse mere benzin ind, drukner motoren formentlig ved lav hastighed.
Jeg har også kørt med en el pumpe, i stedet for den mekaniske, da jeg troede at den mekaniske var træt og ikke kunne fylde alle karburatorerne hurtigt nok op, men det hjalp ingenting.
Jeg prøvede på et tidspunkt at skifte til større dyser, det hjalp ganske lidt, men motoren druknede næsten, ved lav fart. Den gik på 4 cyl og lugtede fælt af benzin.
Svømmerstanden er ikke uvæsentlig nej, men i Solex 44PAI karburatoren justerer man den ikke umiddelbart. Selve armen er ret kraftig og kort, man kan stort set ikke ændre svømmerstanden, ved at bøje den. I manualen stod der at man blot skulle tjekke om den er beskadiget, samt veje den. Der var ikke specificeret et højdemål, som på en typisk V8 karburator.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

17-10-2015, 09:42
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Hurra
så fandt du den absolut eneste fordel ved brændstofindsprøjtning .
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

17-10-2015, 16:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Har faktisk igennem tiden tænkt, at det kunne være sjovt at lave indsprøjtning på den (har lavet det på en gammel bil, Megasquirt)
Da jeg fik indkredset problemet til at være mangel på benzin, blev jeg endnu mere opsat på, at det er det jeg gør. Men nu hvor jeg fandt "fejlen" tror jeg at det må vente, har jo et andet projekt.....
Men jeg skal have lavet stangtrækket til karburatorerne om. Nu da de er vendt 180°, passede det oprindelige ikke mere, så jeg strikkede noget midlertidig sammen af en kraftig ståltråd og nogle strips
Måske kunne man lave et andet træk imellem de tre karburatorer, så de er nemmere at synkronisere. Problemet med det nuværende, er at når man stiller dem ind, med løse skruer, så kan de flytte sig lidt, når man spænder dem.
Var lige en tur på vandet i går eftermiddags, åh, hvor er det herligt at den kan arbejde.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

18-10-2015, 23:10
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

19-10-2015, 06:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Jep, B30 E, har ind imellem kigget lidt efter om der skulle være nogen til salg, men de hænger ikke på træerne.
Tror at det er næsten samme mængde i arbejde at bygge min egen motor om til sprøjt, som at få en B30E lavet til marine.
Det er et tudsegammelt indsprøjtningssystem (Bosch D jetronic) som det nok ikke er nemt at finde dele til. Dyserne er også anderledes end dem man bruger i dag, lavohms med slange tilslutning, i stedet for højohms med O ring tilslutning.
Jeg har en indsugningsmanifold fra en B30E til at ligge, som er klar til at svejse dysebøsninger på, samt modificere plenum(ellers kan den ikke være i motorkassen). (dyserne sidder i topstykket på B30E)
Hvis jeg modificerer B30E manifolden, så bliver det nærmest en bolt-on enhed, som blot kan erstatte den gamle manifold med karburatorer.
Så den skal skrues på, der skal trækkes ledninger, monteres programmerbar motorstyring og benzinslange + pumpe, så er vi klar. Tændingen vil jeg ikke røre ved, den originale fordeler har fået elektronisk og det fungere fint.
Jaja, det lyder let, men som jeg har erfaret, så tager projekter altid længere tid end man regner med.....
Tror bare at jeg fortsætter med karburatorer......
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,594
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, evelynus10 |
|