Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 161
0 medlemmer og 161 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 21-08-2015, 14:23
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
nogen der har en ide om hvorfor der ligger en metal plade imellem de pakninger, så der kun er 1 hul i stedet for alle sider er åben ?
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 21-08-2015, 17:07
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
nogen der har en ide om hvorfor der ligger en metal plade imellem de pakninger, så der kun er 1 hul i stedet for alle sider er åben ?
Nej, det er der vist ikke nogen som ved ej heller VP.

Som sagt er pakningsindsatsen på VP manifold/knæ ændret, så der kun skal bruges én pakning med gennemløb af vand i alle fire skyllekanaler.

Har du overvejet at lægge afgangsknæet i en syrebad, så alle urenheder bliver skyllet ud ? Ståltråd og trykluft kan være fint, men ind i krogene kommer man ikke....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 21-08-2015, 17:19
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Nej, det er der vist ikke nogen som ved ej heller VP.

Som sagt er pakningsindsatsen på VP manifold/knæ ændret, så der kun skal bruges én pakning med gennemløb af vand i alle fire skyllekanaler.

Har du overvejet at lægge afgangsknæet i en syrebad, så alle urenheder bliver skyllet ud ? Ståltråd og trykluft kan være fint, men ind i krogene kommer man ikke....
jeg undrede mig over at der er 4 store kanaler og så drosler man det ned til en ?
tror jeg afmonterer knæet til vinter og skifter pakningen til en med flere huller.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-08-2015, 18:58
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Fik du så en reparationsbajer med Goofy..... ? Bad Boys...
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 21-08-2015 kl. 19:08.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-08-2015, 19:09
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Fik du så en reparationsbajer med Goofy..... ? Bad Boy...
Jeps det blev til 2. en ud og en hjem
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 22-08-2015, 19:21
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
To bajere....Det svarer i vanlig københavner-stil til ud af havnen og vende i indsejlingen og retur igen...

Men fedt Goofy er i topform igen...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-08-2015, 17:11
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
YES YES YES Det virker.
sejlede en halv time med 2000 rpm og satte så rpm op til 2500 i 15 min. hvor båden står med snuden i vejret / røven godt gravet ned og slæber en hægbølge på en meter. selv efter dette kom den ikke højere op end knap 75 gr
motoren må have kørt lidt for højt i temperaturen hele sæsonen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år

Sidst redigeret af goffy; 21-08-2015 kl. 17:22.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,537
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, RonnieZer
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden