|
 |

01-12-2008, 19:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Powerturn
Jeg mener også at han laver et powerturn, samtidig med at han tager gassen kraftigt af, på det forkerte tidspunkt. Vandskibåde med fast skrueaksel bremser faktisk temmelig hårdt, når gassen tages af
|

01-12-2008, 20:02
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
vandski- og wakeboard både er meget dybe i næsen og "får" vel derfor hurtigere greb i vandet - tror jeg  Det er vel derfor den kan "bremse" på så få meter..
Men at fylde båden med vand kan jeg ikke helt se pointen i
Ham der i hans Seadoojet-båd i mit indlæg foroven, den er jo ved at gå ned - man kan jo se de springer fra borde   
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

01-12-2008, 21:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Den må da forøvrigt have en fuldstændig vandvittig defekt, siden den 'dykker' sådan med snuden når man tager gassen af??
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

01-12-2008, 22:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Mener de bruger Borg Wagner gear på vandski både og det med at lave en meget hård opbremsning gør båden i sig selv bare ved at slippe gassen på grund af en meget større prop diameter end en båd med Z-drev.
Men ham tossen på you tube rykker den også i bak, hvilket der ikke sker så meget ved det er jo med hydralik  .
|

02-12-2008, 18:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Propel
Citér:
Originally Posted by lille tut
Mener de bruger Borg Wagner gear på vandski både og det med at lave en meget hård opbremsning gør båden i sig selv bare ved at slippe gassen på grund af en meget større prop diameter end en båd med Z-drev.
Men ham tossen på you tube rykker den også i bak, hvilket der ikke sker så meget ved det er jo med hydralik  .
|
Propellerne på vandskibåde med fast skrueaksel er faktisk for det meste mindre, frem for Z-drevs både.
http://www.skidim.com/products.asp?dept=1131
Men som du siger, har de hydraulisk gear, med et meget behageligt gearskifte til følge.
Udvekslingen er ofte 1:1
Men af en eller anden årsag kan de virkelig bremse hårdt op.
|

02-12-2008, 19:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Propellerne på vandskibåde med fast skrueaksel er faktisk for det meste mindre, frem for Z-drevs både.
http://www.skidim.com/products.asp?dept=1131
Men som du siger, har de hydraulisk gear, med et meget behageligt gearskifte til følge.
Udvekslingen er ofte 1:1
Men af en eller anden årsag kan de virkelig bremse hårdt op.
|
Det er ok jeg gir mig,  mener bare dem jeg har set så noget større ud end z-drev.
Så må det jo være for at de har mere blad areal, og igen med de rpm der er på skrueakslen, for når man ser de lukker gassen af er det meget tæt på hækbølgen kommer ind.  
|

02-12-2008, 19:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Propel
Citér:
Originally Posted by lille tut
Det er ok jeg gir mig,  mener bare dem jeg har set så noget større ud end z-drev.
|
Nevermind, jeg er helt pjattet med vandskibåde, og har bemærket at de både jeg har kigget på, har en rimelig lille propel.
(For satan hvor gad jeg godt at eje en Mastercraft 190 prostar, eller en Correct Craft Ski Nautique)
|

02-12-2008, 19:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
bladene på en propel til fast aksel instalation har en større flade da navet ikke er så stort ( ingen udstødning i )
på min gamle skiv som havde en lille mercedes diesel og borg wagner hydraulisk gear, havde jeg gas og gear i hvert sit greb og når jeg sejlede med 6 knob og hev den i bak uden at tage omdrejninger af stod båden på snuden og agter blev løftet næsten ud af vandet. den stoppede nok næsten indenfor en bådlængde.

__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,053
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RandallMon |
|