Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Galleri > Videoklip

Videoklip Her kan du linke til videoklips med alt på vandet, lige fra både, ture, vandsport osv. Lad os se de klips..

» Online brugere: 184
2 medlemmer og 182 gæster
Johnnyxsotte, Josephygoock
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 01-12-2008, 19:56
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Powerturn

Jeg mener også at han laver et powerturn, samtidig med at han tager gassen kraftigt af, på det forkerte tidspunkt. Vandskibåde med fast skrueaksel bremser faktisk temmelig hårdt, når gassen tages af
Reply With Quote
  #2  
Gammel 01-12-2008, 20:02
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
vandski- og wakeboard både er meget dybe i næsen og "får" vel derfor hurtigere greb i vandet - tror jeg Det er vel derfor den kan "bremse" på så få meter..
Men at fylde båden med vand kan jeg ikke helt se pointen i

Ham der i hans Seadoojet-båd i mit indlæg foroven, den er jo ved at gå ned - man kan jo se de springer fra borde
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 01-12-2008, 21:36
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Den må da forøvrigt have en fuldstændig vandvittig defekt, siden den 'dykker' sådan med snuden når man tager gassen af??
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #4  
Gammel 01-12-2008, 22:00
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Mener de bruger Borg Wagner gear på vandski både og det med at lave en meget hård opbremsning gør båden i sig selv bare ved at slippe gassen på grund af en meget større prop diameter end en båd med Z-drev.

Men ham tossen på you tube rykker den også i bak, hvilket der ikke sker så meget ved det er jo med hydralik.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 02-12-2008, 18:14
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Propel

Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Mener de bruger Borg Wagner gear på vandski både og det med at lave en meget hård opbremsning gør båden i sig selv bare ved at slippe gassen på grund af en meget større prop diameter end en båd med Z-drev.

Men ham tossen på you tube rykker den også i bak, hvilket der ikke sker så meget ved det er jo med hydralik.
Propellerne på vandskibåde med fast skrueaksel er faktisk for det meste mindre, frem for Z-drevs både.

http://www.skidim.com/products.asp?dept=1131

Men som du siger, har de hydraulisk gear, med et meget behageligt gearskifte til følge.

Udvekslingen er ofte 1:1

Men af en eller anden årsag kan de virkelig bremse hårdt op.
Attached Images
File Type: jpg photo1.jpg (35.3 KB, 6 views)
Reply With Quote
  #6  
Gammel 02-12-2008, 19:02
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Propellerne på vandskibåde med fast skrueaksel er faktisk for det meste mindre, frem for Z-drevs både.

http://www.skidim.com/products.asp?dept=1131

Men som du siger, har de hydraulisk gear, med et meget behageligt gearskifte til følge.

Udvekslingen er ofte 1:1

Men af en eller anden årsag kan de virkelig bremse hårdt op.
Det er ok jeg gir mig, mener bare dem jeg har set så noget større ud end z-drev.
Så må det jo være for at de har mere blad areal, og igen med de rpm der er på skrueakslen, for når man ser de lukker gassen af er det meget tæt på hækbølgen kommer ind.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 02-12-2008, 19:40
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Propel

Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Det er ok jeg gir mig, mener bare dem jeg har set så noget større ud end z-drev.
Nevermind, jeg er helt pjattet med vandskibåde, og har bemærket at de både jeg har kigget på, har en rimelig lille propel.

(For satan hvor gad jeg godt at eje en Mastercraft 190 prostar, eller en Correct Craft Ski Nautique)
Reply With Quote
  #8  
Gammel 02-12-2008, 19:45
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
bladene på en propel til fast aksel instalation har en større flade da navet ikke er så stort ( ingen udstødning i )
på min gamle skiv som havde en lille mercedes diesel og borg wagner hydraulisk gear, havde jeg gas og gear i hvert sit greb og når jeg sejlede med 6 knob og hev den i bak uden at tage omdrejninger af stod båden på snuden og agter blev løftet næsten ud af vandet. den stoppede nok næsten indenfor en bådlængde.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,053
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, RandallMon
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden