Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 309
0 medlemmer og 309 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-09-2014, 17:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Tildels enig med Kim, men jeg ville alligevel ofre en renovering af turboen, netop fordi det ses ind imellem at motoren "øffer" en turbo, og så er gode råd dyre.

Som Kim er inde på, kan det nemt være olietyvene / paraplyerne, som er blevet for hårde, og dermed årsagen til røgudviklingen ved kold og varm motor.

Ud fra symptomerne som beskrevet, ville jeg starte med en turbo-renovering, og fortsætter røgudviklingen så enten leve med det eller hovedrenovere motoren.

Lidt en sidebemærkning, så har de biler jeg har haft med trykladning ( turbodiesel ) alle sammen haft turbo-problemer ved kilometertal efter 200000 km. Mitsubishi Pajero fik skiftet turboen efter 248000 km. Galloper kørte 258000 km og udbrændte pga. en eksploderet turbolader. Hyundai Santa Fe fik skiftet turboen efter 210000 km grundet olieforbrug - de to sidstnævnte købt som fabriksnye biler og årligt kørselsbehov var på daværende tidspunkt ca. 80000 km. Pajero´en var 10 år gammel da jeg købte den, som min første bil efter overstået læretid hos IVECO..

Pudsigt nok, så er de mest problemfrie biler jeg har haft altid været uden trykladning...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-09-2014, 19:20
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Se hvor fin den er...

Så er der en opdatering igen.

Jeg tog en beslutning om at give båden en tidlig julegave, og bestilte i mandags en renovering af turboen. Den blev afleveret tirsdag, og afhentet igen fredag. Eftersom det koster ca. 5300kr. incl alle nødvendige pakning så håber jeg godt nok at det er det der skal til. Hvis det ikke er det, så lever jeg med røgen som den er. Desværre skulle 2 af pakningerne bestilles hjem fra Holland, så det blev ikke denne weekend at der blev skruet.

"Heldigvis" sagde værkstedet at turboen var godt medtaget, og jeg kan da også mærke markant forskel i slør, samt at den nu også rotere væsentligt nemmere.

Og se hvor fin den er blevet efter en omgang slyngrensning, planslibning og lidt maling...
Attached Images
File Type: jpg Turbo_Renoveret_2.jpg (214.5 KB, 13 views)
File Type: jpg Turbo_Renoveret_1.JPG (223.1 KB, 14 views)
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-09-2014, 20:34
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Den ser fin ud..

På med "møllen"..
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-10-2014, 20:23
Saga Saga er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2014
Bopæl: vestsjælland
Indlæg: 19
Wink

hejsa
Har læst lidt med her og er da interesseret i om det med møllen så også gav et
resultat
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-10-2014, 21:00
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Hejsa,

Jeg har desværre ikke rigtig haft mulighed for at kontrollere det ordentligt endnu. Og når det nok desværre heller ikke i denne sæson da båden kommer på land imorgen. Jeg har kun lige nået at få monteret turboen, og efterfølgende sejlet en lille tur på ca. 45 min. Så det er vist for tidligt at udtale sig om det har haft nogen effekt. Men jeg skal nok vende tilbage i den nye sæson så snart jeg har fået en bedre chance for at vurdere det.

Har du selv lignende problemer?
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #6  
Gammel 24-10-2014, 14:18
Saga Saga er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2014
Bopæl: vestsjælland
Indlæg: 19
Hejsa
Nej ikke rigtig og dog du ved der er jo altid lidt røg når man starter op men
jeg syntes ikke det er meget
Nu har jeg jo ikke set din motor med egne øjne men syntes nu nok der var en del røg
men da du startede efter montering kom der da røg på samme måde som før
eller var det bedre
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-05-2015, 20:33
Saga Saga er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2014
Bopæl: vestsjælland
Indlæg: 19
Hej Megelundo.
Vil bare høre om du har konstateret nogle ændringer efter de ting du har fået lavet
ved din motor.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,116
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MashaSi7357
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:20.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden