» Online brugere: 163 |
0 medlemmer og 163 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
Se afstemningsresultat: Er du påvirket af finanskrisen - og hvor længe varer den?
|
Nej jeg har intet mærket til den
|
  
|
17 |
48.57% |
Ja jeg har mærket konsekvenserne af krisen
|
  
|
10 |
28.57% |
Jeg tror krisen er ovre på under 1 år
|
  
|
5 |
14.29% |
Jeg tror krisen varer mere end 1 år
|
  
|
18 |
51.43% |
 |

01-12-2008, 11:56
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Krise, hvad er egentlig definitionen på den type krise mange oplever/hører om?
Er det på/i?
--> boligmarkedet?
--> finanssektoren?
--> luksusvarer?
osv osv.
Jeg syntes der bliver skudt med spredhagl og resultatet bliver alt for bredt.
Der er stadig en del markeder hvor det boomer og vækst opleves, men dem hører vi jo ikke om.
-> Telefoni/bredbånd/IT branchen
-> Transport sektoren
-> byggebrancehn (Silvan, Bauhaus, Bygma, Harald Nyborg osv)
-> Kompetenceudviklingsområdet (hvor jeg selv sidder)
Personligt syntes jeg at medierne endnu engang, i høj grad er med til at blæse det her endnu mere op end hvad godt er.
Der forkuseres mere på de "knap" som gode ting end de positive.. Ja arbjedsløsheden er steget til omkring 1.5 % men det er stadig ekstremt lavt og rekordsættende i forhold til alle tidligere år. Det har gået super godt i snart 8 -10 år og nu går det lidt langsommmere/ned af bakke for nogle brancher, men imø går det altså stadig ganske fornemt hvis man sætte tingene i perseepktiv og måske ikke lige sammeligner med ens rekordår sidste år 
TUT - er båden fyldt op? for jeg fik da tanket 250liter på til omrking 8.50 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

01-12-2008, 12:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T;
TUT - er båden fyldt op? for jeg fik da tanket 250liter på til omrking 8.50 
|
Jo Jo den er fuld  den fik 192liter til 8.32  var helt dejligt at få over 100 liter for en tusse men skulle have ventet til idag så den til 7,92  .
Håber lige vi kan tanke hele sæsonen til under 9kr så bliver den jo kun bedre 
Sidst redigeret af JOR; 01-12-2008 kl. 16:25.
|

01-12-2008, 13:10
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Krise, hvad er egentlig definitionen på den type krise mange oplever/hører om?
Er det på/i?
--> boligmarkedet?
--> finanssektoren?
--> luksusvarer?
osv osv.
Jeg syntes der bliver skudt med spredhagl og resultatet bliver alt for bredt.
Der er stadig en del markeder hvor det boomer og vækst opleves, men dem hører vi jo ikke om.
-> Telefoni/bredbånd/IT branchen
-> Transport sektoren
-> byggebrancehn (Silvan, Bauhaus, Bygma, Harald Nyborg osv)
-> Kompetenceudviklingsområdet (hvor jeg selv sidder)
Personligt syntes jeg at medierne endnu engang, i høj grad er med til at blæse det her endnu mere op end hvad godt er.
Der forkuseres mere på de "knap" som gode ting end de positive.. Ja arbjedsløsheden er steget til omkring 1.5 % men det er stadig ekstremt lavt og rekordsættende i forhold til alle tidligere år. Det har gået super godt i snart 8 -10 år og nu går det lidt langsommmere/ned af bakke for nogle brancher, men imø går det altså stadig ganske fornemt hvis man sætte tingene i perseepktiv og måske ikke lige sammeligner med ens rekordår sidste år 
TUT - er båden fyldt op? for jeg fik da tanket 250liter på til omrking 8.50 
|
Transportbranchen er hårdt ramt - måske den hårdest ramte ordreindgangen i transportbranchen er 30% af sidste år og der forventes mange konkurser i de kommende måneder
Byggemarkederne er også ramt og afskediger folk - hele byggeindustrien (som konen er i) mærker krisen meget hårdt
Men jeg tror det er noget der skal til for at luse ud i de knap så fornuftigt drevne virksomheder - og når krisen er ovre så står kun de bedste tilbage
Jeg er forundret over at regeringerne taler om at støtte enkeltindustrier fx GM og Ford i USA - volvo og Saab i Sverige - Opel i Tyskland - de har jo simpelthen ikke fulgt tiden og burde efter min mening gå ned skatteborgerne skal ikke betale for deres fejltrin - der vil så opstå nogle nye mere tidssvarende virksomheder der producerer produkter der kan sælges - støtter man dem med skattekroner sker ingen udvikling efter min mening
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

01-12-2008, 18:40
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Transportbranchen er hårdt ramt - måske den hårdest ramte ordreindgangen i transportbranchen er 30% af sidste år og der forventes mange konkurser i de kommende måneder
Byggemarkederne er også ramt og afskediger folk - hele byggeindustrien (som konen er i) mærker krisen meget hårdt
Men jeg tror det er noget der skal til for at luse ud i de knap så fornuftigt drevne virksomheder - og når krisen er ovre så står kun de bedste tilbage
Jeg er forundret over at regeringerne taler om at støtte enkeltindustrier fx GM og Ford i USA - volvo og Saab i Sverige - Opel i Tyskland - de har jo simpelthen ikke fulgt tiden og burde efter min mening gå ned skatteborgerne skal ikke betale for deres fejltrin - der vil så opstå nogle nye mere tidssvarende virksomheder der producerer produkter der kan sælges - støtter man dem med skattekroner sker ingen udvikling efter min mening
|
Men de er så bange for at de virksomheder ikke opstår i deres land 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

01-12-2008, 18:41
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Jeg er forundret over at regeringerne taler om at støtte enkeltindustrier fx GM og Ford i USA - volvo og Saab i Sverige - Opel i Tyskland - de har jo simpelthen ikke fulgt tiden og burde efter min mening gå ned skatteborgerne skal ikke betale for deres fejltrin - der vil så opstå nogle nye mere tidssvarende virksomheder der producerer produkter der kan sælges - støtter man dem med skattekroner sker ingen udvikling efter min mening
|
HELT HELT enig..!
Ligsom Roskilde Bank - Det kan bare ikke være rigtigt at skatteborger skal betale gildet for dårlige forretningsmænd, der iøvrigt kan leve at deres pension restenaf livet.!! Det er direkte pinligt at at der kræves saltvandsinsprøjtninger i milliard-klassen, når virksomhedsledere/bestyrelser ikke har været innovative nok/fulgt med tiden og trimmet deres organisation. Man bør vide hvornår en "supertanker-sejlrute" skal justeres eller helt lægges om. Dårlig ledelse har intet med skatteborgere at gøre - Punktum..
Der er sgu ingen der hjælper den lille selvstændige mand når han går på røven fordi han kom til at investere i en forkert bank/produkt.
Men når det så er sagt så er det jo ikke ligefrem en hemmelighed at diverse regeringer subsidierer nationale interesser, uanset om de er gode eller ej  det stopper man nok aldrig..
Anyways min filosofi er = Det som ikke kan stå må falde  
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

01-12-2008, 18:47
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Der er vi helt enige LarsT
Jeg bifalder den statsgaranti der sikrer almindelige folks opsparing af kontanter i en bank (kontantindskud) uden begrænsninger - det er rimeligt for at sikre at vi ikke gemmer pengene under dynen - men det pladder med at garantere realkreditobligationer (=dem med flexlån) er ikke OK efter min mening og statsstøtte til virksomheder er helt forkert - i bedste fald trækker det bare krisen ud - de private virksomheder der ikke kan overleve pga dårlige finanser eller utidssvarende produkter må bukke under.
I Roskilde bank sagen mener jeg det er OK at staten dækker de privatpersoner der har haft kontantindskud i banken - men dem der har aktier og direktionen mv samt spekulanter i værdipapirer må sejle deres egen sø
Går GM og Förd på røven betyder det jo ikke at vi ingen biler har i morgen - der dukker nye produkter op - og sådan er det hele vejen rundt. Støtter vi skrantende virksomheder så trækkes krisen i langdrag da de ingen overlevelsesevne har vist - og vi forvrider konkurancen - ja det er så min mening
For at vende tilbage til lidt bådrelavant så er jeg sikker på at også bådfabrikanter der ikke producerer tidssvarende produkter vil bukke under i denne krise vi for tiden oplever - men så vil nye dukke op
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af ENN; 01-12-2008 kl. 18:53.
|

02-12-2008, 22:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
læste lige at GM skal fyre 31.500 mand og de vil sælge SAAB
det er sgu noget af en slat
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

03-12-2008, 18:27
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Ja de er nødt til at gøre noget
Men hvem vil eje SAAB det er jo ikke hvad det var - i dag er det en "relabled" Opel - og Volvo hvem mon vil købe dem? de er heller ikke hvad de har været på personbilsfronten - det er jo mest relablede Förd de laver
GM som jo er hårdt ramt producerer jo for øvrigt vores Mercruiser/Volvo maronemotorer - men mon ikke industri motor divisionen overlever?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

20-12-2008, 08:22
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Hvad med bådbranchen - er der nogen der ved hvordan Brunswich etc klarer sig i disse krisetider?
Jeg læste at askeladen i norge er gået konkurs men har ikke hørt om andre bådmærker der er kuldsejlet
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

20-12-2008, 09:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
GM som jo er hårdt ramt producerer jo for øvrigt vores Mercruiser/Volvo marinemotorer - men mon ikke industri motor divisionen overlever?
|
Hvis salget af nye både falder, så mister GM sikkert interessen for at producere motorer til maritimt brug.
Jeg så en udsendelse på svensk tv forleden dag ang. markedssituationen for Volvo og Saab. Hvis Volvo og Saab ikke fornyer sig - og laver billigere og bedre biler - så er deres eksistens grundlag alvorligt truet, var kommentaren fra førende svenske bileksperter.
Situationen i Tyskland er mere eller mindre den samme. For 20-25 år siden, var den tyske Autobahn domineret - det ved ENN uden tvivl alt om - af BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford, Audi og VW, men som tiden er gået og med en strammere økonomi - specielt efter genforeningen i 1989 - har den tyske borger valgt at kigge efter billigere biler, der er produceret uden for Tyskland. Japanske, koreanske og franske biler er absolut ikke sjældne på de tyske veje længere og heller ikke i fremtiden.
Hvis jeg ser på møbelmarkedet, hvor jeg også arbejder til daglig, er det discountbutikkerne der har gode tider i øjeblikket. JYSK har offentliggjort deres regnskab for 2007/2008, og det viser et overskud på kr. 550 mill. Det er det største overskud i firmaets historie. IKEA har ligeledes et tordende overskud både i Danmark men også på verdensplan. Den dyrere kundegruppe, der førhen købte møbler i "Mærkevarebutikkerne", er nu blevet kunde i JYSK, IKEA mv., uden tvivl fordi økonomien ikke er til at købe dyrt ind. Den udvikling vil fortsætte indtil finanskrisen aftager, markedet bliver stabiliseret, hussalget boomer igen og folk ikke frygter arbejdsløsheden.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,618
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, randykt7 |
|