Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 154
1 medlemmer og 153 gæster
Documentywj
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-08-2014, 11:15
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Forstår godt dine frustrationer.

Men det er sikkert bare en bagatel som driller, selvom det er en irritenrende process at skulle igennem indtil fejlen er fundet.

Med en anden motor risikerer du at få et nyt antal problemer, med mindre du virkelig ved at den nye motor er i orden.

Skal dit problem forstås sådan at med kold motor starter den altid og kører som den skal ?

Men med varm motor kan den gå i stå i tomgang, men også under højere hastigned og nogle gange er umulig at starte igen ?

Den starter altid efter den er kølet af ?

Det kunne lyde som om at tændingen holder op med at virke i perioder. I forbindelse med monteringen af den elektroniske tænding, blev tændspolen også skiftet ?

Det kan være at tændspolen holder op med at virke når den bliver varm.

Selvom der er monteret elektronisk tænding, kan den godt være defekt, så den driller når den bliver varm.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-08-2014, 14:29
Lagi Lagi er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
Billeder: 7
Ja den blev skiftet den har nemlig også været under mistanke men hiver man et tændrør ud og er der altid gnist fin kraftig gnist det var der også med det gamle anlæg
det virker ikke som om den mangler strøm til at starte lade strøm ligger på ca 13 v målt på batterier 2x 120A med skille relæ
men jeg giver jer ret i at det virker som om den enten løber tør det gør den ikke det har vi prøvet ved at køre fra en dunk med en el pumpe
Eller den mister strøm til tænding har prøvet at køre 12v direkte med et start kabel fra batteri til tænd spole det ændre intet
Jeg tror ikke den fejler noget mekanisk det er tænding eller benzin der går galt
Reply With Quote
  #3  
Gammel 08-08-2014, 15:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Er benzinpumpen mekanisk eller elektrisk ?
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 08-08-2014 kl. 17:48.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 09-08-2014, 07:49
Lagi Lagi er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
Billeder: 7
Mekanisk og på den sidder der en hånd pumpe som jeg har haft en kammerat til at sidde og pumpe på det hjalp heller ikke
vi har prøvet en el pumpe uden held
Det er som om når den vil dø så dør den selv om man pumper med gassen somme tider kan man rede den et kort stykke tid hvis man hurtigt tager gassen fra og sætter i fri gear så halter den skyder spruter og 5 minutter efter dør den eller begynder at gå roligt i tomgang et stykke tid hvis man så sætter i gear igen dør den
Reply With Quote
  #5  
Gammel 09-08-2014, 10:13
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Lagi Se indlæg
Det er som om når den vil dø så dør den selv om man pumper med gassen somme tider kan man rede den et kort stykke tid hvis man hurtigt tager gassen fra og sætter i fri gear så halter den skyder spruter og 5 minutter efter dør den eller begynder at gå roligt i tomgang et stykke tid hvis man så sætter i gear igen dør den
Jeg kender ikke din motor type, men der må være nogle der har forstand på det der kan få den til at køre.

Er det kun i tomgang at problemet opstår ?

Er det så snart den er varm eller er det helt sporadisk ?

Oser den lidt sort, som om den får for meget benzin når det opstår ?

Eller er det nærmere som om den får for lidt benzin ?

Er tændingen korrekt indstillet ?

Er der justerbar luft/benzin tomgangs dyse på en sådan motor ?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 09-08-2014, 16:13
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Har du haft problemer med vandholdigt benzin ?

Aftap indholdet fra benzinfilteret og hæld det på en gennemsigtig flaske - er der vand i, vil det synke til bunds hurtigt.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 09-08-2014, 23:38
Lagi Lagi er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
Billeder: 7
Motoren er jo bare en volvo b20 der er tunet og marinisert
Det er når den er varm
Den starter altid når den er kold så pumper man 3-4 gange på gassen og drejer nøglen så går den
Har lige haft tændrør ude de er fine lyse og ikke svinet til så den får ikke for meget at leve af måske for lidt hvem ved
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,623
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Documentywj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden