|
 |

07-08-2014, 19:18
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
|
|
Volvo aq 130
Mange har kikket på motoren gennem tiden og der er kostet mange penge på den og hver gang har vi sagt nu spiller den
den har været skilt helt ad der er skiftet block pga rust da vi købte den
toppen er tryk prøvet og renoveret ned nye ventiler og ventil styr fræset sæder
4 nye stempler med ringe og boring af blok
Lejer skiftet
Karburatore i ultra lyds bad nye pakninger svømmer ventiler
Tænding skiftet til elektronisk
Nu gider vi ikke mer når vi ikke kan stole på den
Man ved ikke hvor når den dør det giver somme tider lidt spændene havne manøvre når Best som man slår bak siger det put og lortet dør eller man sejler der ud af i bagene sol og alt bare er godt lige pludselig siger det baaaaaaaaaaaaaaaaaa og den dør og det er ikke sikkert den vil igang igen før den har fået en pause
andre gange starter den med det samme og køre som intet var hendt
Det er ikke til at leve med
Nej jeg skulle nok have beholdt min gamle kutter med hundested motor den var et bøvl at starte og besværlig at tumle men kørte den til jeg sage den skulle stoppe
Problemet med min volvo er at den starter med det samme i havnen man kan give gas køre med skrugen og alt er perfekt man sejler en lille tur og det køre bare
Næste gang man vil ud og sejle og har inviteret konen og venner med for nu skal vi ud og bade .grille. og hygge os i det gode vejr ender det med en tur i et slæbe tov eller mig der står på hoved ned i motoren med ikke så pæne ud tryk
Båden bliver nu brugt til flydende sommer hus
så må vi se til vinter hvad der skal i af motor
Jeg har en bmw 525 tss der kun har kørt 154000 liggende det kan være den skal ud og sejle
jeg har set på you tube en svensker der satte sådan en på 270 drev i en smugler 18
har også dele til at marinisering men skal have lavet noget kobling imellem drev og motor
Min ide med aq 170 var at der er en til salg på gul og gratis og det var næmt at dumpe den i da det jo er en b20 hvor de har glemt at skære de to foreste cylindre af
|

07-08-2014, 19:27
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
|
|
Volvo
|

07-08-2014, 19:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ud fra det som du fortæller og med min erfaring fra lastvogns- og marinebranchen kan der være følgende galt ( som sagt, jeg kender ikke og har ikke set dit set-up );
- Tvivlsom stel-ledning fra akkumulator til motor
- Tvivlsom elektrisk benzinpumpe ( hvis eftermonteret )
- Tvivlsom generator
Vi lavede fra min tid som lastvognsmekaniker ( IVECO København og I.M. Jensen Padborg med 24H service, hvor jeg kørte Døgnservicevognen på Sjælland igennem en længere årrække, indtil jeg skulle på Sergentskolen Sønderborg og reparere tanks, PMV, TMG osv. ) en test med de store eksporttrækkere, som i begyndelsen af 90´erne blev spækket til med elektronisk udstyr bl.a ASR, EDC, shift tronic og meget andet. På enkelte modeller udstyrede man lastbilerne med en ekstra kraftig stel-ledning fra akkumulator til karrosseri - det reducerede antallet af fejlmeldinger på de elektroniske enheder. En ide, som andre mærke-lastvognsværksteder kopierede efterfølgende.
Jeg tror at fejlen - ud fra det som du fortæller - skyldes en elektrisk fejl.
At du har renoveret motoren med nye pakninger, stempler, lejer osv. er indledningsvis uden betydning vedr. den form for driftsstop du fortæller om, og som er vedvarende selv efter en motorrenovering.
Spørgsmål;
Hvor kraftig stel-ledning har du monteret fra akkumulator til motor, og hvordan ser den ud fra fixeringspunkterne ?
Hvad er ladespændingen under drift ?
Har du elektrisk eller mekanisk benzinpumpe monteret ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 07-08-2014 kl. 22:38.
|

07-08-2014, 21:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Har godt set B30'eren på guloggratis, den er saltvands/havvandskølet, hold dig for guds skyld langt væk fra den.....
Når ellers det mekaniske fungerer på din motor, er det begrænset hvor meget der kan være galt med en B20, det er langt værre på en moderne motor.
Som miss M er inde på, så er det sikkert et elektrisk problem. Der skal være gode stelforbindelser og den korrekte ladespænding. Nogle typer elektronisk tænding bliver utilregnelig, hvis generatoren overlader bare en lille smule.
Er tændspolen brænd varm når motoren ikke vil gå ?
Og ja, benzinpumpen, er den troværdig ?
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

08-08-2014, 11:15
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Forstår godt dine frustrationer.
Men det er sikkert bare en bagatel som driller, selvom det er en irritenrende process at skulle igennem indtil fejlen er fundet.
Med en anden motor risikerer du at få et nyt antal problemer, med mindre du virkelig ved at den nye motor er i orden.
Skal dit problem forstås sådan at med kold motor starter den altid og kører som den skal ?
Men med varm motor kan den gå i stå i tomgang, men også under højere hastigned og nogle gange er umulig at starte igen ?
Den starter altid efter den er kølet af ?
Det kunne lyde som om at tændingen holder op med at virke i perioder. I forbindelse med monteringen af den elektroniske tænding, blev tændspolen også skiftet ?
Det kan være at tændspolen holder op med at virke når den bliver varm.
Selvom der er monteret elektronisk tænding, kan den godt være defekt, så den driller når den bliver varm.
|

08-08-2014, 14:29
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
|
|
Ja den blev skiftet den har nemlig også været under mistanke men hiver man et tændrør ud og er der altid gnist fin kraftig gnist det var der også med det gamle anlæg
det virker ikke som om den mangler strøm til at starte lade strøm ligger på ca 13 v målt på batterier 2x 120A med skille relæ
men jeg giver jer ret i at det virker som om den enten løber tør det gør den ikke det har vi prøvet ved at køre fra en dunk med en el pumpe
Eller den mister strøm til tænding har prøvet at køre 12v direkte med et start kabel fra batteri til tænd spole det ændre intet
Jeg tror ikke den fejler noget mekanisk det er tænding eller benzin der går galt
|

08-08-2014, 15:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Er benzinpumpen mekanisk eller elektrisk ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 08-08-2014 kl. 17:48.
|

09-08-2014, 07:49
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Brande
Indlæg: 21
|
|
Mekanisk og på den sidder der en hånd pumpe som jeg har haft en kammerat til at sidde og pumpe på det hjalp heller ikke
vi har prøvet en el pumpe uden held
Det er som om når den vil dø så dør den selv om man pumper med gassen somme tider kan man rede den et kort stykke tid hvis man hurtigt tager gassen fra og sætter i fri gear så halter den skyder spruter og 5 minutter efter dør den eller begynder at gå roligt i tomgang et stykke tid hvis man så sætter i gear igen dør den
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,621
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Rasulrog |
|