Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 169
0 medlemmer og 169 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 29-07-2014, 07:20
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Tyder på kondens i motorolien eller at der ligger kondensvand i bundkaret, som meget ofte er svært at få suget ud ved olieskift.

En god sejltur på en passende længde - og hvad er det så - vil med overvejende sandsynlighed brænde kondensen ud af motorolien.

Worst Case Scenario, er en utæthed i din motor, så vand blandes med olie, men tage det roligt i første omgang, og hold øje med farven på oliepinden.

På det ene billede du har vedhæftet, kan der anes en lille utæthed på den udvendige side af samlingen ved manifold/afgangsknæ lidt i samme genre som profilen thg har oplevet på sin fine Mercruiser 4.3 MPI motor.

Du kan gøre dig den ulejlighed, at aftappe vandet fra udstødningssystemet, rense pakfladerne på manifold/afgangsknæ, og montere nye pakninger igen. En god lille hyggeopgave i det gode vejr..

I samme omgang som udskiftning af pakninger på manifold/afgangsknæ, kan du rense din "flame arrestor". Den må også være sovset ind, hvis oliepåfyldningsdækslet ser ud som vist. Renses med motorvask eller tilsvarende.
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 29-07-2014 kl. 07:27.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 29-07-2014, 07:29
Lassejd Lassejd er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2013
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 41
Billeder: 2
Smile

Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Tyder på kondens i motorolien eller at der ligger kondensvand i bundkaret, som meget ofte er svært at få suget ud ved olieskift.

En god sejltur på en passende længde - og hvad er det så - vil med overvejende sandsynlighed brænde kondensen ud af motorolien.

Worst Case Scenario, er en utæthed i din motor, så vand blandes med olie, men tage det roligt i første omgang, og hold øje med farven på oliepinden.

På det ene billede du har vedhæftet, kan der anes en lille utæthed på den udvendige side af samlingen ved manifold/afgangsknæ lidt i samme genre som profilen thg har oplevet på sin fine Mercruiser 4.3 MPI motor.

Du kan gøre dig den ulejlighed, at aftappe vandet fra udstødningssystemet, rense pakfladerne på manifold/afgangsknæ, og montere nye pakninger igen. En god lille hyggeopgave i det gode vejr..

I samme omgang som udskiftning af pakninger på manifold/afgangsknæ, kan du rense din "flame arrestor". Den må også være sovset ind, hvis oliepåfyldningsdækslet ser ud som vist. Renses med motorvask eller tilsvarende.
Tak for hjælpen Jeg må bare i gang med at arbejde
Reply With Quote
Svar

Tags
skum


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,578
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Anya120Ma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden