Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 130
0 medlemmer og 130 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 23-05-2014, 19:13
gimse gimse er offline
Amøbe - tæt på vandet

Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Sjælland
Hysteri

Fordi det skal blæses mest muligt op når man skal oplyse nedsættende om andre forsikrings selskaber.
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
Gammel 26-05-2014, 17:44
Manorwar
Gæst

Citér:
Originally Posted by gimse Se indlæg
Fordi det skal blæses mest muligt op når man skal oplyse nedsættende om andre forsikrings selskaber.
nej --velos --er ja ikke en forsikringsselskab men kun en meget lille formidler som er fuld med snyd og falsk marketsføring
,og at de tilbyder før - ulovligt- at ikke opkræver afgift for at få max. kunder i bixen , er dybt useriøst for en forsikrer
som også kan koste en straffesag mod velos pga. skattesvigt
jeg nedsætte ikke velos-- dette klare de fint nok selv- uden min hjelp--jeg afventer lige historier om deres dækning-
see vedl.. forsikringsbetingelser i denne tråd ..

-- JEG ADVARE kun alle danske bådejer at ikke betale eller *glemme * afgift som kan koste RIGTIGT dyrt i sidste ende ..
husk CT assurance , LEMA mm.

Nb . jeg hader den idiotiske afgift fra Holger k og co..
men lovgivning skal overholdes---
husk din stemmeret til næste valg .. ..

Sidst redigeret af Manorwar; 26-05-2014 kl. 17:49.
Reply With Quote
Gammel 26-05-2014, 18:35
dolphin dolphin er offline
Landkrabbe

Bopæl: _Ringsted
http://np.netpublicator.com/netpublication/n83169264

gå ind og læs på side 28

og pas så din egen biks manorwar
Gammel 26-05-2014, 18:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Punkt 2 fortæller IMØ klart, at det er det udenlandske forsikringsselskab, som skal svare afgiften til den danske stat - og ikke bådejeren, som VELOS anmoder deres kunder om at gøre....
Gammel 26-05-2014, 19:06
dolphin dolphin er offline
Landkrabbe

Bopæl: _Ringsted
Det er nemlig rigtig Rolf så derfor kan de danske forsikringstagere ikke gøres ansvarlige for den side af sagen
Gammel 26-05-2014, 20:12
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Billeder: 17
det er mere bekymrende, når en assurandør ikke kende reglerne.

Men jeg kender nu heller ikke reglerne, men hva P....., jeg er også bare Elektriker og forøvrigt er min båd, af så lille værdig, at jeg gladeligt må bruge Ærø

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
Gammel 26-05-2014, 22:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by dolphin Se indlæg
Det er nemlig rigtig Rolf så derfor kan de danske forsikringstagere ikke gøres ansvarlige for den side af sagen
Men VELOS skriver jo også, at såfremt man ikke følger gældende dansk lovgivning f.eks. ved manglende indberetning af statsafgiften, så bortfalder forsikringsdækningen ved skade.......
Gammel 28-05-2014, 07:53
Manorwar
Gæst

Der er rigtigt at VELOS efter lovgivningen som formidler skal opkræve afgiften , sende de videre til Lloyds syndikat som skal afrgn. med SKAT.
MEN dette har de ja ikke haft lyst til fordi dette trækker ikke kunder i bixen med dårlige forsikringsbetingelserne og velos er ja heller ikke billigst ..
sjip du skriver *assurandør ikke kende reglerne*
Tro mig Velos er helt klar om de gældende regler -- senest siden de fik en telefonopkald fra mig in 2012 ,
men har senere bla. på bådnyt.dk utalt sig om at de har en ** særaftale *** med SKAT og at de danske kunder skal selv betaler afgiften til SKAT .
Dette er en klart løgn fra Velos ...dybt useriøst !
Velos har valgt at ikke opkræver afgiften -efter min mening- KUN alene på baggrund at få massevis af kunder i bixen - efter motto *gå dette uden den dumme afgift --so gå dette *.

So der er faktisk Velos som SKAL opkræver afgiften --MEN de er ja clever og fraskriver sig HVERT ansvar idet de gør kunden bekendt med at han selv skal betale til SKAT og at han hæfter for bøder ,mm.
Her igen texten fra Velos hjemeside **

Det betyder at forsikringstager påhviles at betale alle lokale skatter eller afgifter i relation til det forsikrede fartøj til de relevante lokale skattemyndigheder i overensstemmelse med dansk lovgivning. Forsikringsgiverne(velos) er ikke ansvarlige for at opkræve eller betale ubetalte skatter, afgifter eller bøder, strafbare eller ej, som følge af forsikringstager manglende overholdelse af lokale skattelove og praksis i Danmark

So om Velos snyder, div. danske samarbejdspartner har fejlinfomere deres kunder imod bedre -- eller kunden *glemmer * og hvem er straffeansvarligt er en sag til domstolene. MEN her blive helt klart beg. skattesvigt.
Fact er at kunderen skal selvf. betaler afgiften for hele tiden båden er forsikret med Velos ,også bagud og kunden reskere også bøder og evtl. politianmeldese pga. skatesvigt .
Er du velos kunde og har ikke betalt din afgift kan jeg kun ANBEFALE at du kontakte SKAT hurtigts muligts og betale din afgift lige som os andre FØR Skattefaren få fat i velos kundelister .

Der hele er IGEN iGEN bondefangeri , snyd ,og fup og fidus .
og dolpin--- jeg passer selvf. min biks og mine kunder og advare om snyder , er der noget galt med dette ?

Sidst redigeret af Manorwar; 28-05-2014 kl. 08:27.
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump