Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 361
1 medlemmer og 360 gæster
iclubKap
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-05-2014, 17:00
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Hmmm.....

Både du og manualen skriver at de 2 slanger skal være tryksatte. Altså monteret på tryksiden af søvandspumpen - Og det er de ikke...

Som man kan se på videon går slangen op ad væggen(ind til agterkahytten). Og der ender de ca. oppe under dørken. På videoen kan man måske lige ane at der står vand ca. 20cm op i slangerne, og slangerne fyldes hurtigt med vand igen når koblingen trækker sig sammen.

Så koblingen sidder under vandlinien, og jeg tror såmænd nok at koblingen får det vand den skal have.

Men måske jeg lige skulle overveje om det skal ændres...
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-05-2014, 20:08
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
De skal ikke være tryksatte, ved nogle installationer kan man montere som det er gjort på din.
Så det kan sagtens være rigtigt.
Den manøvre du har lavet med at vippe den og lukke lidt søvand ind kan være nok til at skylle små urenheder væk fra pakfladerne, så det kan være at du også har fixet den lille utæthed, ellers prøv evt. Med en blød ren klud at tørre de to sider af mens der kommer vand ind.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #3  
Gammel 11-05-2014, 22:05
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Så er årsagen til vandet i kølen fundet - Afhjælpning søges

Det viser sig at når båden kommer op på ca. 8 knob - så begynder det at dryppe med vand fra de to slanger. Og når jeg kommer over 10 knob så er der en decideret vandstråle fra de 2 slanger.

Hvad gør jeg??
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-05-2014, 03:23
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Så duer det ikke til din båd med den løsning.
Lav den anden hvor slangerne er forbundet til saltvandssiden af dit kølesystem, så spiller det ��
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,236
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, iclubKap
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden