|
» Online brugere: 356 |
| 0 medlemmer og 356 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

15-10-2013, 21:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
|
Jeg har en webasto og ifølge instruktionsbogen foregår opstart sådan.
direkte skrevet efter bogen.
Når fyret startes indledes en test fase. motoren kører i ca. 10 sek. hvor det vigtige elektriske kredsløbs funktion testes.
derefter begynder startfasen hvor tænding står på i 27-30 sek. og pumpen startes. efter endnu 2 sek. startes den elektriske motor.
ved hjælp af gløderøret antændes blandingen af brændstof og luft i brændkammeret og varm røg passerer gennem varmeveksleren som opvarmer flammeindikatoren. Når den ønskede temperatur er nået stopper kontrolboksen det kredsløb til gløderøret og derefter kører forbrændingen uafhængigt.
håber dette giver en fingerpeg om hvordan det foregår.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

15-10-2013, 21:59
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Hej Goffy,
Mange tak for dit indlæg - Det var præcis det jeg søgte.
Hvis ellers Webasto og Eberspächer gør tingene nogenlunde ens(og hvorfor skulle de ikke det i denne sammenhæng) så kunne det jo tyde på at jeg har været for utålmodig.
Jeg fik afslag på prisen idet sælger sagde at fyret ikke virkede. Og jeg ved at han har haft brugt det - Så det ville undre mig meget hvis han pludselig havde "glemt" hvor lang tid det er om at starte. For fyret er også forsøgt startet sammen med ham, men desværre også uden held.
Jeg regner med at kigge på det imorgen - Så vender jeg tilbage hvis der kommer "Breaking News" :-)
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

18-10-2013, 19:20
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Så er jeg kommet lidt videre. Idag lod jeg fyret stå og så hvad der skete. Det endte med at det begyndte at pumpe diesel op til fyret, så pumpen er ok.
Til gengæld kunne jeg så konstatere at gløderøret er defekt. Så nu må jeg prøve at få det skiftet og se hvor langt jeg så kommer. Nogen der har en god hjemmeside med stumper til sådan et eberspacher airtronic?
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

18-10-2013, 21:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by megelundo
Så er jeg kommet lidt videre. Idag lod jeg fyret stå og så hvad der skete. Det endte med at det begyndte at pumpe diesel op til fyret, så pumpen er ok.
Til gengæld kunne jeg så konstatere at gløderøret er defekt. Så nu må jeg prøve at få det skiftet og se hvor langt jeg så kommer. Nogen der har en god hjemmeside med stumper til sådan et eberspacher airtronic?
|
husk at der også sidder en lille fotocelle i brændkammeret. Hvis den er sort af sod registrerer fyret ikke flammen/lyset og fyret går på fejl.
ps. fyrene ligner næsten hinanden alle sammen så det skulle ikke undre mig op gløderøret passer fra andre mærker.
http://www.bilvarmer.com/index.php?p...hk=1&Itemid=10
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af goffy; 18-10-2013 kl. 21:13.
|

18-10-2013, 23:08
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
|
Idet jeg kunne måle at gløderøret var afbrudt må det være defekt. Så det bliver skiftet, og så må jeg se om det så virker, eller der kommer en anden fejl.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

19-10-2013, 11:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by megelundo
Idet jeg kunne måle at gløderøret var afbrudt må det være defekt. Så det bliver skiftet, og så må jeg se om det så virker, eller der kommer en anden fejl.
|
Helt enig, var ikke klar over du havde målt den 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,270
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, TLKJesse56 |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:58.