|
|
 |

05-09-2013, 10:56
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
|
Har lige fået lidt mere info som ikke lyder til at det er Flo-Torq'en: Efter at det skete slukkede han motoren og efterflg. var motoren svær at starte og først efter 1 min. kunne den startes igen!
|

05-09-2013, 16:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Har lige fået lidt mere info som ikke lyder til at det er Flo-Torq'en: Efter at det skete slukkede han motoren og efterflg. var motoren svær at starte og først efter 1 min. kunne den startes igen!
|
Svær at starte - kunne motoren rotere eller sagde det "klonk" når starteren blev aktiveret ?
Hvis det sagde "klonk" er en mulighed, at der er vand i en cylinder......
__________________
Chi non risica, non rosica
|

05-09-2013, 17:27
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Har lige fået lidt mere info som ikke lyder til at det er Flo-Torq'en: Efter at det skete slukkede han motoren og efterflg. var motoren svær at starte og først efter 1 min. kunne den startes igen!
|
Det er helt sikker den kobling, Casper, er inde på.
Jeg har en kammerat som var ude for fuldstændigt det samme. Han var ude og lege med tubes mm., og pludselig ville den ikke gribe fat. Han tænkte ikke mere over det men smed anker og lå en times tid hvor de så ville sejle ind,. Her var den meget svær at starte og efter et par forsøg startede den men den "tog ikke fat" når den blev sat i gear.
Det var en kobling mellem motor og drev som var gået i stykke fordi oplinning mellem motor og drev åbenbart stod skævt. Og ja motoren skulle ud for den kunne skiftes.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

05-09-2013, 17:34
|
|
|
Til info gav jeg lidt over ca.11000dkr hos Ah roskilde.+transport af båd,tror nu ikke det er alle både hvor motor behøver at komme helt ud
|

05-09-2013, 17:37
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg mener at min kammerat gav 14000,- også hos AH Marine - og den blev lavet nede på Roskilde Havn.
Det var i øvrigt en 7.4 MPI'er.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

05-09-2013, 19:22
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Motoren er helt ny (dog ikke drev og transom) og har kun sejlet meget få timer i år!
Men den tidligere ejer som skiftede motoren havde vist skiftet motoren sammen med en bekendt, så der er nok ikke noget at komme efter!
Er det det der ifbm. serviceeftersyn kaldes "oplejring af motor" som så har stået så skævt at det er gået så galt?
|

05-09-2013, 21:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg syntes ikke det lyder helt rigtig
At koblingen måske er gået burde da ikke have nogen indflydelse på om motoren kan starte. motoren skulle da gerne kunne starte også selv om drevet og koblingen blev helt afmonteret 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

05-09-2013, 23:00
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
da jeg fik problemer med Flo-Torq kunde den IKKE sejle frem eller tilbage,
så fejlen skal nok findes andet sted

__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

06-09-2013, 07:51
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
jeg syntes ikke det lyder helt rigtig
At koblingen måske er gået burde da ikke have nogen indflydelse på om motoren kan starte. motoren skulle da gerne kunne starte også selv om drevet og koblingen blev helt afmonteret 
|
Engine coupleren og drevet er jo netop monteret. Så hvis engine coupleren er smadret kan den vel godt midlertidig side så skævt at den kan være svær at tørne med drevet monteret. Selv i frigear følger akslen til drevet med rundt.
Kig bag på motoren og se hvordan det ser ud, hvis det er til at komme til. Vil hurtigt kunne konstateres om drev akslen følger med rundt som den skal. Hvis den ikke gør så er det engine coupleren.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,235
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, ChanaWdy1 |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:13.