» Online brugere: 188 |
0 medlemmer og 188 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-08-2013, 19:55
|
|
Fedt tak Rolf !
Skibsbyggeren vi skal til Holland i weekenden og se 4 både, en Broom, 2 stålbåde også en Trojan 36 faktisk.
Det er den Trojan der har 2 Iveco maskiner i, de er eftermonteret i år 2000. Så jeg ved ikke om de gearkasser så også løber samme vej, men hvad betyder det konkret for havne manøvrerne, for man kan vel stadig bakke med den ene og sejle frem med den anden på samme tid, eller ?
Pt hælder jeg mest til den Trojan, den er noget billigere end de tre andre, så selvom der skal laves en del indvendig, så er der masser af luft i budgettet til det + vi kan sætte vores egen præg i den....
|

19-08-2013, 19:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Hvilket modelnavn har IVECO dieslerne ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-08-2013, 20:40
|
|
De hedder Iveco Aifo
type, 8141 MO1
Kender du dem ?
|

20-08-2013, 05:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-08-2013, 06:29
|
|
Det siger mig ikke så meget andet end at de er bygget på Fiat motorer ?
Er det dårligt, eller er det normalt ?
|

20-08-2013, 06:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Angående rotationsretning:
Du ved at når du slår bak i din wiking så trækker den agterenden til den ene side, med lidt øvelse bruger man det jo bevidst når man lægger til.
Med to skruer der løber hver sin vej kan du så trække agterenden til den vej du vil, altefter hvad for en maskine du bakker på.
Med to ens roterende skruer har du samme problem til den ene side som i din wiking.
Der er sikkert en del flere havnemanøvre der bliver svære af at de rotere samme vej, men jeg har ikke den store erfaring i at sejle med to maskiner.
Har dog set folk næsten danse med 35-45 fods både, når de har styr på at bruge den sideefekt der er på to modsat roterende skruer.
Personligt ville jeg ikke have to ens roterende skruer, men en agterthruster kan selvfølgelig afhjælpe problemet en del.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

20-08-2013, 07:21
|
|
Nu har jeg heller ingen erfaring med 2 motors sejllads, jeg går bare ud fra, at den ene motor sættes i bak og den anden frem, og derved kan man nærmest dreje rundt om sig selv....
Men der er på den Trojan også monteret bovpropel, så det må være nemmere end på min ( ikke min mere..... ) Wiking....
|

20-08-2013, 14:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Det siger mig ikke så meget andet end at de er bygget på Fiat motorer ?
Er det dårligt, eller er det normalt ?
|
IVECO er Fiat´s lastvognsafdeling.... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-08-2013, 15:04
|
|
nu spørger jeg måske dumt igen....men er det en dårlig ting ?
Jeg har ikke den store begejstring for Fiat bilerne, kender dog ikke noget til motorerne, så umiddelbart lyder det ikke super positivt, eller er jeg forkert på den ?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,149
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Carlo15308 |
|