|
 |

03-08-2013, 20:32
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2013
Bopæl: Furulund
Indlæg: 54
|
|
Vi har i dag haft båden i lige præcis en uge, og det er vores første båd, så rigtig mange af dine spørgsmål har jeg desværre ikke noget svar på. Men vi er umiddelbart meget glade for båden :-)
Du har helt ret i at jeg ikke kan være 100% sikker på at temperaturmåleren fungerer, men den opfører sig dog normalt, dvs går fra kold til midten af skalaen efterhånden som motoren bliver varm. Ved drift (og når alarmen lyder) ligger den omkring 80 grader.
Kan alarmen forekomme hvis flowet i kølevandet er for lavt, men inden motoren bliver for varm?
Jeg låner rigtig gerne dit diagnosticeringsudstyr, og et par ture Roskilde t/r skal bestemt ikke skille os :-)
|

03-08-2013, 20:51
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
|
|
Min har 2 temperatur sensorer ved ikke om din har, en der går til temperaturmåleren, og en der går til motorstyringen, man kunne måske forestille sig den ene kunne være defekt.
|

03-08-2013, 20:59
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2013
Bopæl: Furulund
Indlæg: 54
|
|
Det er et rigtig godt spørgsmål :-)
Anledningen til at jeg ikke tror at det er temperaturen er, at alarmen stopper så snart jeg sætter den i tomgang. Temperaturen i motoren vil ikke sænkes så hurtigt efter min semi-amatør opfattelse :-)
|

04-08-2013, 09:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Regal2250
Det er et rigtig godt spørgsmål :-)
Anledningen til at jeg ikke tror at det er temperaturen er, at alarmen stopper så snart jeg sætter den i tomgang. Temperaturen i motoren vil ikke sænkes så hurtigt efter min semi-amatør opfattelse :-)
|
Når du går fra høje omdr. til tomgang vil din temperatur faktisk stige lidt !
Du minimerer din køling pga. de lavere omdrejninger, men der er stadig meget varme omkring cylinderne som fortsat skal ledes væk.
Off-topic, men Mercury anbefaler rent faktisk at man lader sin motor gå i tomgang nogle minutter inden man slukker den, hvis man har kørt med høje omdrejninger lige inden. Dette netop for at begrænse "overophedningen" der ville komme hvis man bare slukkede den.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Sidst redigeret af MartinN; 04-08-2013 kl. 09:41.
|

04-08-2013, 10:11
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2013
Bopæl: Furulund
Indlæg: 54
|
|
Ja det er præcis det jeg mener. Samtidig burde den også blive for varm når jeg accellererer kraftigt, men alarmen kommer altså først hvis jeg overstiger 30 knob.
Som en tidligere nævner, så ved båden som sådan ikke selv hvor hurtigt det går, så det er ikke hastigheden i sig selv, men noget der mangler ved den hastighed. Her tænker jeg på flowet i kølevandet. Sidder der en sensor der måler dette flow?
|

04-08-2013, 16:40
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,608
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Montanaitq |
|