|
» Online brugere: 381 |
| 0 medlemmer og 381 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

09-07-2013, 09:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
|
Vand i brændstofsystemet er en af de hyppigste årsager til driftstop på bådmotorer. Vandet dannes f.eks. ved kondens i tanken, tvivlsom brændstofkvalitet, utæt tankdæksel mv.
En god ide er at have vandudskiller imellem benzintank og karburator, så kan man nemt holde øje evt. vand i brændstoffet.
Ja, en god ide er at få benzintanken tømt evt. med en sugeanordning f.eks. en hævert.
Er der vand i benzintanken vil det ligger i nederste lag, da det er tungere end benzin.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-07-2013, 18:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Der sidder også et filter på sugerøret nede i tanken med kontraventil i den kan nemt være stoppet så brændstof pumpen ikke suge nok op
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

20-07-2013, 06:52
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2010
Bopæl: København S
Indlæg: 9
|
|
Hej igen. Endnu engang tak for jeres bud på hvad min motor kunne fejle. Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen tilstoppede filtre, så det læner sig nok i retning af vand i systemet. Jeg er dog ret sikker på at brændstoffiltetet også skulle kunne fungere som vandudskiller. Men det indeholder kun benzin når jeg afmonterer det.
Jeg undrer mig også over at det ikke fyldes helt op. Kan det skyldes at motoren ikke rigtig kommer igang og pumpen dermed ikke får kørt rigtigt længe nok?
Problemerne med at starte motoren, som jeg har beskrevet, opstod først efter udskiftning af brændstoffilter og justering på luftskruerne til karburatoren. Skruerne står nu i deres standard position, hvilket skulle kunne sikre en nogenlunde drift. Jeg er bare lidt nervøs for at jeg kan have ødelagt noget af det pakningsmateriale omkring skruerne. Det virkede meget mørt og der kom lidt fnuller med, da jeg skruede den ene helt ud. Ville det i sig selv kunne være årsag til startproblemerne?
Jeg tror stadig at der godt kunne være et vandproblem eller noget med svømmerventilen,men kunne godt tænke mig at høre jeres mening om min teori ovenfor.
På forhånd tak.
Mvh Søren
|

20-07-2013, 19:19
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Det ligner et pumpeproblem....
Hvis filteret ikke fyldes, og det ellers ligner et diesel eller oliefilter, så har jeg erfaring med at det er fødepumpen den er gal med.
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

22-07-2013, 14:08
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2010
Bopæl: København S
Indlæg: 9
|
|
Hej Norvik20",
Ja det er jeg også lidt bange for. Hvad mener du om min teori omkr. færdige pakninger omkring luftskruerne i karburatoren? Kan det evt. forårsage de omtalte symptomer? Problemerne med at starte motoren opstod først efter at jeg havde pillet ved luftskruerne og skiftet filtret. Før det kunne den nemt starte, men kørte ringe og gik til sidst ud.
Mvh Søren
|

25-07-2013, 23:20
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Undskyld det forsinkede svar.
Jeg er ikke så klog på karburatorer, men alle utætheder vil få motoren til at få for mager blanding (og en høj eller dårlig tomgang).
Men at den giver op efter et stykke tid og går i stå, det tyder på en stoppet si (grovfilter), eller en defekt fødepumpe.
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,255
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, MarkHarril |
|