Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye. Motoren har været ude max. 10 gange efter de blev skiftet, så det ville jeg ikke tænke på de næste mange år.
Sådan som jeg ser dine videoer (og jeg er laaaangtfra fagmand, men det er der jo masser af bådmekanikerer der og så er ) så ligner "røgen" damp. Altså vand der fordamper, og derfor tror jeg at "fejlen", hvis det overhovedet er en fejl, skal findes i kølesystemet. Taber køleren ikke vand så bør du kunne udelukke den lukkede kreds.
Kan du sætte en hånd på manifoldene? følers de lune, varme eller meget varme (kan ikke holde håndfladen på)
Kan det være konserveringsolie der brændes af?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Var lige nede og prøve at starte båden op men den kunne ikke starte, så jeg pillede tændrørerne ud de var helt våde af rusten vand, og i ferskvandkøllerne var der forsvundet lidt vand, så den må vare utæt hvordan ved jeg ikke, er der nogle der
ved hvordan man finder utætheden og evt. hvor meget det kan komme til at koste
at få den lavet
Seneste forbedringer - 2010 : 2 nye topstykker m/rustfrie ventiler
det her er er hvad sælger siger der er skifted
Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye.
Hvorfor fik den nye topstykker?
Utæt top?
En mulighed kunne være utætte manifold/udstødning, som gør at kølevandet løbe ud gennem tæringen i udstødningen.?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..