Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 180
0 medlemmer og 180 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 04-05-2013, 21:21
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Fra et andet forum: "Tændrørene ud, helt åben "spjæld", afkobling af tændningen eller jorde den (alt efter hvilken tybe det er), og ja benz tilførelsen blokeres."

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #2  
Gammel 04-05-2013, 21:51
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
halløj

eller tak alle tændhætter at og statr med afmontere et tændrør ad gangen og test. Husk at notere resultatet ned og rækkefølgen.. Ingen tændhætter ingen tænding... Benzin forbrug i forbindelsen men testen.... DET ER LIGEMEGET............. Vi køber bare noget nyt....
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #3  
Gammel 04-05-2013, 22:23
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Hmm.

Dét der med tændingen, har jeg lært er ret vigtigt.
Man plejer, i de 'gode gamle dage', at sætte et tændrør på ledningen fra tændspole til strømfordeler, og jorde det rør til stel..... Havde engang et "garagetændrør" hvor der var påsvejset en klemme til stel.

Og så fuld gas ved målingen. (Benzinmotorer. -Diesel'er har ingen gasspjæld)
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #4  
Gammel 04-05-2013, 22:36
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gentag evt. kompressions prøven, men sprøjt lidt motorolie ind i cylinderen med en smørekande, er resultatet væsentlig højere nu, tyder det på slidte stempelringe/cylinder.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 05-05-2013, 08:14
kisum kisum er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 50
hej til jer der har spurgt om hvilken motor er her hvad jeg har på den



Mercrusier motor, 190 hk.,: Ferskvandskølet 4,3L V6 Mercruiser (1991)470 timer. Seneste forbedringer - 2010 : 2 nye topstykker m/rustfrie ventiler

det her er er hvad sælger siger der er skifted

Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye. Motoren har været ude max. 10 gange efter de blev skiftet, så det ville jeg ikke tænke på de næste mange år.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 06-05-2013, 07:07
kisum kisum er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 50
Hej alle

Så er der lavet kompressions prøven, alle prøver viste i mellem 10,5 til 10,9

Alle tændrør så fine ud, men vandet i køleren var næsten væk, hvor kan det løbe hen
er der en pakning et sted eller ? ,

Har fyldt vand på og starte den og køre ok kunne ikke se at den tabte vand

den lyder ok se her

Mvh

Allan

Sidst redigeret af Lars T; 06-05-2013 kl. 11:34.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 06-05-2013, 08:39
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by kisum Se indlæg
Hej alle

Så er der lavet kompressions prøven, alle prøver viste i mellem 10,5 til 10,9

Alle tændrør så fine ud, men vandet i køleren var næsten væk, hvor kan det løbe hen
er der en pakning et sted eller ? ,

Har fyldt vand på og starte den og køre ok kunne ikke se at den tabte vand

den lyder ok se her http://www.youtube.com/watch?v=Lsz9wZ15am4

Mvh

Allan
Hvis du starter motoren med kølerdækslet af stiger vandet så i køleren?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 06-05-2013, 18:16
kisum kisum er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 50
Hej

nej vandet hverken stiger eller falder når kølerdækslet er af i tomgang

jeg ved ikke hvorfor tidligere ejer skiftede topstykket

Mvh

Allan
Reply With Quote
  #9  
Gammel 09-05-2013, 11:27
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Allan,

Sådan som jeg ser dine videoer (og jeg er laaaangtfra fagmand, men det er der jo masser af bådmekanikerer der og så er ) så ligner "røgen" damp. Altså vand der fordamper, og derfor tror jeg at "fejlen", hvis det overhovedet er en fejl, skal findes i kølesystemet. Taber køleren ikke vand så bør du kunne udelukke den lukkede kreds.

Kan du sætte en hånd på manifoldene? følers de lune, varme eller meget varme (kan ikke holde håndfladen på)

Kan det være konserveringsolie der brændes af?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #10  
Gammel 06-05-2013, 11:37
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by kisum Se indlæg
Seneste forbedringer - 2010 : 2 nye topstykker m/rustfrie ventiler

det her er er hvad sælger siger der er skifted

Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye.
Hvorfor fik den nye topstykker?
Utæt top?

En mulighed kunne være utætte manifold/udstødning, som gør at kølevandet løbe ud gennem tæringen i udstødningen.?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,097
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Vintagehog
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden