Fra et andet forum: "Tændrørene ud, helt åben "spjæld", afkobling af tændningen eller jorde den (alt efter hvilken tybe det er), og ja benz tilførelsen blokeres."
Mvh
eller tak alle tændhætter at og statr med afmontere et tændrør ad gangen og test. Husk at notere resultatet ned og rækkefølgen.. Ingen tændhætter ingen tænding... Benzin forbrug i forbindelsen men testen.... DET ER LIGEMEGET............. Vi køber bare noget nyt....
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Dét der med tændingen, har jeg lært er ret vigtigt.
Man plejer, i de 'gode gamle dage', at sætte et tændrør på ledningen fra tændspole til strømfordeler, og jorde det rør til stel..... Havde engang et "garagetændrør" hvor der var påsvejset en klemme til stel.
Og så fuld gas ved målingen. (Benzinmotorer. -Diesel'er har ingen gasspjæld)
Gentag evt. kompressions prøven, men sprøjt lidt motorolie ind i cylinderen med en smørekande, er resultatet væsentlig højere nu, tyder det på slidte stempelringe/cylinder.
Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye. Motoren har været ude max. 10 gange efter de blev skiftet, så det ville jeg ikke tænke på de næste mange år.
Sådan som jeg ser dine videoer (og jeg er laaaangtfra fagmand, men det er der jo masser af bådmekanikerer der og så er ) så ligner "røgen" damp. Altså vand der fordamper, og derfor tror jeg at "fejlen", hvis det overhovedet er en fejl, skal findes i kølesystemet. Taber køleren ikke vand så bør du kunne udelukke den lukkede kreds.
Kan du sætte en hånd på manifoldene? følers de lune, varme eller meget varme (kan ikke holde håndfladen på)
Kan det være konserveringsolie der brændes af?
Seneste forbedringer - 2010 : 2 nye topstykker m/rustfrie ventiler
det her er er hvad sælger siger der er skifted
Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye.
Hvorfor fik den nye topstykker?
Utæt top?
En mulighed kunne være utætte manifold/udstødning, som gør at kølevandet løbe ud gennem tæringen i udstødningen.?