Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 264
0 medlemmer og 264 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 10-03-2013, 10:59
DVDHeaven DVDHeaven er offline
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2012
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 3
Jeg skal da helt sikkert have tjekket filteret ) Håber sku jeg kan nøjes med det. Forstår bare ikke problemet kom pludseligt.
Brændstoffilteret på moteren blev jo skiftet, men der sidder dog et filter på selve tilførselsslangen også, den kunne jeg jo prøve at skifte.
Andre gode råd tages også imod, da jeg bare gerne VIL ud og sejle i en ordentlig båd, denne seson.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 10-03-2013, 12:41
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Der kan sidde flere brændstoffiltre i forsyningslinien fra brændstoftank til brændstofpumpe.

På familiens motorbåd med OM352 MB lastvognsdiesel sidder der 2 CAV filtre - herefter et berømt "snapseglas" efterfulgt af selve hovedbrændstoffilteret.

Hvordan så/ser brændstoffilteret ud når det er afmonteret ? Kan du spore urenheder ? Urenheder kan komme fra uren diesel eller fra væggene i brændstoftanken.

At du ikke kan dreje motoren skyldes uden tvivl, at motoren er højt komprimeret sammenlignet med f.eks. en benzinmotor med tilsvarende ydelse.

Jeg hælder mest til, at problemet skal findes i brændstoftilførslen.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 10-03-2013, 12:49
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Der kan også sidde et filter i fødepumpen som kan være stoppet.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,125
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DamienF51
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden