Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 161
0 medlemmer og 161 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-02-2013, 17:22
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Substansen og farvesammensætningen ligner brugen af rigeligt Corrosionguard fra Quicksilver....
Det Quicksilver Corrosion Guard jeg anvender er farveløst, og kun flydende lige når det bliver påført, især ved de lave temperaturer vi har nu.

Farven antyder at det enten er to-takt olie, eller High Performance gear olie der er ovenpå på gearkassen.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-02-2013, 17:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Det Quicksilver Corrosion Guard jeg anvender er farveløst, og kun flydende lige når det bliver påført, især ved de lave temperaturer vi har nu.

Farven antyder at det enten er to-takt olie, eller High Performance gear olie der er på gearkassen.
Det Corrosion Guard jeg har set i brug har den hvidlige creamede substans ved frostgrader, og til dels flydende under andre forhold.

Der ligger godt nok en "olieklat" under motorbenet, men det kan være fra et andet offer.

Den grønlige substans kunne ligne gearolie - flere bruge green formulation i olierne.

En motorvask med affedtning og herefter opstart må være at foretrække, men alvorligt motorproblem tror jeg ikke på.

Kontrol af olieniveau på gearkassen inden opstart anbefales evt. udskiftning.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-02-2013, 17:33
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det Corrosion Guard jeg har set i brug har den hvidlige creamede substans ved frostgrader, og til dels flydende under andre forhold.
Så er det samme produkt vi taler om - jeg syntes do ikke det flyder når det først har sat sig.

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg

Der ligger godt nok en "olieklat" under motorbenet, men det kan være fra et andet offer.

Den grønlige substans kunne ligne gearolie - flere bruge green formulation i olierne.

En motorvask med affedtning og herefter opstart må være at foretrække, men alvorligt motorproblem tror jeg ikke på.

Kontrol af olieniveau på gearkassen inden opstart anbefales evt. udskiftning.
Enig med der ikke er et alvorligt problem, men risikoen for at det kan opstå er helt klart til stede, så rådet må stadig være at lokalisere fejlen før yderligere sejllads.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-02-2013, 18:19
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Biltemas koldaffedtning er glimrende til formålet.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,526
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ninano10
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden