|
 |

12-10-2012, 10:01
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Tillykke er spændt på hvad du syntes om det 
|
Det er plug and play. Ret nemt.
Man kan lave en fin rapport over den historik der er gemt i ECM'en.
Jeg kan se at fejlkoderne i rapporten står angivet med et antal sekunder i slutningen af rapporten. Ved du hvordan de sekunder skal tolkes?
Er det hvor mange sekunder der har været pågældende fejl, eller hvorn' ?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-10-2012, 08:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Det er plug and play. Ret nemt.
Man kan lave en fin rapport over den historik der er gemt i ECM'en.
Jeg kan se at fejlkoderne i rapporten står angivet med et antal sekunder i slutningen af rapporten. Ved du hvordan de sekunder skal tolkes?
Er det hvor mange sekunder der har været pågældende fejl, eller hvorn' ?
|
Det må jeg melde pas på,
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

13-10-2012, 18:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Jeg kan se at fejlkoderne i rapporten står angivet med et antal sekunder i slutningen af rapporten. Ved du hvordan de sekunder skal tolkes?
Er det hvor mange sekunder der har været pågældende fejl, eller hvorn' ?
|
Det er det på orig. Mercury tester "Fault second counter".
Når du skal analysere dine fejlkoder er det nogle ret vigtige informationer.
Er Diacom dongle baseret (USB), så det nemt kan flyttes fra pc til pc ?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Sidst redigeret af MartinN; 13-10-2012 kl. 19:08.
|

14-10-2012, 07:38
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Det er det på orig. Mercury tester "Fault second counter".
Når du skal analysere dine fejlkoder er det nogle ret vigtige informationer.
Er Diacom dongle baseret (USB), så det nemt kan flyttes fra pc til pc ?
|
Software skal installeres på pc'en. Så er der et usb-kabel der går ind i pc'en. På dette usb-kabel kan man sætte diverse adapterkabler i den anden ende. Og adapterkablet er således det der kobles på stikket på motoren.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

14-10-2012, 12:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Det er det på orig. Mercury tester "Fault second counter".
Når du skal analysere dine fejlkoder er det nogle ret vigtige informationer.
Er Diacom dongle baseret (USB), så det nemt kan flyttes fra pc til pc ?
|
Selve programmet skal ligges ind på PC og der USB dongel
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

14-10-2012, 14:42
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Det er det på orig. Mercury tester "Fault second counter".
Når du skal analysere dine fejlkoder er det nogle
|
OK. Hvis jeg så har en fejlkode, der siger at Warning Horn har haft fejl i alle sekunder motoren har kørt. Hvordan ville I tolke det?
At det er noget sludder, eller at alarm-hornet ikke har virket fra motoren blev monteret?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Sidst redigeret af MartinN; 14-10-2012 kl. 19:25.
|

14-10-2012, 19:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Når du siger alle sekunder, mener du så "lig med" det antal timer som motoren har kørt totalt?
Umiddelbart ville jeg tolke det som at dit advarselshorn ikke virker (eller ikke er tilsluttet korrekt)
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Sidst redigeret af MartinN; 15-10-2012 kl. 07:03.
|

14-10-2012, 21:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Gå om i test der kan du teste horn-benzinpumpe og div
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

15-10-2012, 09:41
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Når du siger alle sekunder, mener du så "lig med" det antal timer som motoren har kørt totalt?
Umiddelbart ville jeg tolke det som at dit advarselshorn ikke virker (eller ikke er tilsluttet korrekt)
|
Nemlig. Den fejl har været der lige fra motoren blev installeret og kørte første gang. Fejlen er der ikke længere. Jeg skiftede midt på sommeren til et andet kabel fra motor til instrumentbræt, hvor hornet sidder. Og det har sandsynligvis løst problemet med hornet.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,034
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Sergodx |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:48.