Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 258
0 medlemmer og 258 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 16-08-2012, 22:07
Lindgren Lindgren er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2012
Bopæl: KBH
Indlæg: 29
Unhappy

Mange tak for svar..

Har kigget på den her, men ved ikke hvad det forrste tal er vigtigt for, det bagerste er pitch og der har vi haft en 19 på hele tiden og idag en 21.. Men ville ikke gøre noget den fik mere spræl at komme op på så ved ikke om 17 er godt og det du mener?? Og hvad så med de sidste tal 15.5 hvad har de at sige??

http://www.dba.dk/mirage-plus-rustfr...o/id-84640252/

Jeg ved ikke hvad det med propperne og hole er, er helt nybegynder sorry.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 16-08-2012, 22:16
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Som udgangspunkt skal du ikke spekulere på diameteren som er de 15,50", men kun se på stigningen/pitch. Diameteren på 15,50" svarer til hvis du laver en cirkel der rører propelbladenes yderspids, så er diameteren på den cirkel 15,50"

Hole shot er din acceleration fra du ligger stille til du er oppe og plane.

Du kan læse mere om PVS her.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #3  
Gammel 16-08-2012, 22:23
Lindgren Lindgren er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2012
Bopæl: KBH
Indlæg: 29
Hold kæft du bare til stor hjælp, det den hjælp jeg har søgt længe 1000 tak.

så vil jeg se video og læse lidt, og tænker at kunne jeg få lov at prøve den 17 propel og være tilfreds så der ingen grund til at smide 3-4000 mere efter en af dem du nævner, men klart at fortrække hvis det betyder så meget og kunne være en god invistering i længden da økonomien er helt af helvede til som den sejler nu.

Den kæmper for at plane og med 5-6 i båden fysisk umuligt medmindre folk hopper i snúden, virker som om motoren har rigeligt moment og tager fin de omdrejninger den skal men mangler bare det sidste og mangler at kunne blive oppe ved lavere omdrejninger.

Igen mange tak.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 16-08-2012, 22:37
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Den bliver nok aldrig "billig" at sejle i selvom du vælger en anden propel

Har du fået tjekket motoren så du er helt sikker på at ALT virker som det skal, hvornår har du f.eks. sidst skiftet tændrør?

INDEN du smider penge efter en anden propel syntes jeg du skal være helt sikker på motoren.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-08-2012, 22:50
Lindgren Lindgren er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2012
Bopæl: KBH
Indlæg: 29
Talking

Motoren spinder med 99% sikkerhed som den skal, der var nævt at knasten kunne være anderledes fra gen 5 og gen 6 motor og at vi lavede den om ville den miste HK men få bedre moment.. Men efter serie numre osv er de ens de knaster som jeg har tjekket, dog er bedre moment jo ikke dårligt til det vi skal bruge.

Men den har fået ferskvands køling nu og den snurrer perfekt der ikke noget med den og tager sine 4600rpm med 19" og må tage 4800 rpm så nu vil den få 5000rpm med din propel. og sejler kun WOT lige de første sekunder, ville ønske vi kunne ligge på 2500-3000rpm og plane og på den måde ikke bare brænde liter af på ingen ting som nu.

Men nej aldrig billig 90-100L i timen med fuld power siger de..
Vi tøffer generelt mest rundt i kbh havn med ungerne og hygger men ville være dejligt at sejle fra a-b med 30kmt uden at tænke det koster 500,- bare vi rykker i håndtaget..

Og så det at den kommer ud af vandet noget hurtigere, idag med 21" på og hakker i sejlede den bedre underligt nok lidt huritger og lidt hurtigere ud af vandet forstå det ikke helt.

Sidst redigeret af Lindgren; 16-08-2012 kl. 23:09.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-08-2012, 23:07
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Den er til Flo-Torq nav, har du et der passer på dit drev? Så vil det også passe propellen.

Hvad med begroninger på bunden?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #7  
Gammel 16-08-2012, 23:10
Lindgren Lindgren er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2012
Bopæl: KBH
Indlæg: 29
Ved ikke helt hvad det er, men om det noget der sidder på så har vi det.

Den er helt nymalet i bunden så der intet der.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,015
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Albertmes
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden