|
|
 |

25-04-2012, 21:33
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Har du ikke et el diagram over din motor der må du kunne se om du har en giver eller en giver og en switch der styre olietrykslampen.Den giver du har afbildet er til olietryks instrumentet. Den anden switch er en kontakt der afbryder stel så der kommer over et forud indstillet tryk. Det kan være en ledning der er faldet af og får stel.
|
den gør begge dele, min mek ringede importør af VDO idag mens jeg var der, den er som jeg forstår det jordet via blokken, altså der hvor gevindet er ?? sådan ser det også ud på diagrammet... den ene tilslutning står der G på den anden WK, og så er stel vist som gevindet... de 2 ledninger er påtrykt henholdsvis "oilpres G" og "oilpres W"..
Det diagram jeg har er til Quicksilver instrumentering, og der har den kun 1 tilslutning, min er VDO og lavet som på den identiske BMW, med 2 tilslutninger..
har forsøgt at finde et diagram på nettet uden held...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Sidst redigeret af Lindegaard; 25-04-2012 kl. 21:39.
|

25-04-2012, 23:04
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
den gør begge dele, min mek ringede importør af VDO idag mens jeg var der, den er som jeg forstår det jordet via blokken, altså der hvor gevindet er ?? sådan ser det også ud på diagrammet... den ene tilslutning står der G på den anden WK, og så er stel vist som gevindet... de 2 ledninger er påtrykt henholdsvis "oilpres G" og "oilpres W"..
Det diagram jeg har er til Quicksilver instrumentering, og der har den kun 1 tilslutning, min er VDO og lavet som på den identiske BMW, med 2 tilslutninger..
har forsøgt at finde et diagram på nettet uden held...
|
og så gik jeg lige ud på værkstedet og den gamle mappe med papirer på skuden, og hvad lå der dér.. et diagram over ledningssystemet fra BMW.. lækkert..
nå nu skal du høre Softice..
Oilpressure sender.. "#45" (betegnelsen på mit diagram) har 2 ledninger.. 1 hvidblå og 1 gråhvid...
ved at følge dem ender den ene i "#22" som er Oilpressure gauge (Öldruckmesser) og den anden ender i "#10" Oilpressure control light.
Ifølge det diagram er der intet andet der vedrører noget med olie.. ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

25-04-2012, 23:51
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
og så gik jeg lige ud på værkstedet og den gamle mappe med papirer på skuden, og hvad lå der dér.. et diagram over ledningssystemet fra BMW.. lækkert..
nå nu skal du høre Softice..
Oilpressure sender.. "#45" (betegnelsen på mit diagram) har 2 ledninger.. 1 hvidblå og 1 gråhvid...
ved at følge dem ender den ene i "#22" som er Oilpressure gauge (Öldruckmesser) og den anden ender i "#10" Oilpressure control light.
Ifølge det diagram er der intet andet der vedrører noget med olie.. ;-)
|
diagram
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

26-04-2012, 00:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Kik lige her. Her er en test af senderen:
http://ckdboats.blogspot.com/2010/01...nnections.html
Håber dette kan hjælpe dig.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

26-04-2012, 00:23
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
|
tak.. kan se det er signal på den med G, og WK er en switch...
nu ved jeg ikke lige hvad/hvordan de mener man tester.. men jeg prøvede rent faktisk at sætte mit multimeter på "alarm" satte den ene pol på G og den anden på WK, og ingen lyd kom der, byttede rundt på dem og igen ingen lyd.. men måske det er den forkerte metode..??
må jeg spørge hvordan du fandt det??
har søgt og søgt og fandt kun et diagram på VDO.com..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

26-04-2012, 00:37
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
tak.. kan se det er signal på den med G, og WK er en switch...
nu ved jeg ikke lige hvad/hvordan de mener man tester.. men jeg prøvede rent faktisk at sætte mit multimeter på "alarm" satte den ene pol på G og den anden på WK, og ingen lyd kom der, byttede rundt på dem og igen ingen lyd.. men måske det er den forkerte metode..??
må jeg spørge hvordan du fandt det??
har søgt og søgt og fandt kun et diagram på VDO.com..
|
prøver lige med et diagram
og det gik så ikke..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Sidst redigeret af Lindegaard; 26-04-2012 kl. 01:39.
|

26-04-2012, 06:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
tak.. kan se det er signal på den med G, og WK er en switch...
nu ved jeg ikke lige hvad/hvordan de mener man tester.. men jeg prøvede rent faktisk at sætte mit multimeter på "alarm" satte den ene pol på G og den anden på WK, og ingen lyd kom der, byttede rundt på dem og igen ingen lyd.. men måske det er den forkerte metode..??
må jeg spørge hvordan du fandt det??
har søgt og søgt og fandt kun et diagram på VDO.com..
|
Jeg googlede vdo oil press transmitter wiriering diagram og der kom den.
Du skal sætte multimeteret mellem ledningen til olietryks lampen og WK nede ven giveren. Når motoren er stoppet skal du kunne måle 12v når motoren er startet skal der ikke vises noget (0v) med mindre der ingen olietryk er. Hvis dit olietryks instrument viser olietryk så er senderen i stykker.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

26-04-2012, 10:36
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Ja der vises lige over 12v nu når den er stoppet...
Har ikke prøvet med motor tændt da jeg ligger på land og ikke tænkte så langt at skulle ha noget længere slange til at sætte på vand indtaget.
Hvis instrumentet viser olietryk er senderen i stykker ?
Troede den ville være ok hvis den kunne vise olietryk?
Den viser nemlig tryk , altså sidst jeg startede den, ikke når den bare står, men det skal den vel heller ikke ?
Den skal vel kun vise trykket når den kører ?
Er næsten 100 % på det er den der er fejl i
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,361
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, NorkblamCiz |
|