» Online brugere: 208 |
0 medlemmer og 208 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|

10-04-2012, 10:01
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
galvanisk isolator
Citér:
Originally Posted by hammerholt
OK, nu rammer i lige noget jeg har kæmpet med i flere år. Galvanisk tæring er en rigtig irriterende størrelse, og desværre noget voldsomt udefinerbart.
For to år siden skiftede jeg plads i havnen, og pludselig kunne mine tæreklodser bagerst på båden ikke engang holde en sæson, men foran på bovskruen holder de fint ! ! !
Det er aldrig lykkedes mig at at finde ud af hvad der går galt, men det bedste råd jeg har fået og kan give videre - fjern landstrømmen når båden ikke bruges. Altså hiv stikket ud ! ! !
Det faktum at de fleste ligger med landstrøm hele sæsonen kan give store problemer, men det kan være svært at forstå (og forklare naboen), at en båd med landstrøm ved siden af min, kan give mig problemer.
Jeg har fundet en meget interessant forklaring som jeg vedlægger. Jeg håber ikke at jeg krænker ophavsrettigheden, når jeg kommer med tydelig kildeangivelse:
Forfatter T. Bølstad
Kilde: Bådmagasinet 6-2003
Hilsen Ole
|
ellers fåes en sådan her:
http://www.biltema.dk/da/Bat/12-V/El...k-saver-25231/
galvanisk isolator.
til en rimelig penge....
de fåes også ved Watski, en nyhed hos dem i år, dog til den dobbelte pris:
http://www.watski.dk/f/Galvanisk-isolator-16A-3126757..
overvejer selv denne løsning..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,214
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Svadebnyy_fqka |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:21.