Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 253
0 medlemmer og 253 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 26-03-2012, 18:51
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Det virkede altså helt fint. Ingen ændring af pumpens gang. En simpel forsegling skulle der til. Så er der dejlig varme og en fæl stank - yack !
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #2  
Gammel 26-03-2012, 22:12
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Da jeg havde monteret mit webasto, sivede der en lille smule synligt røg ud ved samlingen til udstødningen, når fyret pulsede røg ved opstart. Når det kørte kunne man ikke se eller lugte noget.
Jeg valgte at skille det ad og samle igen med udstødningspasta for en sikkerheds skyld. Fyret suger nemlig den luft der skal varmes op og blæses ind i kabinen, fra den kistebænk det er monteret i. Og jeg gad ikke vågne en morgen og være død.

Det lugtede også underligt længe, og jeg gætter på det var fra varmluftslangerne, der måske har siddet noget fedt eller olie på, fra produktionen. Og måske også fra fyret selv, da det var et nyt.
Men lugten var til at holde ud..

Hvis jeg var dig, købte jeg en billig kulilte-alarm til kahytten.
(Det gjorde jeg selv)
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #3  
Gammel 27-03-2012, 21:30
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
[QUOTE=Norvik20";38013]Da jeg havde monteret mit webasto, sivede der en lille smule synligt røg ud ved samlingen til udstødningen, når fyret pulsede røg ved opstart. Når det kørte kunne man ikke se eller lugte noget.
Jeg valgte at skille det ad og samle igen med udstødningspasta for en sikkerheds skyld. Fyret suger nemlig den luft der skal varmes op og blæses ind i kabinen, fra den kistebænk det er monteret i. Og jeg gad ikke vågne en morgen og være død.
tror ikke du vil opdage det

da jeg monterede fyret lavede jeg et hul til luftindtaget i siden af skroget, og sluttede slangen til, så luften suges udefra. luften til selve forbrændingen tages fra rummet hvor fyret er monteret. på billedet ses indtaget lige under fenderlisten
Attached Images
File Type: jpg blandet 033.JPG (244.0 KB, 6 views)
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 27-03-2012, 22:17
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Næh det er jo rigtigt.

Jeg vil også rigtig gerne lave sådan et luftindtag, men det bliver grumme nær vandlinjen, eller også skal en "svanehals" på slangen undlades... Begge dårlige løsninger.

Eneste sted jeg kan placere luftindtaget, er bagerst hvor man står, når man skal kravle om bord, og der er ikke for meget plads at stå på i forvejen. Men det er planen at det skal laves engang, jeg skal bare lige finde en passende robust luftventil, med forholdsvis uhindret luftgennemgang og, pga. næsten vandret montering, med lukkemulighed.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #5  
Gammel 04-12-2012, 15:39
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Det virkede altså helt fint. Ingen ændring af pumpens gang. En simpel forsegling skulle der til. Så er der dejlig varme og en fæl stank - yack !
Hvordan går det med dit oliefyr ?
Jeg skal selv til at forsegle min pumpe, virker det stadig ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #6  
Gammel 04-12-2012, 22:13
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Ja, det virker endnu. Reparationen af pumpen var mega nem og det skal nok holde.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #7  
Gammel 05-12-2012, 02:05
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Hvad brugte du til at forsegle med ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #8  
Gammel 05-12-2012, 11:52
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Hvad brugte du til at forsegle med ?
TEC7 mener jeg det var.
Vil også tro Sika vil gøre det.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #9  
Gammel 07-12-2012, 06:37
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Ok tak.
Jeg prøvede lige med en anden pumpe, så jeg brændte lige impulsgiverrelæet af :-( det sælges i Norge til 965.- men kun til erhverv. Mere øv..
Har siden fundet ud af at det slet ikke laves mere...
Jeg prøvede så at sende en mail til Kjøller fik svar tidligt næste morgen, de havde ikke flere og kunne desvære ikke skaffe et. Rigtigt meget øv...
20 minutter senere fik jeg en mail fra Willy fra kjøller, han havde fundet et i en rodekasse. Jeg ringede til ham og han ville sende det med det samme..
Herligt at der er folk der lige gør den ekstra ting for at hjælpe.

http://www.kjoeller.com/

Så fra at det var en øvdag med udsigt til en udgift på 14-17000.- for et nyt fyr.
Til en herlig weekend med noget arbejde på båden fordi en gjorde lige lidt ekstra, det er sgu rart.

Nå men pumpen er tætnet, og jeg venter bare med at få det "nye" relæ med posten.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 07-12-2012 kl. 06:53.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 07-12-2012, 07:41
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
godmorgen Strøyer,
har du fået svejst revnerne?
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,901
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MarkSA
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:15.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden