» Online brugere: 253 |
0 medlemmer og 253 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

26-03-2012, 18:51
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Det virkede altså helt fint. Ingen ændring af pumpens gang. En simpel forsegling skulle der til. Så er der dejlig varme og en fæl stank - yack !
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

26-03-2012, 22:12
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Da jeg havde monteret mit webasto, sivede der en lille smule synligt røg ud ved samlingen til udstødningen, når fyret pulsede røg ved opstart. Når det kørte kunne man ikke se eller lugte noget.
Jeg valgte at skille det ad og samle igen med udstødningspasta for en sikkerheds skyld. Fyret suger nemlig den luft der skal varmes op og blæses ind i kabinen, fra den kistebænk det er monteret i. Og jeg gad ikke vågne en morgen og være død.
Det lugtede også underligt længe, og jeg gætter på det var fra varmluftslangerne, der måske har siddet noget fedt eller olie på, fra produktionen. Og måske også fra fyret selv, da det var et nyt.
Men lugten var til at holde ud..
Hvis jeg var dig, købte jeg en billig kulilte-alarm til kahytten.
(Det gjorde jeg selv)
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

27-03-2012, 21:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
[QUOTE=Norvik20";38013]Da jeg havde monteret mit webasto, sivede der en lille smule synligt røg ud ved samlingen til udstødningen, når fyret pulsede røg ved opstart. Når det kørte kunne man ikke se eller lugte noget.
Jeg valgte at skille det ad og samle igen med udstødningspasta for en sikkerheds skyld. Fyret suger nemlig den luft der skal varmes op og blæses ind i kabinen, fra den kistebænk det er monteret i. Og jeg gad ikke vågne en morgen og være død. 
tror ikke du vil opdage det
da jeg monterede fyret lavede jeg et hul til luftindtaget i siden af skroget, og sluttede slangen til, så luften suges udefra. luften til selve forbrændingen tages fra rummet hvor fyret er monteret. på billedet ses indtaget lige under fenderlisten
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

27-03-2012, 22:17
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Næh det er jo rigtigt.
Jeg vil også rigtig gerne lave sådan et luftindtag, men det bliver grumme nær vandlinjen, eller også skal en "svanehals" på slangen undlades... Begge dårlige løsninger.
Eneste sted jeg kan placere luftindtaget, er bagerst hvor man står, når man skal kravle om bord, og der er ikke for meget plads at stå på i forvejen. Men det er planen at det skal laves engang, jeg skal bare lige finde en passende robust luftventil, med forholdsvis uhindret luftgennemgang og, pga. næsten vandret montering, med lukkemulighed.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

04-12-2012, 15:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Det virkede altså helt fint. Ingen ændring af pumpens gang. En simpel forsegling skulle der til. Så er der dejlig varme og en fæl stank - yack !
|
Hvordan går det med dit oliefyr ?
Jeg skal selv til at forsegle min pumpe, virker det stadig ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

04-12-2012, 22:13
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Ja, det virker endnu. Reparationen af pumpen var mega nem og det skal nok holde.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

05-12-2012, 02:05
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Hvad brugte du til at forsegle med ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

05-12-2012, 11:52
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Hvad brugte du til at forsegle med ?
|
TEC7 mener jeg det var.
Vil også tro Sika vil gøre det.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

07-12-2012, 06:37
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ok tak.
Jeg prøvede lige med en anden pumpe, så jeg brændte lige impulsgiverrelæet af :-( det sælges i Norge til 965.- men kun til erhverv. Mere øv..
Har siden fundet ud af at det slet ikke laves mere...
Jeg prøvede så at sende en mail til Kjøller fik svar tidligt næste morgen, de havde ikke flere og kunne desvære ikke skaffe et. Rigtigt meget øv...
20 minutter senere fik jeg en mail fra Willy fra kjøller, han havde fundet et i en rodekasse. Jeg ringede til ham og han ville sende det med det samme..
Herligt at der er folk der lige gør den ekstra ting for at hjælpe.
http://www.kjoeller.com/
Så fra at det var en øvdag med udsigt til en udgift på 14-17000.- for et nyt fyr.
Til en herlig weekend med noget arbejde på båden fordi en gjorde lige lidt ekstra, det er sgu rart.
Nå men pumpen er tætnet, og jeg venter bare med at få det "nye" relæ med posten.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 07-12-2012 kl. 06:53.
|

07-12-2012, 07:41
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
godmorgen Strøyer,
har du fået svejst revnerne?
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,901
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, MarkSA |
|