|
 |

18-02-2012, 15:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
|
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind? 
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

18-02-2012, 19:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind? 
|
Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t 
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald ) 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

18-02-2012, 20:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t 
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald ) 
|
Godt du tager det med højt humør Preben, men det var sjover at bruge pengene til båden 
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

18-02-2012, 21:12
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
|
|
Synes dog, at det er fuldstændig grotesk at stikke folk en fartbøde for at køre 89 km/t ude på landet. Hvad er farligst: At køre 80 km/t og sidde og glo på speedometeret hele tiden, eller at køre 89 km/t og så have øjnene på trafikken?
ATK har kun et formål,- nemlig at få penge i statskassen. Argumentet for at anskaffe systemet var at føre bedre kontrol med skoleveje og andre farlige steder. Men når man sætter dem op ude ved Lars Tyndskids mark, med så lav tolerance, - så er det ren pengeopkrævning.
|

19-02-2012, 08:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, jeg synes også at der skal være måde med at holde fartkontrol set ud fra, hvor er vejstrækningen potentiel farlig, er det på skolevej, bymæssig bebyggelse mv. - at holde fartkontrol uden for lands lov og ret giver ikke nødvendigvis de mest forebyggende resultater.
I "Korsbæk" hvor jeg holder til, er der svære problemer for mange bilister med at overholde fartgrænserne specielt på Sauntevej, som er bindeled imellem by, skole, fritidsordning, stort udstykket beboelsesområde og industrikvarteret. Her er der flere steder max. hastighed på 40 km/h, men alligevel kører mange alt for stærkt selvom der på fortorvet bl.a cykler børn til og fra skole. Der er lavet effektiv skiltning med lystavler, vejbump mv., men nogen egentlig præventiv virkning har det ikke haft på mange bilister.
En de største "torne i øjet" er ubetinget Danske Fragtmænd, der flere gange om dagen drøner op og ned af Sauntevej med trækker og trailer fuldt læsset - det er til tider vanvidskørsel de udviser. Selvom de langt overskrider hastighedsgrænsen, tager de sjældent hensyntil skolebørn og ældre, som bruger fortorvet.........
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-02-2012, 13:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
ATK er mest en pengemaskine for staten. Her i området har vi tit en ATK-bil placeret på lige landevej 5 km uden for Varde, har nu set den 3 gange siden nytår.
På motorvejen ved Esbjerg, lige hvor motorvejen stopper og bliver til motortrafikvej, står de tit. Motorvejen slutter nok 4 km før Esbjerg og fortsætter som motortrafikvej, stadig med 2 spor men kun med 80 km/t, rigtig mange bliver taget der.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

20-02-2012, 00:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Der findes mange meninger om ATK. Vi kommer dog ikke uden om, at dem, der parkerer på en god, sikker hovedvej, lige før middagstid - og indstiller maskinen til minimal overskridelse - står til diskussion.
Jeg besluttede i hvert fald, at foretage en spontan oprydning i bagagerummet - og spare adskillige bilister for en ulykkelig aften. ATK'en pakkede sammen i raseri - og ville ikke oplyse, hvor ATK'en ville køre hen.
|

10-03-2012, 16:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Mojn!
Jeg smutter sku til Fuerteventura i 14 dage i nat drenge  Så får lige lidt fravær.
Men syntes mit surfboard, 30grader og blåtvand trækker i mig
Vi ses 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

10-03-2012, 18:17
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Bon voyage. nyd varmem. der er dejligt dernede...... også godt sted til dykning...
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,624
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Matthewvef |
|