|
|
 |

29-12-2011, 09:02
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
|
Det handler om udstødningen.
Studsen på fyret er 42 mm.
Derpå skal sættes en slange og for enden af den skal der være en skroggennemføring.
Jeg mangler både slange og skroggennemføring. Selve skroggennemføringen på 42 mm koster i DK ca. 1.500,- kroner og det er jo fuldstændig sindsygt.
Nordmændene har en del reservedele til Ardic-fyr. Bl.a. en adapter der kan lave dimensionen om til 28mm, der straks giver nogle helt andre muligheder, da Eberspächers nyere fyr bruger den dimension. Jeg er dog lidt skeptisk overfor om det er en god idé at gå ned i dimension på en udstødning. Er det ikke no go?
Nå, men jeg skal have løst problemet med at få ført den skide udstødning ud af båden på en forsvarlig måde.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

29-12-2011, 14:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Når du finder en gennemføring så tænk nøje over placeringen i skroget.
jeg har set flere brændte og sprængte fendere fordi udstødningen er placeret der hvor fenderen oftest bliver hængt  jeg var så heldig at have plads helt agter og kunne derfor placere udstødningen i agterspejlet.
Kjøller må kunne fortælle om det er ok at gå ned i 28 mm.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

30-12-2011, 10:17
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
Når du finder en gennemføring så tænk nøje over placeringen i skroget.
jeg har set flere brændte og sprængte fendere fordi udstødningen er placeret der hvor fenderen oftest bliver hængt  jeg var så heldig at have plads helt agter og kunne derfor placere udstødningen i agterspejlet.
Kjøller må kunne fortælle om det er ok at gå ned i 28 mm.
|
Nå, det kunne man så absolut ikke. Det vil give dårlig forbrænding og tilsodning.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

30-12-2011, 19:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Nå, det kunne man så absolut ikke. Det vil give dårlig forbrænding og tilsodning.
|
ØV ØV. så er der nok kun den hårde vej tilbage 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,375
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Shinergyzfm |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:15.