|
 |

24-12-2011, 13:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-12-2011, 13:14
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
|
et 150hk kompressor kit
|

24-12-2011, 13:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
et 150hk kompressor kit
|
Nej, desværre.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-12-2011, 13:37
|
|
Nyt logo til fronten samt bagklap
|

24-12-2011, 16:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Nej, desværre... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-12-2011, 11:30
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Nej, desværre.
|
Hmm, det bliver så din julegave til næste år.
Hvad så med et par 25" alu frederikker med vintergummi på
|

26-12-2011, 14:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
Hvad så med et par 25" alu frederikker med vintergummi på
|
Var selvfølgelig også en mulighed, men dem jeg har er jeg mægtig glad for.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-12-2011, 09:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Glædelig jul til jeg alle.
Ikke for at stjæle tråden, men når vi nu er omkring varme i båden findes der så nogle faste rør der kan bruges som varmerør i stedet for de sorte med alu beklædning indvendig. Jeg tænker på flexslangerne er meget sårbare overfor tryk særlig når de har været brugt et stykke tid. Så findes der papslanger, med det er vel ikke så godt i fugtig marine miljø. Hvis man skal bruge alu rør som man bruger i ventilation er det sikkert et must at få dem isoleret.
Jeg havde i min gamle båd nogle grå nedløbsrør, men når de blev varme lugtede de fælt.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

27-12-2011, 10:29
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Helt i orden. Det handler jo om varme i båden.
Der kører i forvejen en anden tråd midt inde i denne, og den er straks sværere at associere til noget med varme i båden.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

02-01-2012, 20:45
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
|
SÅ tror jeg at vi er nød til at vide hvad I fik
|

02-01-2012, 20:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
SÅ tror jeg at vi er nød til at vide hvad I fik
|
Det er en sort genstand, som SKAL "spændes" fast......
__________________
Chi non risica, non rosica
|

02-01-2012, 20:57
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det er en sort genstand, som SKAL "spændes" fast......
|
en rygsæk
|

04-01-2012, 20:35
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Nå, var et smut hos Kjøller i dag. Var faktisk lidt skeptisk, da jeg 3 gange har oplevet at de har bortdømt et ældre fyr og i stedet foreslået køb af nyt. Men det blev gjort alvorligt til skamme. Hvor er det bare et hyggeligt firma og super, super betjening. Stille og roligt og så ved de da bare noget om emnet. Og så ligger butikken inde i selve København. God oplevelse
Fik købt skroggennemføring, udstødningsslange, brændstofslange og spændebånd. Så nu er jeg faktisk klar til at montere fyret i båden. Det skal blive spændende.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

04-01-2012, 20:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
I min søgen på nettet har jeg læst at Ardic oliefyr er lavet i syrefast stål og blandt bilfolk stødt på ordene.
Biler forgår men Ardic består 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

10-03-2012, 16:24
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Pyhaa - det er lykkedes at montere fyret og jeg har fået gang i det. Det varmer dejligt, men...
der lugter og det småoser i cockpittet. Der er ikke tykt af røg, men det er nok til at der ikke er behageligt at være. Tror ikke det kommer fra udstødningen. Det ser helt tæt ud. Jeg har viklet glasfibermåtte rundt om udstødningsslangen. Jeg kan mærke at det alligevel er hamrende varmt. Det samme er selve varmerørene. Jeg tænker på om det kan skyldes om alt det nye 'lige skal varmes til' og evt. urenheder brændes af.
Er der nogen af Jer der har erfaring med sådan noget?
PS: Såden en her http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bi...bandage-79450/
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,624
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Matthewvef |
|