Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 174
0 medlemmer og 174 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 05-11-2008, 23:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
ENN skrev: "Udviklingen har været på vej nogen tid - fx er selv Mercruiser/Volvo/GM`s 3,0èr nu lanceret med MPI/benzinindsprøjtning netop fordi benzinindsprøjtning og lambda sonde er nødvendigt for at få en katalysator til at fungere."

ENN, kan du ikke i korte træk forklare hvorfor en katalysator er afhængig af lambda sonde og MPI motor, for at fungere optimalt ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-11-2008, 08:20
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
ENN, kan du ikke i korte træk forklare hvorfor en katalysator er afhængig af lambda sonde og MPI motor, for at fungere optimalt ?
Nu spørger du godt nok ENN men som jeg har læst for mange år siden så kræves et bestemt benzin/luft forhold for at katalysatoren fungerer optimalt.
Lambda sensoren er faktisk en oxygen (ilt) sensor som måler uforbrugt ilt i udstødningen som er en indikator hvor fed eller mager brændstofblandingen er.
Lambda sensor inputtet behandles let af en computer som kan regulere benzin tilførsel ved styre dysserne på en indprøjtningsmotor og tænding. Faktisk styrer computeren dysse åbningstiden og tidspunkt. Dermed kan der bygges et selvregulerende system som fungerer optimalt mht. forurening.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-11-2008, 12:40
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
jeg er helt enig i det brian skriver
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,513
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AnjaBidenc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden