|
 |

22-12-2011, 00:16
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Halløj
Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....
Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.
Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!
Jeg tror at der må være tre kategorier:
1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)
2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.
3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.
" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."
Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...
Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde.................  dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.
MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....
J
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

22-12-2011, 00:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.
Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.
Sidst redigeret af Fletcher14; 22-12-2011 kl. 00:49.
|

22-12-2011, 09:08
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.
Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.
|
HMMM jeg prøve at forklare dette her en gang til so du få de rigtigtige historie
Han på ssk hjemeside "team lima " den strakkels "skaderamte kunde , 
er IKKE kunde hos BAVARIA og har altrig haft forsikring med os
har ALTRIG haft en skade med os MEN er sikred via TRYG..der er en fact ...
jenteloven .
han har fundet nogen møggamle historie på nettet om en kundeklage , denn sag har jeg faktisk i 2009 efter etablering af min firma afsluttet med fuld erstatning til kunden ..læs ligt den enlag RIGTIGT.
so du tro på røverhistorier på nettet??og er selv med at spredde løgne ??
lidt naiv ikke ?
du er ikke kunde hos mig og jeg mener at dine udtaleseer om min firma er ude af dine bedømmelsekraft ..faktisk reskere du en injurisag med dine postings her på siden .
venligts revuder dine utaleser om os eller back dette op med RIGTIGIGE beviser ..
|

22-12-2011, 14:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.
Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.
Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.
Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.
Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.
Sidst redigeret af Fletcher14; 22-12-2011 kl. 15:13.
|

22-12-2011, 15:25
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.
Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.
Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.
Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.
Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.
|
Jeg pleje mine kunder ...
Læs din første tread .DRENG.  og tænke igen ...at du tage stilling til min høj servicenivå og nedgør min virksomhed med en fuldstændig unbegrundet øffentlig varsel -at vi er svindler eller ligende
er typisk for dig og andere her med ond i røv .. .. speciel fra dig flecherdreng ..
du skal ikke hver bange at jeg sender min advokat efter dig ,da er ja heller ikke noget til hente hos dig..
mærkligt er at du er ja ikke kunde hos mig ...
so hvorfor udtale du dig negativ om ting du har ikke har forstand på ?? ??
jeg er klart til en faglig diskusion i en sober tone som vi plejer her på fendern .
men gilder ikke at blive nedgørt fra dig her pa bagrund af nogen "rygter".
So hold dig lige ude ,TAK
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 16:42.
|

22-12-2011, 16:38
|
|
Jeg mangler sådan en thumbs up knap til indlæg lidt ligesom på fjæset.
Bl.a. Kunne jeg have brugt den til Fletchers sidste indlæg.....
|

22-12-2011, 16:57
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Jeg mangler sådan en thumbs up knap til indlæg lidt ligesom på fjæset.
Bl.a. Kunne jeg have brugt den til Fletchers sidste indlæg.....
|
hahaha peter skal du ikke læse de mangen grusome historier om din forsikringselskab på nævnens hjemeside .eller finde en anderet fora .  
har du faktisk en reel input til tråden her ?? NE? so holde dig ude og sælge din dyrt besin..
 
poste lige flecherns første inlag her igen ..og venter at han kommer med faktiske beviser og ikke BLABLA fra nogen tomhjerne ..
Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage. ja lige derfor er vi ja en af europa største selskaber med omsatsstigninger fra 300% per år..hm jeg kan stændigvæk kun finde 3 klager på nettet ,som er alle afgørt positiv fra mig .
En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre.  Bruger du en andert googel end mig ?? I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.. HMM jeg har ikke hænet nogen af MINE kundens pik, kun komentert en anden dum idiot som dig fenderdreng som tro på røverhistrier jeg kænder kun til en med en lille pik og der er brolfchen HAHA
igen-igen team lima er ikke kunde hos mig .men han har læst røverhistorier lige som dig ...han har heller ikke en liv..eller måskeen lille pik..
læs træden rigtig ..
http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28
mærklig nog linker den her til HTTP Error 404.0 - Not Found
The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt." HVAD for en presset person ?HVAD SKADE???team lima er ikke kunde hos os,og virkningsløs??? spørge lige allan her .. 
Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer ( www.bavaria-yacht.dk).
ja tak ,negativ omtale er beder end ingen omtale .med hvert inlag plasere jeg mig højer i søgemaskinen ..get a live flecherboy..---------------------------
so flecher boy jeg tro faktisk at du kommer med den slags beskyldninger liiiiige lidt for langt ude..en slagtfest til en god advokat ..  synes fantisk du skal lieeeeege tænker dig om og mååååååske revuder din pivende dum inlag ??
eller holder du faktisk fast dine dine beskyldninger ??so dum tro jeg ikke du er ,men måske er du ja ?
har rigtigt savnet vores lille fenderfora .. men er ikke sikkert på at jeg gilder længer at komenter dene BØLV fra peter og flecherdrengen ..få jer dog ENDELIGT en liv og stop med jeres lorte jentelov..INGEN flere pirate øl til jer drenge ...
fender bruger med faglige spørgsmål om bådforsikringer hjelpe jeg gerne her ,som jeg pleje ...
__________________
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 17:29.
|

22-12-2011, 09:15
|
|
Citér:
Originally Posted by PROSECCO
Halløj
Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....
Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.
Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!
Jeg tror at der må være tre kategorier:
1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)
2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.
3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.
" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."
Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...
Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde.................  dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.
MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....
J
|
Hej Jimmi
Nej selfølig skal du ikke vente ,stormvejr er vores speciale 
Jeg kan desværre ikke finde din mail i vores system .
Hvis du er so sød at sende den mail fra den 31 juli igen til
info@bavaria-yacht.dk so skal jeg besvare den asap..
Jeg beklager fejlen ..
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 09:28.
|

22-12-2011, 09:29
|
|
jeg kan lige meddele at allans sag er nu efter kun 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge . 
normalt har vi ja tavshedspligt i skadesager MEN jeg har aftalt med allan at poste den afgørelse her på siden so folk kan se at vi erstatte yderst fair og hurtig ..
beklager den engelske text afgørelsen kunden få self. også den afgørelse på dansk fra mig ..
""with reference to your boat damage from 10.08.2011 we can make the payment,
including carburetor and without prejudice on the legal and factual situation as follows:
Material without tax
1700 DKK Starter
+ 2500 DKK Generator
+ 712 DKK div dele
+ 3805 DKK carburetor
= 8717 DKK
./. deduction new for old 50 % here 4358,50 DKK (bemærk kun 50% fradrag for 20 år gammel dele !!)
+ 6000 DKK work arbejdsløn (betalt i fuld)
Damage excl. tax (uden moms) 10.358,50 DKK
= EUR 1.393,49 €
+ 25 % tax (moms) 348,37 €
./. deductible / own risk /selvrisiko - 500,00 €
Compensation 1241,86 €
Jeg henviser venligst at vi har STRAKS reagert efter telefoniske skadeanmeldes og kunden har fåed en erstattningsafgørelse i under 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra ham ,
sagen er blived re-vudert med en postive resultat til kunden efter kun 2 dgn..
At sagen er ikke blived afgørt hurtiger er IKKE BAVARIAs skyd
Vi afregner straks efter vi har fåed alt i dokumention ..
Hvis kunden yderlig kan dokumentere at starter ,generator eller caburator er ynger end 20 år
so få kunden selfølligt en mindere fradrag på resevedele ..
At vi har kun trukket 50 % fra reservedele med en 20 år gammel motor er YDDERST fair ,
og tro mig at den skade her med andere selskaber er ikke blived betalt inf. deres forsiringsbetingelser ,pga defekt lensepumpe,mfl.
eller kun med en meget stør fradrag ..ca 70%
jeg besvare gerne evtl spørgsmål i en fair diskusion..
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 10:36.
|

22-12-2011, 09:37
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
jeg kan lige meddele at allan sag er nu efter 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge . 
|
Fint, men hvor mange penge? Kan der så findes et værksted som vil lave båden for det han har fået, så er det jo helt perfekt?
|

22-12-2011, 14:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
AutoBranchen....
Ved ikke om reglerne er de samme men....
Da jeg var på et autoværksted der behandlede vi mange skadet biler.
En bil der f.eks var kørt ind i en lysmast og fået pakket en god del af hjørnet væk skulle laves.
Bilen blev rettet og følgene nye dele skulle bruges :
FrontKlap
Kofanger
Bærearm
Bærekugler
Lygte
Bremseskive
Styrekugle
Trækaksel
Fjeder
Støddæmper
Skærm
Nedenfor ses hvad der blev købt nyt og hvad der blev købt brugt, dele med "kort" leve tid nyt, andet brugt.
FrontKlap ( brugt + lakering )
Kofanger ( brugt + lakering )
Bærearm ( brugt )
Bærekugler ( Ny )
Lygte ( Brugt )
Bremseskive ( Ny )
Styrekugle ( Ny )
Trækaksel ( brugt )
Fjeder ( Brugt )
Støddæmper ( Brugt )
Skærm ( brugt + lakering )
Kort fortalt så blev bilen bragt til præcis samme stand som den var i, der er selvf. garanti på de stumper der blev monteret.
----
I sagen om et drev vil jeg nok syntes er meget svært, Cobolt'en har et 10 år gammelt drev med afskrevet værdi osv. får man vel ikke ret mange penge ? Med så få penge kan man vel knap nok købe et brugt drev?
Iøvrigt med biler er det ikke kundens ansvar og få den lavet, det klare forsikringen, sådan troede jeg også det var med både...
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

22-12-2011, 15:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-12-2011, 18:06
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.
|
so passer ja vores erstattingsystem perfekt og med fuld dækning til dagsværdi i vores fiktive sag fra lars .
men desværre IKKE med danske selvskaber pga standartnedskrivninger .
her mangler kunden 15.000 i erstatning
tak for input ,brolfchen
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 18:12.
|

22-12-2011, 18:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Og jeg kan tilføje at brugbare brugte Alpha One Gen II drev koster på det privat marked ca. 10K
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-12-2011, 19:05
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
|
|
Hvordan kan det være at Bavaria kan have 3 mdr. opsigelse, når ryk organisationen Hamburg-Mannheimer, Versicherungs Aktiengesellschaft, Tyskland Bernstorffsgade 38 Post/By : 0900 København C
Der går igen fra anke nævnet.
Er medlem forsikringsselskabernes brancheorganisation, Forsikring & Pension.
http://www.forsikringogpension.dk/me...er-medlem.aspx
Når Bavaria ikke følger reglerne for opsigelse af forsikring.
http://www.forsikringogpension.dk/fo...orsikring.aspx
|

22-12-2011, 19:18
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
RALPH, for h..... 
Man truer sgu ikke med sagsanlæg, advokater injuriesager mv., fordi der debatteres forsikringer.
Set fra min stol må du altså vælge mellem 2 verdener.
ENTEN
er du privat person, "piraten" m.v og så kan du bande, sværge, sjofle, true, lyve etc alt det du vil, på diverse forum's.
Det er "dansk standard" at folket kommenterer og har en mening om ALT, incl. det vi intet véd noget om...sådan er det bare..!
ELLER
du må vælge "Bavaria-forretningsmanden", der med professionelt køligt overblik, svarer sagligt, høfligt og rettidigt på alle relevante indlæg.
Som forretningsdrivende må man finde sig i offentlig kritik, både den berettigede og den usaglige.
Og hvis det negative/nedladende er helt opskruet, så tæl til 10 eller undlad at svare.
Som udgangspunkt, så har kunden (eller potentielle kunder) ALTID ret....på godt og ondt...!
Sådan er det bare.
Jeg har haft eget CVR nr (rådgiver virksomhed), og taler derfor af egen erfaring.
Denne tråd har været vidt omkring. Jeg har læst den flere gange og får hver gang samme resultat.
Du har ret langt hen ad vejen.
Men, men, men........du må IKKE blande følelser ind i dette, hvor fristende det end måtte være.
Hold dig bare til facts, og så du vinder jo den diskussion.
Jeg er da heller ikke enig med Fletcher og Peter508, i alt hvad de skriver i denne tråd, men omvendt er der mange andre områder, hvor vi deler samme opfattelse.
Det er jo nu engang individuelt, hvordan vi oplever verden omkring os.
Og hvorfor skriver jeg nu alt dette?
Fordi:
- jeg synes dette site er kanongodt,
- denne tråd er fyldt med misforståelser
- denne tråd har mange postulater, der savner dokumentation
- jeg synes der indimellem gåes efter manden og ikke bolden
- at du aldrig må undervurdere internettets evne til at sprede "dårlig omtale".
- at du "kun" har 9000 tilfredse kunder. Det tal kunne sagtens være på 18.000 eller 27.000 ved at føre en sober og saglig forretningstone.  
- der er rigeligt med spin-doktorer på Borgen, vi skal ikke have dem herind også
Det må være nok moraleprædiken for i aften.
"Kontoret for sund fornuft" lukker nu 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,124
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, GeorgianaB |
|