Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 365
0 medlemmer og 365 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-12-2011, 18:02
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Jamen tillykke med det nye skiw - nu må vi vel snart til at kalde dig for "Skibsrederen" oder was?
Den ser nu ellers fin ud. Jeg tror at vi er flere, som venter i spænding på, om den nu også bliver sejlklar, eller om der "lige er nogle ting som man lige kan forbedre - når man nu er igang" Vi kender dig jo Per!
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #2  
Gammel 07-12-2011, 18:42
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Det lugter af en 8´er i V-formation.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-12-2011, 22:53
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren. Se indlæg
Jamen tillykke med det nye skiw - nu må vi vel snart til at kalde dig for "Skibsrederen" oder was?
Den ser nu ellers fin ud. Jeg tror at vi er flere, som venter i spænding på, om den nu også bliver sejlklar, eller om der "lige er nogle ting som man lige kan forbedre - når man nu er igang" Vi kender dig jo Per!
Tak tak, åh jeg har allerede haft de først tanker om ting der kunne laves om, men vil satse på at begrænse det, så der bliver mere tid på vandet. Har sejlet for lidt i de sidste 2 år.
Måske skal den gamle teleflex fra år 19-grønhvidkål skiftes ud med oliestyring. Den kører lige på grænsen til at være træg og rattet er også lidt slasket.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #4  
Gammel 02-05-2012, 12:17
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren. Se indlæg
Jamen tillykke med det nye skiw - nu må vi vel snart til at kalde dig for "Skibsrederen" oder was?
Den ser nu ellers fin ud. Jeg tror at vi er flere, som venter i spænding på, om den nu også bliver sejlklar, eller om der "lige er nogle ting som man lige kan forbedre - når man nu er igang" Vi kender dig jo Per!
(genopliver lige en gammel tråd)

Jaja, I kender mig jo nærmest bedre end jeg kender mig selv.....

Har rykket instrumentbræt, motor, drev, ledninger og tank ud af båden. Kunne ikke holde tanken ud, at skulle sejle med det, som det var.

Er i øjeblikket ved at bygge lidt om på motoren, så varmeveksleren kan sidde på den, i stedet for neden under sædet på SB side af motoren (den var nærmest umulig at komme til).

Laver også om på gaskablet, så det kan føres, uden at være i vejen.

Ledninger under instrumentbræt og i motorrum laves om(nye)

Hvis det bliver vejr til det i weekenden, trækker jeg båden udenfor og går amok med vinkelsliberen i motorrummet og får det slebet og raspet op, så det er klar til at støbe og male.

Noget af det støbearbejde der er lavet, for at forlænge motorkassen, er ikke så pænt afsluttet på bagsiden. Det er ok på ydersiden.

Jaja, projekter griber altid om sig.........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #5  
Gammel 02-05-2012, 15:25
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hvor lyder det spændene HB Jeg henter så mange forskellige ideer og inspiration fra dig, så keep up the good work!

Lige en side bemærkning har du tænkt over hvor lav vægt HDI motorne faktisk har, den kunne være sjov at marinisere, f.eks : Pug 307 2.0HDI

__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #6  
Gammel 02-05-2012, 18:32
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Helt enig med Nico.
En gang kan det jo gribe om sig, og reppen bliver større end forventet men som regel en ting af gangen så det er til at overskue.
Jeg håber du bliver færdig så du kan komme ud og sejle lidt i år.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #7  
Gammel 02-05-2012, 21:50
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Faldt lige over denne fine lille sag.
Coronet 17 magen til din Draco 17
Bygget af Draco for Botved boats (Coronet)
Fornuftig pris, 25000.- der skal bare lige en ny drivlinie i.
http://www.dba.dk/coronet-speedbaad-...5/id-82235115/


__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #8  
Gammel 02-05-2012, 23:23
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Ja, Draco 1700 er efterhånden til at komme i nærheden af for penge. Tilbage i 90'erne var det stort set umuligt at finde en til under 50.000, ligegyldig hvor ringe den var og med Volvo 100 drev, som allerede dengang var outdated.

Båden var selvfølgelig ikke så gammel på daværende tidspunkt, og ville man have en ny Draco 1900, så måtte man hoste op med 230.000.-

Nico;
Ja, de nye dieselmotorer er ret seje, lav vægt, kompakte, enorm drejningsmoment, økonomiske, men jeg er stadig lidt tilbageholdende. Der er for meget elektronik, som jeg endnu ikke har overblik over.

Den dag der bliver lavet en "megasquirt" til diesel, så skal vi i gang. Så kan man jo skrotte den originale motorstyring med startspærre og det der er værre og selv være herre over motorstyringen.

Jeg arbejder hårdt på at få den ud i år, har jo lovet Clasg en tur på vandski.

Hvis det glipper med 1700'eren i år, må han få en tur efter 1800'eren.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #9  
Gammel 05-05-2012, 22:53
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Dagen i dag gik med at "afbarke" motorrummet indvendig. Jeg brugte vinkelsliberen stort set hele eftermiddagen. Et værre svineri, men så er det sgu gjort!





Næste step er at støbe lidt fiber hist og her, samt male.

Til dem der ikke kan huske hvad der sker, når man starter vinkelsliberen op på glasfiber, så forestil jer at man tager trykluftpistolen fra kompressoren, stikker den ned i en pose mel og trykker af.........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,238
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PalmaRedde
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden