Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 250
0 medlemmer og 250 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-12-2011, 10:54
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Hvis du har lukkede kølesystemer (veksler) på dine maskiner skal kølevæsken kun lige køres igennem. Så start 1 maskine og lad den suge kølevæske igennem til det kommer ud af udstødningen, så sluk og gentag med den anden maskine. Efter denne tur vil der have været kølevæske gennem vekslerne på vandsiden og gennem udstødningen og du er sikker.
husk at give toilettet en slap kølevæske og pump lidt, så er den også sikret. O-ringe og pakninger holder sig bløde og tørrer ikke ud.
Tak Goffy... det var lige sådan jeg gjorde det.. havde jo aldrig prøvet det før, så var lidt nervøs.. nå men afsted til havnen igår morges, fik åbnet søvandsfilteret på begge sider og renset dem.. havde taget vandslangen med ned i motorrummet, så var det på plads.. medbragte 2 vandkander, nemmere at håndtere 2 á 5 liter end 1 á 10.. , 2½ liter kølevædske til 2½ liter vand, nok til - 38g mon ikke det er nok ;-), startede så først den ene motor og kørte rent vand igennem ca 5 min, havde sat en 50 liters tønde under udstødningen til at opsamle blot for at se hvor meget skidt der var.. men det var helt rent, dernæst de første 5 liter, og det kom ud ved udstødning, dernæst de sidste 5 liter og stop med det samme.. samme omgang fik den anden motor.. startede klokken 8 og var færdig kl 10... ja ja, næste år går det hurtigere kender rutinen he he.. toiletter har fået samme tur som du beskriver, holdingtank tømt og ligeledes fået kølevædskeblanding.. fik ikke checket impeller.. ved heller ikke lige hvor de er, men det må blive til foråret... selvom der lige er blevet sat en kæp i nogle af de projekter jeg regnede med at få lavet der, søventiler skiftes, 7 stk, skal ha' en større rygoperation slut januar, så må se hvornår det bliver. Starter en anden tråd om det at skifte søventiler, og oploader lidt billeder af skuden da den kom op i fredags..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-12-2011, 23:16
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Har nu lagt billeder op af båden som den så ud torsdag sidste uge efter optagning, og 2 år i vandet.. den er malet med Jotun NonStop, og som det ses var der så og sige ingen ruer på skroget, kun lidt alger som blev taget med højtryksrenseren.. ruer var mest, som det ses, tilstede på aksel, ror og propel... de er nu fjernet, og jeg går på udkig efter en tråd der fortalte hvordan man fik en ren og fin propel.. tror det var Nicolai the jetrider der havde prøvet det..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,015
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Albertmes
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden