|
 |

10-10-2011, 18:54
|
|
Efter at have fået båden op i dag, kan jeg bare konstatere at det der bundmaling fra International, kæft det er godt !!!!
Vi har kun været ude på fjorden 2 gange siden sommerferien, og der var begroning under vandlinien. Men for dælen da 30 minutter med en højtryks renser og alt var væk, så nemt har det aldrig været før, fænomenalt !!
Tak for rådet !!!!
Til gengæld vil jeg aldrig nogensinde igen ofre tid og penge på propshield...mage til opreklameret lort skal man da lede længe efter....
|

10-10-2011, 19:08
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Peter - Pas nu på med den højtryksspuler. Den kan nogle gange spule primeren løs. Havde du kun brugt vandslangen og en autobørste så kunne bundmalingen måske været klar til endnu en sæson
Jeg sværger jo også til International.
Hev min op i weekenden og tjek lige bunden.! Vildt - og jeg har intet gjort.! Den skal bare lige have en tur med en en våd børste, så kommer pletterne af.
Bundmalingen er rullet på til starten af 2010 sæsonen, så ergo har den været i brug nu i 2 sæsoner - Jeg rullede kun ligge vandlinjen til starten af denne sæson.
Sjovt at se at min styrbordstrimflaps ikke har nogen ruer på men min bagbord er totalt begroet?! tiltrods for at ingen af dem blev malet?
Slutteligt skal drevet vidst have endnu en kæmpe omgang 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

10-10-2011, 19:25
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Efter at have fået båden op i dag, kan jeg bare konstatere at det der bundmaling fra International, kæft det er godt !!!!
Vi har kun været ude på fjorden 2 gange siden sommerferien, og der var begroning under vandlinien. Men for dælen da 30 minutter med en højtryks renser og alt var væk, så nemt har det aldrig været før, fænomenalt !!
Tak for rådet !!!!
Til gengæld vil jeg aldrig nogensinde igen ofre tid og penge på propshield...mage til opreklameret lort skal man da lede længe efter....
|
Selv tak! Jeg har også i år konstateret, at Internationals "Cruiser" endnu en gang levede oop til forventningerne!
Mht. "Propshield" venter jeg på resultatet. En klubkammerat brugte timer i foråret på at påføre produktet efter alle kunstens regler, med opvarmning af skruer osv.
Jeg selv brugte Kobberfedt fra Biltema, med 10-15 ruere pr. skrue som resultat. Vi har kun brugt båden i en uge i ferien. Derud over er det blevet til et par småture på fjorden.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

10-10-2011, 20:35
|
|
Lars det fede er at bund malingen sidder de fleste steder stadig. De steder den er væk, sidder den fra sidste år, da jeg bare smurte ovenpå....
Skib........ brugte du kobberfedt i stedet for propshield ?
|

10-10-2011, 21:19
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Yes sir. Et fed lag kobberfedt, det har jeg brugt de sidste 2 sæsonner. der sad stadig nogle rester på skruerne ved optagningen. Det virker som om, at det er "tørret" ind til et meget tyndt lag, når man ser overfladen på skruebladene.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

10-10-2011, 23:44
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
Yes sir. Et fed lag kobberfedt, det har jeg brugt de sidste 2 sæsonner. der sad stadig nogle rester på skruerne ved optagningen. Det virker som om, at det er "tørret" ind til et meget tyndt lag, når man ser overfladen på skruebladene.
|
Var det ikke muligt at få nogle billeder at se.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

11-10-2011, 08:16
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Desværre er "møllerne" gjort rene for vinteren. Jeg regner med at vokse og polere styrbords side i den kommende weekend. Bagbord er færdig. Så kan jeg hellige mig det indvendige... jeg har lovet Fruen en ny vandhane i pantryet samt noget rustfri børstet stålplade omkring køkkenbordet og på fronten af køleskabet, og så har jeg lige en varmvandsbeholder, jeg skal have kigget på.
Nå ja, og forresten 12 stk. indsprøjtningsdyser som enten skal renoveres eller udskiftes. Nye gulvtæpper, og nye bordgennemføringer med tilhørende haner...... og så selvfølgelig "alt det løse" 
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,915
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Karsybort |
|