» Online brugere: 185 |
0 medlemmer og 185 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

22-09-2011, 20:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Solen skinder, bådene er på vandet, og du står og ser på din SeaRay, der næsten har lidt samme skæbne som den prægtige Bismarch, mens du har fået en mekaniker, der ikke holder sine aftaler - og ikke giver lyd fra sig?
Det minder mig om en bil-mekaniker, min kære lillebror engang havde. Løfte efter løfte blev brudt. Der blev ikke svaret på henvendelser. Det viste sig senere, tilfældigvis, på en motorcykeltur, at mekanikeren var optaget - fordi han brugte bilen privat til transport af kone, børn og vasketøj. Han troede endda, han kunne stikke af fra en motorcykel (GSX-R 1300).
Man må nok konkludere, at mekanikere, der gentagne gange ikke holder aftaler, og ikke engang kan give lyd fra sig, med rette kan tilskrives en eller anden grad af mistillid - og bør fravælges konsekvent.
Sådan en manglende respekt giver i hvert fald ikke ligefrem søstjerner på brystet.
En søstjerneværdig mekaniker tager ejerskab på opgaven, optræder tillidsvækkende, holder dig underrettet om opgavens fremskridt og afleverer den aftalte løsning til den aftalte pris. Og er han lidt nørd også, så tager han også billeder undervejs, så du kan følge med. Den slags skal prises, så de mistillidsvækkende mekanikere falder i baggrunden.
Sidst redigeret af Fletcher14; 22-09-2011 kl. 20:21.
|

22-09-2011, 20:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Arh, det er måske nok at tage munden lidt for fuld, at mekanikeren skal tage billeder af f.eks. reparationens fremskridt og sende til kunden MEDMINDRE kunden selvfølgelig vil betale for den tid som mekanikeren bruger på at tage billeder, up-loade og sende dem - det tvivler jeg på at kunden vil.
Jeg har haft min første garantisag med en PARSUN 4 HK med langt ben. Kunden afleverede motoren til mig i midten af august med fejlmeldingen "kan ikke starte". Jeg undersøgte motoren og kontaktede min leverandør, som gerne ville have motoren til rep./inspektion. Det viste sig, at en reparation ville tage længere tid pga. restordre på reservedele, så konklusionen blev, at kunden fik en fabriksny motor u/b, og den har vedkommende afhentet i dag.
Jeg påfyldte motor- og gearolie på påhængsmotoren, så kunden populæt sagt blot skal "tilsætte vand" og sejle.
Jeg håber at kunden er tilfreds med den service og behandling jeg har ydet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-09-2011, 20:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Nu er MMS jo opfundet. Tryk & Send. Det giver så meget glæde, at vide, at der er fremskridt - at man gerne slipper lidt ekstra i den anden ende. Som regel vil man som kunde også gerne lære noget om sit fartøj eller køretøj - og billeder er en mulighed for, at se dele eller områder, der normalt ikke er tilgængelige.
Nu ved jeg jo også, at du er skarp, så din service er tydeligvis derefter. Jeg har sjælent set en forhandle så skarpt som du på messen. Du havde fuldstændigt styr på detaljerne, priserne, mulige rabatter, aftaler og tiden. Det var flot.
|

22-09-2011, 21:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Tak for de pæne ord.
Der skal tilføjes, at hvis et marineværksted skal "holde alle deres kunder i hånden med MMS, billededokumentation mv.", så drukner de i værkstedstimer, som kunden måske ikke vil betale for....
Hvis det aut. værksted som servicere min ML´er skulle fremsende billede- eller skriftlig dokumentation for hver eneste handling på bilen, så ville jeg få en regning så Jorden den ryster - timeprisen er 1100,- kr. + moms..........
Jeg tror "bare" det handler om tillid. Er man utilfreds det ene sted, må man finden et nyt sted og håbe på bedre tider.
Vi ser alle sammen forskelligt på problemstillinger.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-09-2011, 08:53
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

23-09-2011, 09:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by bhvvs
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
|
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?
Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?
Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-09-2011, 09:45
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?
Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?
Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
|
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,909
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Justinwresk |
|