Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 178
1 medlemmer og 177 gæster
Skyladrax
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-08-2011, 19:06
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har haft tilsvarende problem med en tilsvarende motor, der var det vandpumpen der var røget sig en tur.....
Reply With Quote
  #2  
Gammel 07-08-2011, 19:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
For varm motor er et udtryk for manglende flow igennem motorens kølesystem. Dette kan skyldes flere ting dog må det anbefales, at de mest oplagte ( billigste muligheder ) undersøges inden der kastes unødige økonomiske midler efter en reparation.

I dit tilfælde ville jeg undersøge i nævnt rækkefølge:

- Bespænding af kilerem
- Kølevandsslange fra drev og frem til termostathuset
- Termostat
- Cirkulationsvandpumpe ( kilerem løsnes )
- Afmontere afgangsknæet og besigtige kølekanaler i manifold og afgangsknæ
- Impeller i drev incl. impellerhus

Ved afmontering af afgangsknæ skal vandet tappes af motoren.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,916
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Skyladrax
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden