|
» Online brugere: 2,222 |
| 0 medlemmer og 2,222 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

15-07-2011, 19:18
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2010
Bopæl: Frederikssund
Indlæg: 82
|
|
|
Har idag startet mine volvo B20'ere op efter renovering af topstykkerne. De har fået elektronisk tænding og iridium rør..
Og det funker bare!! Jeg mærker tydeligt en betydeligt jævnere og stabilere tomgang, og det var faktisk meningen med det hele..
Jeg kender iridiumtændrør fra min gamle mc, og har stor tiltro til dem.. Håber også på lidt bedre benzinøkonomi, men det vil tiden vise..
__________________
Rune Gåsdal
Coronet 21 DC
2 x Volvo penta AQ 130c
2 x VP270 drev
Medl: Horn County Oilers
|

15-07-2011, 19:23
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Bloody Mary
Har idag startet mine volvo B20'ere op efter renovering af topstykkerne. De har fået elektronisk tænding og iridium rør..
Og det funker bare!! Jeg mærker tydeligt en betydeligt jævnere og stabilere tomgang, og det var faktisk meningen med det hele..
Jeg kender iridiumtændrør fra min gamle mc, og har stor tiltro til dem.. Håber også på lidt bedre benzinøkonomi, men det vil tiden vise..
|
Hej Bloody Mary.
Jeg kan også love dig for, at mine erfaringer fra motorcykler kun er positive, og alle nye motorcykler er std monteret med dem. Bedre benzinøkonomi, mindre forurening og meget bedre og jævn motorgang.
|

15-07-2011, 21:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by HansNielsen
Hej Bloody Mary.
Jeg kan også love dig for, at mine erfaringer fra motorcykler kun er positive, og alle nye motorcykler er std monteret med dem. Bedre benzinøkonomi, mindre forurening og meget bedre og jævn motorgang.
|
Min bil er også monteret med iridium tændrør, men brændstoføkonomien er 4.7 km/liter benzin v/ hastighed på 237 km/h.....   
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-07-2011, 21:48
|
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
|
Selvfølgelig er den det. Alle nye BMW, Audi, Mercedes m.fl der er højtydende, samt og andre med long-life service intervaller benytter iridium tændrør. Dette gjalt forøvrigt også med min Mustang som var "lidt" pumpet og ved pænere kørsel kunne snige sig op på 2-3 km/l. But who cares.......så længe det er sjovt. :-)
Konklusionen på denne lange tråd må derfor være, at kan man...og har økonomi til det.....så skift til NGK Iridium tændrør. Jeg er sikker på, at Nytdrev inden længe poster en mail med disse i hans butik :-)
|

15-07-2011, 21:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by HansNielsen
Konklusionen på denne lange tråd må derfor være, at kan man...og har økonomi til det.....så skift til NGK Iridium tændrør. Jeg er sikker på, at Nytdrev inden længe poster en mail med disse i hans butik :-)
|
Ja, vi er helt enige om konklusionen i denne tråd - iridium tændrør er vejen frem.
Iridium tændrør er noget dyrere end standard tændrør, og når en bådejere får oplyst, at prisen på et standard NGK BPR6EFS er 24.40,- + moms, så er jeg ved at få en politisag på nakken....   Derfor vil jeg vente med at tilbyde iridium tændrør indtil forespørgslerne/interessen fra mine kunder er stigende.
I øjeblikket sælger jeg kun iridium tændrør til MPI motorer, og det er i stærkt begrænset omfang - omkring et par hundreder stykker pr. sæson.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-07-2011, 22:01
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by HansNielsen
Jeg er sikker på, at Nytdrev inden længe poster en mail med disse i hans butik :-)
|
Det kunne bliver fenderen's første mail ud til brugerne..
"Kæmpe tilbud på Iridium tændrør til netop DIN båd"    
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

15-07-2011, 22:16
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2010
Bopæl: Frederikssund
Indlæg: 82
|
|
Citér:
Originally Posted by HansNielsen
Konklusionen på denne lange tråd må derfor være, at kan man...og har økonomi til det.....så skift til NGK Iridium tændrør. Jeg er sikker på, at Nytdrev inden længe poster en mail med disse i hans butik :-)
|
Mine rør er nu ikke fra NGK, men fra Denso.. De var billigere..
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pr...sparkplugs.asp
__________________
Rune Gåsdal
Coronet 21 DC
2 x Volvo penta AQ 130c
2 x VP270 drev
Medl: Horn County Oilers
|

15-07-2011, 22:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Den "lokale" bådpusher ville "kun" have 300,-/stk. for Iridium rør til min Optimax. Af en eller anden grund er det noget dyrere end andre rør.
De kunne dog skaffes i England til det halve !!!
Jeg mærkede ingen ændring i motorgangen m.m. ved skiftet til Iridium.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Sidst redigeret af MartinN; 15-07-2011 kl. 23:20.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,998
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Telecasterkbt |
|