Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 299
1 medlemmer og 298 gæster
razmesSteda
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 14-07-2011, 16:24
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg så på et tidspunkt et skema på nettet , som kunne anvendes til det formål du beskriver.
Mener det var taget fra de lærehæfter som man bruger til VHF certifikatet.

Er selv ved at finde lærebøgerne via biblioteket, men da næste eksamen først er i november (i det jyske) så har jeg ikke travlt med at få dem læst. Har ikke klæbehjerne for den slags.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-07-2011, 22:44
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
motorstop i en sejlrinne fylt med hurtiggående coasters i tåget--
DONE IT..
jeg sejler altid med 2 motor på trollingbåden ,min reservemotor 6 hk yamaha 4 takt har mange gange redet min røv i østersøen.
.manual start er smart fordi reservemotoren starter også med en defekte batteri..har prøved dette 30 mil nord fra bornholm i 3 mtr bølger...


Ang BAVARIA YACHT ASSISTANCE- DUER DEN???
Ja den gør!
vi har pt ca 3-5 assistance udrydninger per uge og er normalt med en bjergningsbåd hos kunden idenfor en time,og piratens u-båd bliver flittigt brugt over de siste
her en billed fra siste uge i lillebælt udenfor frederica havn,vores kunde har haft motorstop pga vand i tanken..
han var i sikkert havn idenfor en ½ time efter opkald til os..
http://fenderen.dk/gallery/files/7/lilleb2.jpg

http://fenderen.dk/gallery/files/7/lileb3.jpg

http://fenderen.dk/gallery/files/7/lilleb1.jpg


forholdsregler med motorstop i en sejrende/åben hav
smid anker/drivanker straks . ring til sok/ lyngby radio via mobile /VHF kanal 16,
giv info om bådens og besetnings tilstand og dine koordinater
ring til piraten 21311310 eller spørge lyngby radio om dette..

obsever evt traffic med store skibe og informere lyngby radio om dette.
giv signal til andere sejler med en hvid nødblus/raket og bed om sleb til den næste havn.

BAVARIA betaler for dokumenterte omkostninger op til 75.000 dkr med hjelp fra udenstående.
Hjelper/bjerger BAVARIA kunder andere sejler(ikke BAVARIA kunder) ude af akut havsnød betaler vi også evtl. omkostninger dermed.

BAVARIA yachtassistance dækker helt geografisk Europa ..
til vores kaskokunder er YACHTASSISTANCE uden omkostinger, ikke en krone i selvrisiko..

læs om nødopkald her http://www.sejlsikkert.dk/SikkerhedT...oedopkald.aspx
print siden og har den med i båden..og husk at checke bådens sikkerhedsudstyr ..

Sidst redigeret af Manorwar; 14-07-2011 kl. 23:51.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,245
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AlvinHaM
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden